Topics: 43
Ik las laatst op dit forum dat onze volvo's in de toekomst erg veel geld waard worden. De term 'kassa' werd hiervoor gebruikt

. Maar toch betwijfel ik dat. De 200-serie van volvo is immer massaal geproduceerd. Wat is veel waard worden, en over hoeveel jaar praten we dan? En daarbij, mocht iemand zijn volvo willen verkopen, krijgt hij/zij dan ooit het geld er weer uit wat er in is gestoken? Nee, dan heb ik niet over '90 volvo's, die vaak onderhouds-vriendelijk zijn. Iedere volvo-rijder met een oudere volvo (+20 jaar) heeft zijn grote kostenposten al wel gehad. En wil je de volvo weer in nieuwstaat of concourstaat brengen, zoals o.a. Ticcie nu doet met zijn Turbo, dan haal je het geld nooit meer terug. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Volvo 740 tic '84.
Topics: 257
ik ben wel benieuwd wat mijn 244 Turbo nu waard is, te bedenken dat een soortgelijke auto hier in de buurt voor 4500 euro is verkocht!
( :-X Ik denk zelfs dat ik wel overstag ga bij dat soort bedragen :-X)
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Vlgs mij valt de waarde van de meeste 240's reuze mee: de stations zijn wat meer waard dan de sedan's en als ie dan 25 jaar of ouder is EN in behoorlijke staat, dan krijg je er misschien E5000 voor?
En dan heb je nog wat speciale modellen als bijv de 260 serie en de turbo die daar nog een stukkie bovenuit gaan. En misschien dat er dan nog een paar unieke auto's rondrijden met heel weinig km's of totaal gerestaureerd en dan is het een klein beetje wat de gek er voor geeft vlgs mij.
Maar rationeel gezien is het restaureren van mijn turbo niet echt een goeie investering.
En Henqui, ik denk dat jouw turbo min. tussen de 4000 en 5000 oplevert als je een beetje geduldig bent: orig NL auto met geschiedenis, weinig km's en geen roest (tenminst???) en goed onderhouden. Wat wil je nog meer?
Topics: 135
Mee eens.En dan nog. Vindt maar eens iemand die dat bedrag ook wil uitgeven.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Topics: 84
De prijs van 25+ auto's is kunstmatig hoog hier. In Engeland is de oldtimer regeling anders (ouder dan '72), het effect op de prijsvorming is dramatisch. Een Volvo 240 krijg je daar voor 50 pond zo mee:
http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=43153. Jammer dat het stuur aan de verkeerde kant zit.
Zodra de belasting per km geheven gaat worden is het ws. over en uit met de oldtimers, net als de ons omringende landen. Maar dan heb je nog de oudijzer waarde en die stijgt alsmaar.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Met dat Turbo verhaal ben ik het eens, deze lopen in uitstekende staat op tot 6.000-8.000,- bij de dealer. Ik heb alleen in Henk Platvoet een opportunistische man gevonden als het gaat om prijzen voor volvo's :o.
Met dit topic wilde ik alleen een beetje vooruitkijken, dus zeg maar tien jaar verder. Ik ken bijvoorbeeld iemand, niet actief op dit forum, die acht volvo's heeft opgeslagen met de hoop op het "goud".
Wat gebeurt er met de waarde van onze volvo, laten we zeggen de doorsnee, 240 sedan en station. Voor een goede station wordt al gauw 3500,- gevraagd en voor een goede sedan 2000,-. Wat zouden deze wagens opbrengen in bijv. 2017? Ik denk met de huidige regels niet veel meer dan nu. Mochten de er nu geen voordelen meer zijn voor een auto van 25+jr., dan spreek je denk eerder van achteruitgang in de prijs dan vooruitgang.
Ik denk dat het 'kassa'-verhaal iig niet opgaat. Alleen bij een paar unieke exemplaren zal de prijs worden bepaald door de echte liefhebber en haalt de verkoper zijn inverstering nooit meer terug.
Volvo 740 tic '84.
Ik probeerde mijn 224 Turbo te ruilen voor een mooie zilvergrijze 940 LPT en op LPG, uit 1998 maar die vlieger ging niet op :-)
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
henqui schreef:Ik probeerde mijn 224 Turbo te ruilen voor een mooie zilvergrijze 940 LPT en op LPG, uit 1998 maar die vlieger ging niet op :-)
Ja, dat kan ik me wel voorstellen, mijn zwager heeft enkele maanden geleden een 940 LPT estate '98 gekocht waarvoor hij 8.500 euro heeft afgetikt. Ja, dan heb je het wel over een auto zonder addertjes.
Maar je wilt eigenlijk dus liever in een 940 LPT rijden dan je 244 Turbo?
Volvo 740 tic '84.
Nou, niet liever maar ik zoek nog een niet te oude, flinke gezinsslaaf die de sleurhut ook met gemak de berg op trekt. En die er ook nog eens leuk uitziet :-)
Die ik op het oog had was 5500 euro.
de gemiddelde dealer of handelaar zal niet op je auto zitten te wachten: 't is geen Golfje dat je zo weer kwijt bent, er is maar een kleine doelgroep voor.
Dus zelf adverteren op de bekende plaatsen en op zoek naar de juiste liefhebber.
Maar dat zou ik wel echt zonde vinden, kan je beter de estate verkopen. Da's een leuk ding, maar niet echt bijzonder EN GEEN TURBO!