Berichten: 23
Topics: 6
Lid sinds: Sep 2009
Volvo 245 is vandaag afgekeurd op de schokbrekers voor.
Zijn deze makkelijk zelf te vervangen of heb je speciaal gereedschap nodig. Zijn gebruikte ook een optie of kun je beter nieuwe (laten) monteren? Welke merken zijn dan aan te bevelen?
Alvast bedankt voor een reactie!
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Heel vage afkeur, nog nooit gehoord dat die kapot gingen in de NL situatie. Maar ik zou er gewoon complete andere veerpoten opzetten van een sloper.
Anders moet je ook nog met de veercompressor aan de slag.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
veerspanners lenen van een garage is ook een optie
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 939
Topics: 18
Lid sinds: Apr 2010
Black Moose schreef:veerspanners lenen van een garage is ook een optie
kosten ook de kop niet!
245L VAN
Berichten: 940
Topics: 24
Lid sinds: Feb 2010
Afkeur komt wel vaker voor ....maar dan vaak omschreven als....gat/gaatje in veerschotels.
Kan idd het beste twee slopers of natuurlijke nieuwe inzetten.
Volvo 244 DL 1974
Berichten: 23
Topics: 6
Lid sinds: Sep 2009
Bedankt voor de reacties. Denk dat ik maar nieuwe koop. Kom ze tegen met oliedruk en met gasdruk (monroe), heeft een van beide types nog de voorkeur?
Berichten: 184
Topics: 30
Lid sinds: Apr 2009
inderdaad, meteen de betere kwaliteit pakken, als je toch bezig bent. Mits het natuurlijk binnen het budget past
Berichten: 3.250
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Citaat:Volvo 245 is vandaag afgekeurd op de schokbrekers voor.
Zijn deze makkelijk zelf te vervangen of heb je speciaal gereedschap nodig.
How to change front springs/shocks
Berichten: 23
Topics: 6
Lid sinds: Sep 2009
Hartelijk dank voor alle reacties. Heb gewoon de simpele monroes (olie) besteld en laten monteren. Wellicht dat ik een dergelijke klus ooit zelf ga doen maar heb het nu overgelaten aan een ervaren monteur. Goede beschrijving overigens op die engelse site, goed gereedschap is hier ook het halve werk
Wegligging is nu een stuk beter, hij trilde bij 90 km. Apk zit er weer op, hij kan weer een jaartje mee. Rubber in het midden van de aandrijfas is overigens kapot, dat hebben ze niet gezien. Is het raadzaam om hier meteen het lager ook te vervangen?
Mooie klus voor binnenkort .....