Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
HELP....m'n 245 gaat overlijden???? wie weet meer...
#11
Opties genoeg dus. Ben benieuwd wat het gaat worden ovloV!
Vakantie zal dus wel wat duurder zijn geworden... Wink

Hou ons op de hoogte, ben benieuwd wat je daar zoal kunt vinden!

Op http://home.swipnet.se/oldtimers/Fotosida.htm staan er altijd wel, maar niet de ultieme koopjes...
Wel gericht op export, veelal NL.
EDIT: de 'last updated' doet niet veel goeds vermoeden. maar kan ook onjuist zijn...
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord
#12
This site is updated 18 / 10- 2005

Recente site BartJu. :o
V90 1998<br /><br />740GL gerestaureerd 1985<br /><br />Fiat Panda 2012
Antwoord
#13
Kijk eens op http://www.blocket.se/li zal ik zeggen. Genoeg volvo bilar...
Oh en ik weet nog wel iemand voor je katalysator...ikke

groeten Dennis.
http://www.rallyteam-k-b.nl
Antwoord
#14
Bert N schreef:This site is updated 18 / 10- 2005

Recente site BartJu. :o

Vandaar de edit ook Bert N!
Was een oude bookmark, heb al een ouwe lap in de garage staan (maar wel in NL gekocht hoor).

Maar blijf benieuwd naar de avonturen tijdens de jacht op een betere Volvo voor ovloV!
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord
#15
Voor 1200 euro kom je met deze naar Nederland...
http://www.blocket.se/vi/12551072.htm?ca=11_s
Ziet er volgens mij niet erg verkeerd uit.

groeten Dennis.
http://www.rallyteam-k-b.nl
Antwoord
#16
Tja, dank voor medeleven, opties etc. Maar er was een klein gelukje te vinden in Zweden....tegenover ons stond een meneer uit Middelburg met erg veel verstand van auto's, een hele echte autosleutelaar dus. Die haalde een (anwb?) trucje uit en zo zou ik Nederland kunnen halen, want hij raadde het zeer af zelf op zoek te gaan in Zweden (hij handelde ook in auto's dus). Na een deskundige blik op de auto en na de bypass (hij heeft het 'ventiel' uit de koeling gehaald, dat verminderd de druk op de kop, expansievatdopje iets losser....en wonderwel verbruik van 5 liter op 1000 km, terug naar een 1,5 liter op 1500 km....), keek hij wat beter in de machinekamer en naar de auto op zich en hij adviseerde mij toch vooral een reparatie ernstig te overwegen, want volgens hem was 't bakkie 't meer dan waard en voor de geschatte kosten kocht je niet zo'n mooie terug.
Koppakking is inderdaad lek, de sludge ging nog wel, uitlaatje vervangen (van voor tot achter...), schuimrubber voor de stoel en hij zou weer 't mannetje zijn..... :o

Omdat we toch een verzekering hadden (vervangend vervoer), op zijn advies de gok genomen, rustig aan gereden en nu ik dit typ zit ik weer thuis veilig en heeft de auto ook de 300000 barriere weer genomen. Nu de komende week naar m'n eigen sleutelboer en kijken wat die zegt. En als 't echt niet anders kan dan haal ik'd'r wel een uit Zweden (ga daar zeker 2 x per jaar heen)

En eigenlijk kunnen we onze '245' niet echt missen.....wie wel?

Oh ja, volgens het jaartal in de ramen is 't een 1989-er, maar toen ik bij de Volvo in Mora de uitlaat liet lassen, gaf 't Volvoregister (alle Volvo's staan dus in een database, roep je (nederlandse) kenteken et volia, je auto met z'n technische data staat op 't scherm, en daar stond echt 1990....en daar moest ik volgens de volvo-viking toch echt van uitgaan, de ramen zouden van een andere serie kunnen zijn die toevallig over waren.....
Volvo 245 B230F 1989
Volvo BM L90 1988
Antwoord
#17
Mooi dat het uiteindelijk allemaal meeviel, ovlov!
En wat een geluk dat er een kundig iemand zo op de stoep staat!

Voor ons wel jammer, want was stiekem wel benieuwd naar de spannende avonturen tijdens de jacht op 'nieuwe' 240s in het thuisland...

VErder wel typisch dat ze op basis van het NL kenteken alles zo weten.
Hier bij de dealer moet ik ook steeds het kenteken noemen, maar dan kunnen ze niks, want is klassieker serie **-YB-**, nadat ie uit Zweden kwam vorig jaar. Misschien kan ie het Zweedse nog noemen dan....


Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  volvo 245 1990 wil niet meer starten jvda 8 324 24 August 2025, 09:50
Laatste bericht: Marc1970
  B21E wil niet meer starten Hannes 24 6.019 13 February 2024, 00:06
Laatste bericht: MacVolvo
  oliedruksensor: gaat dit passen? Kogelman 6 2.764 15 January 2023, 11:16
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 244 wil niet meer lopen Grastukker 2 1.878 31 July 2022, 10:36
Laatste bericht: skidje
  Motor (B21A) slaat niet meer aan 245 1984 B21A 17 9.273 30 March 2021, 09:36
Laatste bericht: sludge
  Volvo D24TIC Thermostaat gaat niet open?? GreenD24tic 1 2.552 4 April 2020, 22:07
Laatste bericht: Grey240Polar
  Motor start niet meer UraniumFever 24 18.332 9 May 2019, 20:54
Laatste bericht: Grey240Polar
  Koude start gaat niet en verbruik aan de hoge kant B200ET woes 14 9.747 29 January 2019, 11:42
Laatste bericht: woes
  B230FK start niet meer nadat ik aan het dashboard gezeten heb. Volvorine 2 4.194 17 May 2018, 18:53
Laatste bericht: Volvorine
  B23F Stationair uitgevallen en start niet meer Van Schellen 11 11.562 13 March 2018, 23:34
Laatste bericht: Jerry

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)