Topics: 22
Als je het eenvoudig wilt houden bij Scandcar of Estateservices.
Als je alles nieuw wilt, kijk dan hier;
http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...pic=3126.0
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Topics: 41
Bedankt ! ik zal het wel nodig hebben

na gisteren is het vandaag nog erger worden, als ik nu gas geef begin het achter wat te ratelen, en het klinkt allemaal wat zwaarder....ik heb eronder wat geduwt, maar kan niks ontdekken...heel naar, ik moet er nu steeds door mijn raampje naar luisten naar het getik.
Zoals je het omschrijft lijkt het me meer een beschadigd tandwiel in het differentieel. :-[
Ga er nog eens onder liggen als beide wielen van de grond zijn gekrikt(zet voor de veiligheid steunen links en rechts onder de as)
Draai met een hand aan een wiel en luister met een stethoscoop (of zet het handvat van een schroevendraaier in je oor en het andere eind tegen het staal van het differentieel) of je daar het getik hoort.
Eenvoudiger is het misschien om mee te doen met een sleuteldag(Volvo-register voor leden 12 mei bij Hooftman Alphen ad Rijn
http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...pic=3106.0
of Volvolvo ergens in juli bij Tittel in Amersfoort;
http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...pic=3087.0),
dan kun je een brug gebruiken, dat is wat makkelijker en heb je wat lieden met volvokennis om je heen :

Overigens heb ik met een zelfde probleem ruim 3 maanden doorgereden en toen een sloopachteras(â¬50 tot â¬150 :'() er voor in de plaats laten zetten(â¬250 :'( :'().
Topics: 36
Of een plakkende handrem?
(700/800-serie kwaaltje)
Gr :-\
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Bedankt voor de info ! ook al klinkt het wat naar

helaas heb ik 12 mei al een andere (niet afzegbare) afspraak. maandagochtend reed ik naar mijn werk, en nu bij een toerental van ca 2-3000 toeren begint de auto zwaar te trillen....ik hoop dat het allemaal meevalt, en dat de cardan as wat speling heeft, en niet het diffentieel.. in elk geval ga ik donderdag middag de auto is omhoog krikken om is goed te luisteren naar het differentieel. het trillen is zo erg dat het rijden ermee niet echt te doen is (gelukkig heb ik nog een trouwe 244

)
Kijk ook gelijk of alle wielmoeren nog vastzitten. :
Topics: 17
mijne kloenkt nog steeds fijn en nee die handrem kloek heb ik ook maar die is het niet ik heb 2 kloenken maar nu ff geen ruitenwissers das erger met dit weer.
Vitara
Ik was heel blij te lezen over de wielmoeren, maar helaas, het zit allemaal vast.......
Gisteren de auto even aan 1 kant omhoog gekrikt, en bij het draaien van het rechter achterwiel hoor ik steeds tik-tik-tik-tik-tik ? is dat normaal ? de auto stuitert nog steeds heerlijk.... ???
Topics: 30
Lijkt mij een kapot lager.
Ex Volvo 240 GLT Sedan - Volvo 240 GLT Station.
Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.