Berichten: 1.439
Topics: 22
Lid sinds: Oct 2006
Sachs bij Scandcar: voor â¬57,85 en achter â¬39,90(gas) per stuk en excl.BTW.
Totaal dus â¬232.65 en dat vind ik toch tamelijk duur als ik jullie $ prijsjes zie :o
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Berichten: 137
Topics: 14
Lid sinds: Mar 2005
Voor de prijs in Obdam zou ik niet zelf modderen. Zal de volgende keer (als de 940 aan de beurt is) wel meer kwijt zijn. Zitten geloof ik nivomat's onder (1997).
Marc
Volvo 245 GL estate 613.000 and stopt counting (and owning)<br />Volvo 945 2.3 I.C. (LPT/LPI) 269000 and started counting
Berichten: 368
Topics: 27
Lid sinds: Mar 2006
Estate services :
sachs schokbrekers: 39,50 p/stuk
Verzwaarde veren 45 per stuk. Is dit wat?
Volvo 245 GLE 1979
Berichten: 137
Topics: 14
Lid sinds: Mar 2005
En ik dacht 40 euro (of zoiets) montage....
Ik had precies dat eronder (was een echte stuiterbak) en bijzonder tevreden. Er zal vast wel spul zijn om een strakkere wegligging te krijgen maar dan moet je waarschijnlijk ook een ander type aauto kiezen.
Marc
Volvo 245 GL estate 613.000 and stopt counting (and owning)<br />Volvo 945 2.3 I.C. (LPT/LPI) 269000 and started counting
Berichten: 1.724
Topics: 47
Lid sinds: Dec 2006
michiel schreef:Estate services :
sachs schokbrekers: 39,50 p/stuk
Verzwaarde veren 45 per stuk. Is dit wat?
Heb deze eronder laten zetten, was incl montage net 200,- kwijt.
En rijdt prima.
Misschien is er beter kwaliteit, maar de prijs/kwaliteit verhouding lijkt mij nog best.
Trouwens, de lokale Volvodealer vroeg hier 325,- voor zonder, en krap 500,- met montage... ???
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Berichten: 122
Topics: 19
Lid sinds: Dec 2006
Over 3 weken gaat die van mij onder het mes bij Estateservice. In ieder geval nieuwe veren en als de schokbrekers van matige kwaliteit zijn gaan die er ook meteen onder. Alleen (verzwaarde)veren kost een kleine â¬125.- inclusief montage. Mij benieuwen!
Niets is zeker, zelfs dat niet
Berichten: 358
Topics: 17
Lid sinds: Sep 2006
Ik heb net zelf nieuwe standaard schokdempers van Monroe, die dempers met luchtondersteuning, gemonteerd.
De oude rechter demper was lek en auto helde iets achterover.
Auto rijdt weer veel strakker en staat weer op normale hoogte. Helt niet meer over.
Ik heb de druk op net geen 2 bar staan, mag max. 8 bar zijn, maar dan stuiter je echt uit de auto.
Nu nog voor nieuwe schokdempers, denk rode Koni's en rondom nieuwe rubber bussen monteren en hij rijdt weer als nieuw. Voor de bussen eerst gereedschap/pers maken om de grote bussen uit de achteras te krijgen.
Ook nog een torsie stab. stang monteren en het rijgedrag wordt nog beter. Is niet standaard op deze uitvoering.
Ik kies bewust voor de standaard Volvo uitvoeringen, daar mijn rijgedrag en beschikbare motorvermogen niet meer vragen dan origineel, meer is denk niet nodig. Houdt het in ieder geval comfortabel.
Wordt vervolgt.
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import
Berichten: 122
Topics: 19
Lid sinds: Dec 2006
Hier is-ie weer. Nu recht op z'n pootjes. Inclusief nieuwe Sachs schokbrekers. Wat een (groot) verschil qua wegligging en deining!
Zo was-ie;
[img width=800 height=600]http://img57.imageshack.us/img57/5877/17022007019mm2.jpg[/img]
Na het plaatsen van nieuwe verzwaarde achterveren en schokdempers;
[img width=800 height=600]http://img232.imageshack.us/img232/7628/22052007241oj9.jpg[/img]
Niets is zeker, zelfs dat niet
Berichten: 302
Topics: 10
Lid sinds: Apr 2007
Bij mij 244 ook achterschokbrekers met hulpveren laten plaatsen, is totaal andere wegligging en stand van de auto, vandaag de voorkant! ik ben benieuwd!
244 GL D6 aut. 1981 ,
![[Afbeelding: img00121d.jpg]](http://img34.imageshack.us/img34/9238/img00121d.jpg)
en de Smurfette (GL Automatic) uit 78