Berichten: 455
Topics: 33
Lid sinds: Nov 2005
Ik heb Ã
Ã
n foto van de de complete setup, alles heeft gemonteerd gezeten en is helemaal uitgemeten. Ik heb nu de turbo en het spruitstuk binnen liggen, ik laat die onderdelen nu niet op de auto zitten terwijl hij toch niet loopt...alles ligt lekker warm binnen.
Met de leidingen kom je wel weg... Als ik m'n camera terug heb maak ik voordat het blok eruit gaat nog wel wat detail foto's van de setup.
[img width=450 height=600]http://img72.imageshack.us/img72/6223/afb001my6.jpg[/img]
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Berichten: 938
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2005
@skidje: die witte doek is om de hitte in de buizen/turbo te houden. Als je niet voor de allerhoogste performance gaat zou ik het fijn achterwege laten. Met te veel hitte gaan de buizen/slakkenhuis namelijk veel sneller scheuren.
@Lukas: Zodan! :o Das geen kleintje 8)
Gr
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
paar vleugels erop lassen strax, kan ie vliegen ;D
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
nu nog een mooi inlaatspruitstukkie erop.
vandaag bij de lasser/ontwerper opgehaald.
een 16V inlaatspruitstuk met BMW M5 gasklep huizen erop.
is wel geinig toch??
pipercross filter erop dan zal hij helemaal klaar wezen.
als straks de voetplaat van het filter erop word gezet komen er ook nog kelken in.
dus deze exoot past precies in deze topic.
het totale resultaat straks op B230K vs 16V. (
http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...pic=2652.0 )
Jammer dat het blok geen turbo krijgt (als ik dat goed zeg...)
Maar man wat ziet dat er lekker uit ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Hoe ga je het doen met de distributieriem?
Zoals op turbobricks manier, of heeft kaasie daar zn eigen truukjes voor ?
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
op zijn penta's natuurlijk.

;D
maar dan beter.
een paar verstelbare der op en klaar voor tuning.
Word steeds mooier ;D
Maar word nu toch nou wel erg nieuwsgierig naar hoe en wat ;D
Hoop binnen niet al et lange tijd ook weer een goede 16v kop beschikbaar te hebben...
En dan toch ook maar eens vanaf het begin een 16v blok te bouwen.
Eigenlijk wil ik op een B200 onderblok een B234F 16v kop maken, maar de vraag is of dat kan, en of het wel slim is en ik niet beter toch maar een b230 moet nemen.
Maar het distriebutieriem verhaal blijft een beetje custom werkje natuurlijk.
En tips van een ervaren motorbouwer als kaasie zijn altijd welkom.
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
custom werk ??? ???
je hoeft het wiel toch niet een 2e keer uit te vinden.
dit is een gewone distr.set voor in een boot.
en je kan hier vele malen meer kracht op kwijt omdat alles vele malen over bemeten is.
het is een gewone distri.set voor de red blocks 16V incl. tandwielen.
let wel op dat je een gewone B230 onderblok gebruikt , op een B234 past dit namelijk niet.
maar als jij al een B200 wilt gebruiken moet dit geen probleem zijn.
een B234 kop past niet op B200
Berichten: 455
Topics: 33
Lid sinds: Nov 2005
Hey Kees,
Ziet er cool uit!!! Als ik het goed zie zit je spanrol gemonteerd op de kop, ik had op TB vernomen dat er ok vaak een spanrol op het blook werd gemonteerd en dan ÃÃn van een VW met weer een distributie riem van een Nissan Patrol ofzo... Veel gepruts met andere onderdelen, kvind dit vele malen beter en netter, je hebt ook een orginele volvo riem gebruikt?
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's