Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Worden onze volvo's echt veel waard?
#21
Dat is inderdaad het leuke. Een auto rijden kost vaak veel geld. Als je er dan je hobby van kan en wil maken kan je met een oldtimer veel geld besparen. (niet te veel pech hebben)
Antwoord
#22
simplicity schreef:een mooie japo is er volgens mij niet gemaakt in de jaren '70-'80 (90???)

Nou, wat dacht je (smaken verschillen... Wink) van de Toyota Crown?
Machtige bak hoor!
Als je een beetje je best doet scoor je d'r ÃÃntje voor weinig.
Ik heb overigens niet het idee dat het een echte investering is zo'n sloep.

[Afbeelding: 800px-DCP_1191.JPG]

De 240 zal het mijns inziens ook niet halen als investering, dan moet je denk ik toch in de Duitse markt duiken.
Porsche bijvoorbeeld:

[Afbeelding: CarreraRS.jpg]
Ex Volvo 240 GLT Sedan - Volvo 240 GLT Station.

Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.
Antwoord
#23
Ik vind deze Toyota ook niet echt lelijk:

[Afbeelding: 1125346646Toyota%202000%20.jpg]

Weliswaar niet van de jaren '70 (deze is geloof ik van '69) maar het scheelt niet veel.

Ook aardig: de Datsun 240Z.

[Afbeelding: 1034_L.jpg]

(...heeft zijn typenaam ook mee!)
Antwoord
#24
Oude celica's, preludes en civics. Stuk voor stuk gave auto's. In verhouding erg goedkoop.
Antwoord
#25
simplicity schreef:Waren de woorden niet kassa kassa??? ;D
Ja, maar om nu te zeggen dat je twee kassa's nodig hebt om het geld in te doen Big Grin

simplicity schreef:Als we eens goed om ons heen kijken zien we de 200- en 700-serie langzaam aan "uitsterven".
Ja, welk merk/model dat de tand des tijds doorstaat sterft niet uit? Elk merk heeft z'n liefhebbers en zij vormen de markt. De verhouding vraag en aanbod zal bij volvo niet doorslaan naar de vraag, die is namelijk niet zo heel groot. En daarbij, als volvo's beter in onderhoud zijn dan andere merken, dan blijft het aanbod hoog.

simplicity schreef:Het is ook een trend dat jongeren een oldtimter/youngtimer aanschaffen en aangezien hun ouders vaak een 245 of dergelijke hebben gehad zullen ze naar dit soort gaan uitkijken.
Ja, dit klopt deels. Als veel gezinnen een 245 hebben gehad, dan moet er nu een overvloed aan 245's zijn in Nederland. Dat is er ook dus je hebt hier gelijk. Echter, een overvloed zorgt ervoor dat het aanbod zeer groot is. Neem daarbij weer de sterke overlevingskracht van de volvo en het aanbod blijft groot.
Toch klopt het verhaal ook weer niet, hoeveel gezinnen hebben (vooral de laatste 15 tot 10 jr.) niet gereden in ander merk stations en verkapte busjes. De houdbaarheid van deze auto's is nog onbekend. We weten niet waar de kinderen uit deze gezinnen voor zullen kiezen.

simplicity schreef:Neem hier het typische beeld bij dat men schetst als men zegt happy family: gelukkig echtpaar met kinderen, een hond, een mooi huis en ja in wat transporteert de happy family zich...idd in een 245.
Ja, dat denken en zeggen wij als volvoliefhebbers, maar vraag dat maar eens aan de Jap-, Frans- en Duitsrijders. Zij zullen zich misschien wel een andere auto voorstellen bij een happy family.

simplicity schreef:Een voordeel van de Volvo's is dat ze relatief betrouwbaar zijn en makkelijk zelf te onderhouden is ... een mooie duitser is onbetaalbaar ... de engelse zijn gewoon niet geschikt voor dagelijks vervoer (en een beetje vochtig van binnen)
Conclusie: van de volvo's blijft een massa bestaan en de duitsers worden idd kassa, kassa. Wat denk je van de toch wel grote groep olditimerrijders in Jaguars en Mini's. Ik zie ze (vooral de Jaguars) nog vaak genoeg rijden.

simplicity schreef:Op het moment zit de 200-serie in een soort omschakelings fase: de uniekere exemplaren (turbo's,...) steigen langzaam en de minder intteresante zullen langzaam uitsterven en dus ook terug in waarde toenemen, het is dus allemaal een kwestie van geduld.
Dit snap ik niet helemaal. Sterven onze volvo's nu langzaam uit, of overleven ze door het gemakkelijke onderhoud, zoals je ook aangeeft? En waarom zouden we geduld moeten hebben? Stel dat onze volvo's in waarde gaan stijgen, bijvoorbeeld dat je in 2015 een volvo 245 uit '82 in goede staat hebt. Dan weet ik zeker dat je bij dagelijks gebruik tot die tijd al vele duizenden euro's hebt moeten besteden om de auto goed te houden. Wat moet die auto dan wel niet opbrengen wil je spreken van 'kassa, kassa'?

simplicity schreef:Maar de tijd zal ons allen wijzer maken, ondertussen hebben wij wel plezier van onze auto's en dat plezier is toch veel meer waard dan al die centen op een bankrekening???
Ja, idd, daar gaat het om.
Volvo 740 tic '84.
Antwoord
#26
Als je een nieuwe V70 koopt, een beetje leuke komt al snel op een €45000, heb je alleen maar afschrijvingen en de onderhoudskosten. En na een paar jaar gaan die dingen ook verslijten met de nodige extra kosten. De oudjes hebben het grootste deel al afgeschreven en elke cent die je er in steekt is dus voor het rijdbaar houden, als men echt goedkoop wilt volvorijden kan men beter naar een 440 of dergelijke opzoek gaan: je hebt er een voor €500 en als ie kapot is neem je gewoon weer een ander Wink
Een echte belegging kunnen we een auto niet noemen want met een beetje pech knalt er iemand tegenop en dan heb je niks meer. ok je kan je er tegen verzekeren maar iedereen weet dat dat niet de moeite waard is. Inderdaad zou een belegging in onroerend goed dus meer opbrengen maar dat huisje of appartementje geeft niet het sleutel plezier (alhoewel verbouwen ook leuk is) en ja denk niet dat het een succes gaat worden: forum over appartementjes... met een aparte rubriek voor lekende dakgoten of dergelijke :Smile ???
Alleen liefhebbers zullen de auto's in een goede staat laten overleven terwijl er een heleboel straks tussen de shredder zullen verdwijnen en dus zal de populatie langzaam maar zeker verkleinen.
Vele andere merken hebben ook een beetje een negatief imago: een oude jaguar is leuk maar je wordt al snel geassocieerd als een beetje een "pooier", een beemer en een merc is al snel een "turkenbak", een amerikaan heeft de associatie van een beetje een aso... Waar die vooroordelen toch allemaal vandaan komen weet ik ook niet maar ik vindt ze vaak wel erg belachlijk.
De japaners die hierboven zijn geplaatst zijn idd niet mis maar ik herken er toch een beetje veel europees design in terug, wat ze nu eindelijk een beetje beginnen af te leren...
Maar nogmaals het gaat toch om het plezier wat je er nu aan beleeft (oudere mensen die met een goedkeurende omdraaien ;D)en dat plezier op zich is al kassa kassa.
245 GL => B230F  aka De Rooie

Antwoord
#27
Zwarte Flirt schreef:Een ding is zeker, over 10 jaar betaal je weer netjes wegenbelasting over een 35 jaar of oudere baksteen of koekblik(900) alleen betaal je dan per km. :'( :'( :'(
En als de wetgevers dan vinden dat zo'n oud geval meer vervuild, ben ik benieuwd hoeveel van ons er dan nog in rijden. ??? ??? ???

Ik denk ook dat ze straks met het betalen per kilometer de oldtimers niet zullen ontzien.
Daar is immers geen reden voor "omdat je met een oldtimer al voordeel hebt: je rijdt er immers weinig mee" :-\
Antwoord
#28
Laten we eens kijken: hoeveel personen verdienen vandaag hun brood met klassieke Volvo's? Als het er 200 zijn lijkt me dat veel, tegen pak hem beet 20.000 met gewone Volvo's. Deze markt is ieniemini, en totaal verzadigd voor de komende 25 jaar.
Bij elke Volvo liefhebber met ambitie en ruimte staan er bovendien nog minstens 2 in de schuur. De rijders van Volvo's zijn bovendien verstokte doehetzelvers en verstandige zuinigerds die zelf hun geitenwollen sokken nog stoppen, ga je niks aan verdienen.

Als je iets wilt verdienen met oude auto's moet je van die Boerenbenzen uit de baureihe W123 importeren uit Zwitserland. Het aantal wat daarvan tegenwoordig rondrijdt is echt buiten porporties.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#29
Harry schreef:Heb je de auto al wel eens te koop aangeboden?
ah! Jij wil er ook ÃÃn zie ik!
Ik heb wel eens eerder overwogen hem te verkopen ja. Zo gaat dat met iedere auto die ik heb :-)
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#30
henqui schreef:
Harry schreef:Heb je de auto al wel eens te koop aangeboden?
ah! Jij wil er ook ÃÃn zie ik!
Ik heb wel eens eerder overwogen hem te verkopen ja. Zo gaat dat met iedere auto die ik heb :-)

Ja, ik ben nu ongeveer een maand of acht aan het rondkijken. De 244 gl heb ik nu een jaar en ik heb er veel plezier van. Qua budget en ruimte is er niet veel mogelijk, ik kijk voorlopig nog wat rond. Bijna had ik de 245 van Ticcie gekocht, lekker goedkoop (500 euro), maar met veel werk. Als zo'n auto goed wilt aanpakken heb je ruimte nodig waar je kunt lassen, ontmantelen en nieuwe onderdelen kunt opslaan. En dat had ik dus niet.

Maar goed, mijn tijd komt nog wel, met al een eigen volvo heb ik veel geduld.
Volvo 740 tic '84.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo 4 microprocessor. RX-250VQ. Hulp gezocht TenBrick 1 2.050 19 September 2025, 20:18
Laatste bericht: DanielSan
  afsluitdop radiateur volvo 240 2.1 wakka 8 615 23 August 2025, 19:33
Laatste bericht: wakka
  Volvo s60 dannyfernandez75 1 408 6 February 2025, 00:01
Laatste bericht: BartJu
  Volvo importeren uit zweden Walter_Defender 2 1.305 13 April 2024, 22:42
Laatste bericht: Walter_Defender
  Volvo v50 2004 t5 getik rechtsvoor tijdens optrekken en drempels Pieter V50 2 1.133 13 February 2024, 20:09
Laatste bericht: Pieter V50
  volvo 240 Kabelboom omwisselen van carb naar injectie?!?! Thijs69 4 1.508 13 October 2023, 10:49
Laatste bericht: Dopski
  reservewiel volvo 240 station 1990 HELP Scottie 4 2.700 24 July 2022, 10:54
Laatste bericht: Arjan.
  Man zoekt Volvo -- man vindt Volvo Neut 9 4.920 15 July 2022, 22:30
Laatste bericht: Madman
Shocked Volvo 940 veer bouten Bacchus 3 3.057 9 May 2022, 16:20
Laatste bericht: Marc1970
Tongue Volvo 244 kopen, waarop moet ik letten? VervelendeGozer 2 2.994 5 May 2022, 22:31
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)