Berichten: 8
Topics: 2
Lid sinds: Nov 2011
hallo,
even voorstellen ik ben namelijk nieuw hier, ik ben dus melvo33 en ik krijg waarschijnlijk binnenkort een volvo 244 turbo in mijn macht.
nu had ik even een vraagje wat een mooie turbo upgrade zou zijn voor die auto, en als ik een turbo upgrade zou doen waar ik dan allemaal rekening mee moet houden.
Berichten: 2.851
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
Een turbo die veel gebruikt wordt is de 15g van Mitsubishi geloof ik. Een intercooler is altijd een goede upgrade bij auto's met een turbo.
Berichten: 8
Topics: 2
Lid sinds: Nov 2011
bedankt voor je snelle reactie en goede bruikbare info

ik moet er wel even bij zeggen dat ik totaal geen verstand heb van turbo's en afstellingen enz. dus ik denk dat ik hem laat inbouwen door iemand anders, of ik doe het wel zelf maar dan doe ik dat met hulp van dit forum XD anders kom ik nergens
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
misschien eerst eens de boel goed laten werken? De standaard turbo's die hier rondrijden kunnen vaak nog wel wat aandacht gebruiken. met standaard turbo (die niet kleiner is dan een 15G, wel iets langzamer opspoelt) is 200 pk ook te doen.
Als je de turbo gaat upgraden is een uitgefreesd 1990+ uitlaatspruitstuk van een 740/940 ook een goede upgrade. Dan kom je wel weer iets in de knoei met de olie aan en afvoer maar dat is ook goed op te lossen.
Nokkenassen uit carb modellen zijn ook wat feller, B21A heeft een A nokkenas, de B21E de D, de B230E de V. Allemaal goede nokkenassen waar de V en D feller zijn dan de A.
Als ie geen intercooler heeft, snel er op, kan met originele onderdelen en helpt flink en laat de motor langer meegaan.
Een goede 3" uitlaat werkt ook erg lekker. Ik heb er een van JT op mn 240 en die kost ongeveer 350 euro incl downpipe. Heeft 2 dempers, lekker stil voor 3" behalve als je vol gas gaat dan hoor je em goed. Is geen rvs dat is wel jammer maar de kwaliteit is goed genoeg denk ik. De rvs Ferrita die je ook kunt kopen is qua kwaliteit denk ik stuk beter maar heeft maar een demper en kost gelijk 550 euro ofzo.
Met de K-jet kun je best veel bereiken, vergt alleen goed afstelwerk.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 8
Topics: 2
Lid sinds: Nov 2011
hartelijk dank voor alle goede info, ga ik zeker wat mee doen :wink:
ik heb alle antwoorden direct maar even in een text bestandje gezet en uitgeprint dan laat ik mn kameraad ook ff kijken (dies auto monteur) ik hoop dat we een eind komen
gr Melvin
Berichten: 1.716
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2011
Ik heb, als je zover bent, nog een Mitsubishi 15G liggen zonder axiale speling, met weinig kilometers. Ook een intercooler heb ik nog.
Berichten: 939
Topics: 18
Lid sinds: Apr 2010
Mijn broer heeft ook nog een nette 15G liggen (gereviseerd)
(No hatin' Dennis)
245L VAN
Berichten: 8
Topics: 2
Lid sinds: Nov 2011
als ik een 15g nodig heb (met intercooler) dan laat ik het direct weten