ja, ik moet zoiets idd nog met de lpg-inbouwer overleggen voordat ik de gaten in het spruitstuk dicht maak.
Geen idee of zoiets kan, maar zou wel mooi zijn.
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
Ja maar zit je dan niet met het feit dat er geen motormanagement op de B21ET zit? Ik heb geen idee.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
ik ook niet!
maar HPO vast wel!
Berichten: 938
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2005
VolvoMafia schreef:Ticcie schreef:standaard 155pk
Helaas zal een (goede) lpg-installatie 't zaakje wel weer net onder de 200pk brengen... 
Thuur, die T5 van Ludo levert op LPI toch meer vermogen als op benzine? Tenminste, dat zegt de rollenbank...
Yep. Maar Ludo heeft wel 6 (!) injectoren in z'n 5 cilindertje. Neemt niet weg: ook op 5 gas-injectoren is er meer vermogen voorhanden dan op benzine
Ik denk dat de warmte afvoer wel te reguleren valt (anders reden Volvo's echt niet zo lang op gas!) maar er een gevaar schuilt in het pingelen. Als ik mijn Haynes goed interpreteer heeft de B21ET GEEN klopsensoren. Dan komt het dus aan op een goed gehoor :twisted:
Ik weet niet in hoeverre er een geavanceerder injectiesysteem op te monteren is??
Daarbij: zoek je wel een gasboer uit die niet terugdeinst voor turbo-motoren. Gister nog een reactie gelezen van een bedrijf wat het afraadde (bij een Volvo turbo van nog geen 10 jaar oud

hock: )....
Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
inderdaad...volgens mij klopt het dat de B21ET K-jettronic niet voorzien is van knock sensor.
check:
http://www.vlvworld.com/indexframe.html?engspecs.html
maarrrr...die kan je er wel opkn?tselen!! En dat is ook wel nuttig volgens mij, zeker als je met tuning wil gaan beginnen.
zie ook:
http://www.google.com/search?sourceid=na...nsor+B21ET
Daarnaast ga ik me steeds meer afvragen of het niet mogelijk is de electronische injectie van een 740 Turbo B230FT te gaan opbouwen op de 240 T, daar ik toch geen LPG meer in ga bouwen i.v.m. leasewagen.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 1.090
Topics: 14
Lid sinds: Mar 2005
Pak dan meteen de hele B230FT of doe het meteen goed en neem een Penta 16V

8) !
Berichten: 909
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2005
Ticcie schreef:standaard 155pk
met ic 190 pk volgens de papieren (schelen er weer 5!)
de winst komt door de IC in combinatie met een hogere turbodruk vanaf 3700 toeren.
En inderdaad, nog een beetje pielen aan je turbodruk (niet teveel!), een ander inlaatspruitstuk (van eentje met el. injectie) en een 3inch uitlaatsysteem betekent plm 210pk. Da's mij doel!
Helaas zal een (goede) lpg-installatie 't zaakje wel weer net onder de 200pk brengen... 
190 pk? das best veel, zeker omdat ik met mijn B230FT+ (dus met intercooler en pluspakket maar aan 192 PK kom.
Waarom komt er zoveel uit die B21ET?
244 DL Sedan 1984
780 B280F 1986 (oudste rijdende originele NL)
740 Estate Turbo intercooler + 1990
C70 2.0T Convertible 2004
Berichten: 938
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2005
Divadi schreef:Pak dan meteen de hele B230FT of doe het meteen goed en neem een Penta 16V
8) !
Da's wel veel werk om zo'n 16V kop erop te zetten... Ik weet niet wat het je oplevert maar het moet wel de moeite waard zijn.
En hoe je een klopsensor monteert op een blok wat het standaard heeft weet ik niet :oops:
Gr
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
dat kan allemaal......
Maar tot nu toe ben ik erg tevreden met mijn B21ET op gas.En een klopsensor i.c.m. lpg lijkt me niet erg nodig?
Geen idee waarom het verschil tussen de B21ET met IC en de B23FT+ zo klein is. Als ik het goed heb gelezen betekent + pakket eigenlijk 't zelfde als wat er standaard al op de B21ET met IC zit, nl. hogere turbodruk bij hogere toeren.
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
nee normaal heb je die knocksensor niet nodig, mits je gewoon niet aan je turbodruk enzo gaat pielen. Maar als je meer power wil en dus de druk op voert kan het zo zijn dat je een te arm mengsel hebt en dus knock op hogere toerentallen (+4000tpm bijv.) krijgt en dat hoor of voel je absoluut niet. Maar gaat wel ten koste van je motorblok op een gegeven moment.
Dus ik zeg...laat je het allemaal redelijk standaard, niks aan doen. Wil je tunen..zou ik er toch over nadenken.
enne..is het niet zo dat de B23FT standaard met katalysator uitademt en de B21ET nooit? En dat je dus daarom weinig verschil meer hebt tussen de configuraties? Ofwel, milieutechnieken werken het vermogen tegen.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"