Berichten: 1.191
Topics: 42
Lid sinds: Nov 2006
Mijn blok (B23A) is de koppakking van lek (heb een mayonaise fabriekje op het moment). Bij het vragen wat dit ging kosten is me gewezen om de kop "gas klaar" te maken omdat de kop er dan toch af ligt.
Is zoiets idd aan te raden?
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
lijkt mij wel. Dat is toch wel prettig en je weet zeker dat je m er een hele tijd niet meer af hoeft te halen. Stel je doet het niet, en je rijdt op LPG maar je weet nu niet zeker of de kop gasklaar is en hij is het niet. Dan moet die kop er binnenkort misschien weer af.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
De kop aanpassen voor LPG is toch alleen toch alleen voor de 2.0 motor nodig.. dacht ik ?
Berichten: 827
Topics: 20
Lid sinds: Apr 2005
Hmm, heb dezelfde overweging gehad bij mijn 244 GLE. Na 3 ton lpg inbouw en na 13 Dkm de pakking eruit geblazen.
Heb niet voor revisie gekozen, halve dag werk, E40 kosten en erna geen problemen meer.
Een goede revisie is de auto stil laten staan en v.a. E800....
[img][/img]
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Kweenie hoe makkelijk een b23a kop te vinden is maar voor het geld van een revisie heb je een heleboel tweedehandskoppen en pakkingsetjes.
Of beter nog, zoek een gereviseerde tweedehands cilinderkop, alle 240's die op gas rijden hebben ooit een andere cilinderkop gekregen en die zijn nog lang niet uitgesteld tegen de tijd dat de auto op de sloop beland.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 1.191
Topics: 42
Lid sinds: Nov 2006
Voorlopig rijdt ie weer. De koppaking was het niet igg. Wat het wel was?????? Tegen die tijd dat het wÃl nodig is moet ik dan maar weer eens zien. Auto heeft nu 4000 km op gas gelopen. En zal dat ook nog wel even blijven doen zonder de kop gas klaar te maken.
Maar een reeds gereviseerde kop opsnorren is wel een goeie optie en waarschijnlijk minder duur ;D
waterpomp gaf bij mij hetzelfde symptoom, dus hou daar evt. ook rekening mee.....
Berichten: 1.191
Topics: 42
Lid sinds: Nov 2006
Ticcie schreef:waterpomp gaf bij mij hetzelfde symptoom, dus hou daar evt. ook rekening mee.....
Moet zeggen dat de garage 1 of ander goedje door de koelvloeistof gedaan heeft. Dit zou goed zijn voor rubbers ed tot nu toe heb geen mayonaise meer en hoef ik ook geen vloeistof meer bij te vullen,.... Je zou denken dat het idd wel eens een waterpomp kan zijn geweest.