een 105AH accu :o das een behoorlijk accuutje dan.
of heb je bij een diesel zo'n zware nodig ?
bij andere auto's leg ik er meestal gewoon een 55 of 65 AH in. en 65 is dan al aan de zware kant.
Berichten: 302
Topics: 10
Lid sinds: Apr 2007
Jelmar schreef:een 105AH accu :o das een behoorlijk accuutje dan.
of heb je bij een diesel zo'n zware nodig ?
bij andere auto's leg ik er meestal gewoon een 55 of 65 AH in. en 65 is dan al aan de zware kant.
Nou ik heb er in iedere geval geen problemen mee in de Diesel. Start als een Jekko, en ik denk voor het voorgloeien van onze oude beestjes dat hij wel wat vermogen nodig heeft. Lijkt me prettig in de winter ......
244 GL D6 aut. 1981 ,
![[Afbeelding: img00121d.jpg]](http://img34.imageshack.us/img34/9238/img00121d.jpg)
en de Smurfette (GL Automatic) uit 78
Berichten: 217
Topics: 15
Lid sinds: Apr 2007
Yep..
Accus van de dealer dus met volvo-plakker komen bij varta vandaan.. en zijn dus Oke!
Volvofanaat met vroeger zweefvliegneigingen, tegenwoordig vlieg ik op (of van) de MTB. :-)
Huidige vloot: V70n T5 '01 >430K / 240 2.0 Polar xx-01-93 399K
Berichten: 1.124
Topics: 25
Lid sinds: Feb 2007
Officieel heeft de 240 Diesel een 88Ah accu, hij trekt veel vermogen voor het voorgloeien en vervolgens alle 6 de cilinders aantrekken dus ja hij heeft het nodig.
Let even op bij accu's die Estateservice aanbiedt: hij heeft diverse restpartijen en dus kun je een "oude"accu meekrijgen.
Bram en ik hebben ook eens een paar Volvo-accu's van een dealer meegekregen en die hielden het niet lang uit! Hadden te lang in het rek gelegen.
Maar waarom in vredesenaam speciaal naar Estateservice voor een accu? Die haal ik liever om de hoek waar ik ook direct voor garantie erecht kan.
Berichten: 602
Topics: 31
Lid sinds: May 2006
volvo200liefhebber schreef:Maar waarom in vredesenaam speciaal naar Estateservice voor een accu? Die haal ik liever om de hoek waar ik ook direct voor garantie erecht kan.
Opsturen zal ook lastig worden ;D Euromaster zit inderdaad dichter in de buurt, Estateservice is wat te ver rijden voor mij.
1980 GL Diesel (USA)
Berichten: 177
Topics: 20
Lid sinds: Nov 2005
Heb zelf een 72Ah accu gewoon van de garage om de hoek.... werkt prima!
(B21A.... geen diesel dus)
164 73 285000+; (164 '74 340000km+ in memoriam

245GL '80 420000+km (Still under severe construction)
Berichten: 1.555
Topics: 42
Lid sinds: Jan 2007
echt wel, valt ook niet aan te slepen ivm dat voorgloeiiende^&^&%^&* ;D
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Berichten: 302
Topics: 10
Lid sinds: Apr 2007
PP! schreef:echt wel, valt ook niet aan te slepen ivm dat voorgloeiiende^&^&%^&* ;D
En met mijn diesel, zware accu ff voorgloeien lopen, elke keer weer!
244 GL D6 aut. 1981 ,
![[Afbeelding: img00121d.jpg]](http://img34.imageshack.us/img34/9238/img00121d.jpg)
en de Smurfette (GL Automatic) uit 78
Berichten: 602
Topics: 31
Lid sinds: May 2006
Yes, heb eindelijk een accu. Geen Fulmen helaas, het is een 100 Ah Varta Blue Silver geworden. Daar kom ik de winter wel mee door!
Misschien een domme vraag, maar kan ik zo de accu's omwisselen of moet ik nog ergens rekening mee houden?
1980 GL Diesel (USA)