7 September 2007, 10:15
Naja, zonde...als er een andere liefhebber blij mee is is dat toch niet erg?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Worden onze volvo's echt veel waard?
|
7 September 2007, 10:15
Naja, zonde...als er een andere liefhebber blij mee is is dat toch niet erg?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
7 September 2007, 10:48
Een ding is zeker, over 10 jaar betaal je weer netjes wegenbelasting over een 35 jaar of oudere baksteen of koekblik(900) alleen betaal je dan per km. :'( :'( :'(
En als de wetgevers dan vinden dat zo'n oud geval meer vervuild, ben ik benieuwd hoeveel van ons er dan nog in rijden. ??? ??? ???
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
7 September 2007, 12:36
Zwarte Flirt schreef:Een ding is zeker, over 10 jaar betaal je weer netjes wegenbelasting over een 35 jaar of oudere baksteen of koekblik(900) alleen betaal je dan per km. :'( :'( :'( Ja, dat is mijn angst ook wel een beetje met al die discussies over vervuilende diesels, dat er strengere (en duurdere) regels komen :'( :-\
1980 GL Diesel (USA)
7 September 2007, 12:48
Maar die regels zullen ze toch pas toepassen op de auto's die nu van de band rollen?
7 September 2007, 15:10
Vergeet het maar, in het belang van iedereen krijgen regeerders regelmatig â¬â¬ ogen.
Dus juist bij oudere auto's kan meer gerekend worden, dat stimuleert de verkoop van nieuw blik ook weer en brengt nog meer geld in de staatsruif. : ![]()
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
7 September 2007, 23:19
Hmm, betwijfel het. Waarom is het dan nu nog geen verplichting om op iedere diesel een roetfilter te plaatsen?
8 September 2007, 00:23
De man met wie ik de 244 T wilde ruilen is toevallig een liefhebber, ik heb toch een heel aardig mailtje terug gehad! Ik ga binnenkort toch eens naar hem toe om de 940 te bekijken. Met de 244 T.
Een echte ruil zal het wel niet worden. Ik moet de 244 Turbo eigenlijk nog eens even goed afmaken, er zijn nog steeds klusjes aan te doen. Maar ... zal wel weer de auto mislopen ... ach, geen haast.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
8 September 2007, 19:09
henqui schreef:Ik moet de 244 Turbo eigenlijk nog eens even goed afmaken, er zijn nog steeds klusjes aan te doen. Heb je de auto al wel eens te koop aangeboden?
Volvo 740 tic '84.
8 September 2007, 21:38
Waren de woorden niet kassa kassa??? ;D
Als we eens goed om ons heen kijken zien we de 200- en 700-serie langzaam aan "uitsterven". Een paar jaar geleden kwam ik ze nog regelmatig tegen maar steeds meer worden ze verdrongen door de nieuwe "garde", kijk ook maar eens naar de mercedes 190...waar zijn die dingen gebleven??? Als ik een beetje internet speur vindt je een beetje 245 voor een kleine â¬1000, een beetje een minimum prijs.(in onderdelen brengen ze meer op) Het mag dan wel een massaproduct zijn geweest maar hoeveel van deze hebben ondertussen al een laatste bestemming gekregen? De Amazon is ook een massaproduct geweest en als ik die prijzen zie :o Het is ook een trend dat jongeren een oldtimer/youngtimer aanschaffen en aangezien hun ouders vaak een 245 of dergelijke hebben gehad zullen ze naar dit soort gaan uitkijken. Neem hier het typische beeld bij dat men schetst als men zegt happy family: gelukkig echtpaar met kinderen, een hond, een mooi huis en ja in wat transporteert de happy family zich...idd in een 245. Een voordeel van de Volvo's is dat ze relatief betrouwbaar zijn en makkelijk zelf te onderhouden is. Een Alfa moet je al snel kunnen lassen (maar oh wat zijn die dingen mooi :o) , een fransoos heeft al snel last van z'n electronica of hydraulica, een mooie duitser is onbetaalbaar (dan heb ik het over de beemers en de de merce en niet de VW'tjes), een mooie japo is er volgens mij niet gemaakt in de jaren '70-'80 (90???), de engelse zijn gewoon niet geschikt voor dagelijks vervoer (en een beetje vochtig van binnen) ,bij de amerikanen van '70-'80 zijn alleen de exclusieve materialen interresant maar weer niet echt betaalbaar voor dagelijks vervoer. Een Volvo of een Saab is een auto met karakter, een auto voor "the good guy","the family man". Op het moment zit de 200-serie in een soort omschakelings fase: de uniekere exemplaren (turbo's,...) steigen langzaam en de minder intteresante zullen langzaam uitsterven en dus ook terug in waarde toenemen, het is dus allemaal een kwestie van geduld. Als de staat het moeilijk gaat maken om oldtimers te mogen rijden kunnen we natuurlijk met z'n alle een petitie tekenen. ![]() Ze zullen in de toekomst het toekennen van de oldtimer voorwaarden zeker gaan bijstellen maar een auto van voor '85 zal nog wel aan huidige voorwaarden mogen voldoen het is tenslote een hele opvleuring voor het huidige straatbeeld met al die grijze muizen... En het milieu??? Volvo is toch altijd al met het milieu bezig geweest (lamda sonde,...) ,dus wat moeten ze klagen??? Maar de tijd zal ons allen wijzer maken, ondertussen hebben wij wel plezier van onze auto's en dat plezier is toch veel meer waard dan al die centen op een bankrekening???
245 GL => B230F aka De Rooie
9 September 2007, 11:51
Leuke discussie.
Maar eerlijk is eerlijk, autos zijn slechte beleggingen, over het algemeen. Dan kun je beter in vastgoed oid gaan doen. Gaat vooral ook om plezier dat je er aan beleeft, wat mij betreft. Tuurlijk is het wel leuk als je de kosten in de hand houdt, je afschrijving naar nul gaat, of zelfs bijschrijving wordt, maar voor de winst kun je beter op andere manieren beleggen....
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|