Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
hoeveel pk/kw heeft een b21 turbo blok?
#11
ja, ik moet zoiets idd nog met de lpg-inbouwer overleggen voordat ik de gaten in het spruitstuk dicht maak.
Geen idee of zoiets kan, maar zou wel mooi zijn.
Antwoord
#12
Ja maar zit je dan niet met het feit dat er geen motormanagement op de B21ET zit? Ik heb geen idee.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#13
ik ook niet!
maar HPO vast wel!
Antwoord
#14
VolvoMafia schreef:
Ticcie schreef:standaard 155pk
Helaas zal een (goede) lpg-installatie 't zaakje wel weer net onder de 200pk brengen... Cry

Thuur, die T5 van Ludo levert op LPI toch meer vermogen als op benzine? Tenminste, dat zegt de rollenbank...

Yep. Maar Ludo heeft wel 6 (!) injectoren in z'n 5 cilindertje. Neemt niet weg: ook op 5 gas-injectoren is er meer vermogen voorhanden dan op benzine Wink

Ik denk dat de warmte afvoer wel te reguleren valt (anders reden Volvo's echt niet zo lang op gas!) maar er een gevaar schuilt in het pingelen. Als ik mijn Haynes goed interpreteer heeft de B21ET GEEN klopsensoren. Dan komt het dus aan op een goed gehoor :twisted:

Ik weet niet in hoeverre er een geavanceerder injectiesysteem op te monteren is??

Daarbij: zoek je wel een gasboer uit die niet terugdeinst voor turbo-motoren. Gister nog een reactie gelezen van een bedrijf wat het afraadde (bij een Volvo turbo van nog geen 10 jaar oud Confusedhock: )....


Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
#15
inderdaad...volgens mij klopt het dat de B21ET K-jettronic niet voorzien is van knock sensor.

check: http://www.vlvworld.com/indexframe.html?engspecs.html

maarrrr...die kan je er wel opkn?tselen!! En dat is ook wel nuttig volgens mij, zeker als je met tuning wil gaan beginnen.

zie ook: http://www.google.com/search?sourceid=na...nsor+B21ET

Daarnaast ga ik me steeds meer afvragen of het niet mogelijk is de electronische injectie van een 740 Turbo B230FT te gaan opbouwen op de 240 T, daar ik toch geen LPG meer in ga bouwen i.v.m. leasewagen.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#16
Pak dan meteen de hele B230FT of doe het meteen goed en neem een Penta 16V Tongue 8) !
Antwoord
#17
Ticcie schreef:standaard 155pk
met ic 190 pk volgens de papieren (schelen er weer 5!)

de winst komt door de IC in combinatie met een hogere turbodruk vanaf 3700 toeren.

En inderdaad, nog een beetje pielen aan je turbodruk (niet teveel!), een ander inlaatspruitstuk (van eentje met el. injectie) en een 3inch uitlaatsysteem betekent plm 210pk. Da's mij doel!

Helaas zal een (goede) lpg-installatie 't zaakje wel weer net onder de 200pk brengen... Cry

190 pk? das best veel, zeker omdat ik met mijn B230FT+ (dus met intercooler en pluspakket maar aan 192 PK kom.
Waarom komt er zoveel uit die B21ET?
244 DL Sedan 1984
780 B280F 1986 (oudste rijdende originele NL)
740 Estate Turbo intercooler + 1990
C70 2.0T Convertible 2004
Antwoord
#18
Divadi schreef:Pak dan meteen de hele B230FT of doe het meteen goed en neem een Penta 16V Tongue 8) !

Da's wel veel werk om zo'n 16V kop erop te zetten... Ik weet niet wat het je oplevert maar het moet wel de moeite waard zijn.


En hoe je een klopsensor monteert op een blok wat het standaard heeft weet ik niet :oops:


Gr Wink
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
#19
dat kan allemaal......

Maar tot nu toe ben ik erg tevreden met mijn B21ET op gas.En een klopsensor i.c.m. lpg lijkt me niet erg nodig?

Geen idee waarom het verschil tussen de B21ET met IC en de B23FT+ zo klein is. Als ik het goed heb gelezen betekent + pakket eigenlijk 't zelfde als wat er standaard al op de B21ET met IC zit, nl. hogere turbodruk bij hogere toeren.
Antwoord
#20
nee normaal heb je die knocksensor niet nodig, mits je gewoon niet aan je turbodruk enzo gaat pielen. Maar als je meer power wil en dus de druk op voert kan het zo zijn dat je een te arm mengsel hebt en dus knock op hogere toerentallen (+4000tpm bijv.) krijgt en dat hoor of voel je absoluut niet. Maar gaat wel ten koste van je motorblok op een gegeven moment.

Dus ik zeg...laat je het allemaal redelijk standaard, niks aan doen. Wil je tunen..zou ik er toch over nadenken.

enne..is het niet zo dat de B23FT standaard met katalysator uitademt en de B21ET nooit? En dat je dus daarom weinig verschil meer hebt tussen de configuraties? Ofwel, milieutechnieken werken het vermogen tegen.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  940 blok in 240 Nicolaas H 15 8.944 17 April 2020, 17:36
Laatste bericht: Grey240Polar
  Frankenstein heeft een nieuwe waterpomp nodig graddus 24 14.305 13 July 2019, 20:18
Laatste bericht: graddus
  245 turbo loopt niet stationair Gus 8 6.055 31 August 2018, 09:40
Laatste bericht: Gus
  Hoeveel klepsteelrubbers b230fk met 530 kop Skars 2 3.164 27 June 2018, 20:03
Laatste bericht: Skars
Star Begin van het einde? (turbo?) Hansepans 4 3.942 12 April 2018, 22:29
Laatste bericht: Hansepans
  stilgevallen motor: repareren of ander blok jootman 47 34.848 2 February 2018, 01:41
Laatste bericht: daddyphilipsen
  volvo 940 2.3 turbo probleem xseto 6 8.450 25 May 2017, 22:32
Laatste bericht: xseto
  Herkennen origineel blok ? jero 1 2.522 15 February 2017, 12:40
Laatste bericht: Marc1970
  tuningspotentie 6 cilinder turbo jopie95 1 2.854 11 December 2016, 17:26
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 244 gl B21 blok Mark-Sander 1 2.696 8 September 2016, 08:21
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)