Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Motor bekabeling 244 Turbo
#11
henqui schreef:Peter, je bent geweldig!

;D Dat weet ik ;D

Maar ik hoor het zo graag Big Grin
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
#12
Heb je dan nog plaats voor een extra Volvo, want ik zit er toch al behoorlijk lang ook tegenaan te hikken. :-[
En dan is zo'n gezamenlijke actie net het duwtje wat ik nodig heb om eraan te beginnen. ;D
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
#13
Tuurlijk ;D
Moet de helft gewoon buiten staan Wink



En hopen en bidden dat het niet regent Tongue
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
#14
Kun je die kabelboom er nu wel of niet geheel uithalen vanaf het stekkertje aan het schurbord? Ik heb eens gekeken (niet dat ik bekend sta om mijn uitstekende zicht :-[) maar volgens mij vertakt de boom her en der (bobine, startmotor, ....) ?

Het gaat eigenlijk maar om 8 kabeltjes..


Gr :-\
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
#15
Ik heb ook de bekabeling vervangen. Eigenlijk een kopie gemaakt van een donor auto. Lekker op de keukentafel knutselen en dan is het in- uitbouwen een kwestie van een uurtje. ;D

sterkte Sander
245 USA 1982&nbsp; + <br />Eend uit 1982
Antwoord
#16
kan volgens mij wel gewoon afgeknipt worden vanaf daar:

[img width=757 height=600]http://www.sonic.net/~kyle/242/work/engharnessout.jpg[/img]
[img width=694 height=600]http://www.sonic.net/~kyle/242/work/engharnessnew.jpg[/img]

zie ook deze site waar de foto's vandaan komen.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#17
Ik ben niet zo van het afknippen.. Zeker niet als het gewoon stekkers betreft. Die kun je toch beter opnieuw maken, maar dan in de originele stekkerbehuizing?

Er zijn wel meer kabels afgeknipt daar zie ik. Dat is toch niet de weg die ik wil bewandelen. Liefst gewoon de gehele kabels vervangen zonder weer extra (storingsgevoelige) lassen er tussen.


Gr :-\
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
#18
Ben ik wel met je eens ergens.

Je kan denk ik die stekker wel loshalen en dan proberen de draad eruit te frummelen. Dan daar lossolderen en een nieuwe draad aan het metalen deeltje (weet ff de naam niet) maken en in de stekker schuiven.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#19
Je kunt ook bij rick donkers http://rickdonkers.nl/catalog/ deze stekkertjes opnieuw bestellen, die heeft overigens bijna alle stekkertjes voorradig en is zeer behulpzaam. Ook kleurdraden enz heeft hij liggen.
Nee geen aandelen bij hem.

Lassen en aan elkaar knopen is namelijk m.i. nooit een optie veel tegevoelig voor vocht enz.
Gr sander
245 USA 1982&nbsp; + <br />Eend uit 1982
Antwoord
#20
handig! ;D
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  240 Turbo naar LH 2.4 HansDAF 0 112 20 July 2025, 23:42
Laatste bericht: HansDAF
  Backfire 240 Turbo Richard245 3 3.095 9 June 2021, 00:05
Laatste bericht: Volvo240
  Turbo voor B19 et bert240turbo 2 2.983 28 March 2020, 09:42
Laatste bericht: Dopski
  245 turbo, leuk of problematisch? Hanzi 2 3.654 24 July 2019, 10:42
Laatste bericht: marc-f
  verhoogd stationair toerental 240 turbo Gus 3 4.799 12 November 2018, 14:24
Laatste bericht: Gus
  S40 T-4 200 pk turbo 1999 welke dump valve? S40 T-4 3 6.439 8 October 2015, 20:52
Laatste bericht: ronuh
  Artikel Volvo 242 Turbo intercooler in Duitse blad "Autobild Klassik" Kogelman 2 6.123 12 July 2015, 11:27
Laatste bericht: Kogelman
  Verschillen in 245 turbo's mikus 4 8.229 15 June 2015, 09:56
Laatste bericht: ruuds70
  240 gl turbo opbouwen? Royall 10 17.456 15 May 2015, 12:51
Laatste bericht: A_A
  Turbo vinden (Volvo s40 D1.9, 2001) Foxhill 1 12.141 6 November 2014, 15:21
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)