Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Beetje respect voor de volvo-dealer??
#11
Aaangezien het merendeel van de niewe volvo's toch geleasd worden, zal het ze worsrt wezen wat de particulier er van denkt.

Er zijn echter dealers die speciaal voor oudere modellen aangepaste tariefen hanteren.
Dat is dan wel weer oke denk ik!

Maar ik zou mijn auto er nooit naar toe brengen om 85 E ex. neer te tellen om een 18 jarig jochie met 0,0 ervaring , een uurtje aan mijn auto te laten prutsen.

En ja, ik weet , er zijn ook goeie .....
VOLVO 945 2.3 i&nbsp; aut. '92<br />SAAB 99 GL 2.0i '84<br />www.adopteereendog.nl<br />[Afbeelding: cooltext34912265.gif]<br />Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook
Antwoord
#12
Hoe je bij een dealer behandeld wordt hangt meestal van de persoon af en niet van het dealerschap. Ook de garage op de hoek of een specialist kan goed en slecht zijn. Je kan het bij Volvo treffen door een hulpje geholpen te worden maar ook bij andere garages. Het heeft meer te doen met de liefde en interesse voor het vak. Dus met de instelling van de mensen die er de baas zijn en die er werken.

Een groot bedrijf heeft meer overheadkosten dan een eenmans zaak en dat moet toch opgebracht worden. De Volvo dealer in Amsterdam verwees mij wel eens naar wel eens naar andere zaken die goedkoper zijn dan de dealer.

240diesel schreef:even over het uurloon;

ik ben zelf monteur en je wilt niet weten wat er allemaal voor kosten gemaakt moeten worden om een dealerschap te "mogen" draaien voor een willekeurig merk.

Ik noem;

Milieu-eisen aan je pand ,inventaris ,afvalstoffen incl. administratie hiervan.
Steeds veranderende eisen van overheid m.b.t. APK ( weet je wat een remmenbank kost en een 4-gastester )
Door de fabriek / importeur verplichtgestelde uitrusting in de vorm van computer (software) testapparatuur speciaal gereedschap en minimum voorraad van je magazijn.
Scholing / bijscholing van je monteurs.(zowel merk-specifiek als algemeen)denk aan de verschillende verplichte certificaten die soms wel 2-jaarlijks gehaald moeten worden door de monteur. APK, STEK (airco) ,Alarminbouwcertificaat etc.

Zo maar een greep uit de financiele beslommeringen van een merk-dealer.
Je hoeft geen medelijden te hebben maar er blijft niet zoveel aan de strijkstok hangen als gesuggereerd wordt.

Deze kosten heeft elke andere garage ook en maken de dealer niet duurder dan een andere garage. De meerprijs zal eerder in de grootte van het bedrijf zitten en eventueel in de eisen die Volvo aan garages stelt.
Antwoord
#13
Funsdaf schreef:Overigens heb ik over de magazijnman bij Rutten in Venlo (die ken ik toevallig persoonlijk) en de magazijnman bij rutten in Roermond niets te klagen. Proberen me altijd goed te helpen.
Maar als ik iets voor mijn Dafjes moet hebben moet ik wel alijd mijn eigen onderdelenboek meebrengen, ze hebben de onderdeelboeken van de 1e serie 343 ooit weggedaan blijkbaar Sad
ik heb verschillende mensen aan de balie gehad bij genoemde rutten in venlo. de ene kwam zelfs even kijken bij de auto of het onderdeel goed was.
een andere medewerker wist niet eens wat een volvo 240 was. :-\
ik denk dat je het net moet treffen met de persoon. trouwens onze onderdelen zijn toch niet allemaal zo anders als andere wagens uit die tijd; mijn auto gaat gewoon bij de suzuki dealer in de buurt voor onderhoud en dat loopt prima zover. ik voel me in ieder geval niet verbonden met de merkdealer. ook een beetje vanwege hun imago trouwens :o
Volvo 240 1993 b200f 275.000km
Lomp maar lekker.
Antwoord
#14
Ja jongens dat moet ik toegeven,de onafhankelijke kleine man moet ook voldoen aan het merendeel van de door mij genoemde punten.....
Blijven dus over de door de fabr. / imp. gestelde eisen.
Ik hoef niemand te verdedigen en hoef ook geen gelijk maar wil nog wel eens benadrukken dat deze eisen best nog een flinke kostenpost kunnen vormen.
Maar ik ben wel met jullie eens dat het uurloon daar niet 1 2 3 van hoeft te verdubbelen.

Grappig dat nu ook nog beschreven wordt wanneer je wel of niet een monteur bent.
Ik weet dus gelijk mijn plek want ook ik moet regelmatig een computer aan een voertuig koppelen om diagnose te stellen.
GRAAG ZOU IK VERNEMEN HOE IK ALSNOG MONTEUR KAN WORDEN ZONDER DE GEWRAAKTE COMPUTER.

Laten we wel wezen ,de zo gevreesde elektronica maakt het voor de DHZ-er meestal niet makkelijker (voor megasquirt juist wel......)maar helpt levens redden (ABS Airbags)en het milieu ontzien (emissie-eisen , brandstofgebruik) etc. etc. en de diagnose stekker is hierbij onontbeerlijk want met de ouderwetse spanningzoeker kan je een dure schade aanrichten in een modern voertuig nog afgezien van het feit dat e.e.a. zo complex is dat er voor een gemiddelde MTS-er niet uit te komen is zonder hulpprogramma's.

Ik vind de oplossing van verschillende tarieven trouwens wel een hele nette en praktische oplossing.

groet, Jan
Antwoord
#15
Claus schreef:ik heb verschillende mensen aan de balie gehad bij genoemde rutten in venlo. de ene kwam zelfs even kijken bij de auto of het onderdeel goed was.
een andere medewerker wist niet eens wat een volvo 240 was. :-\
ik denk dat je het net moet treffen met de persoon. trouwens onze onderdelen zijn toch niet allemaal zo anders als andere wagens uit die tijd; mijn auto gaat gewoon bij de suzuki dealer in de buurt voor onderhoud en dat loopt prima zover. ik voel me in ieder geval niet verbonden met de merkdealer. ook een beetje vanwege hun imago trouwens :o

bij Rutten in venlo hebben we de 940 van/voor mn opa gekocht, 2e hands. goede service, aardige mensen, zeer goed!
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#16
Het is maar net hoe je het bekijkt.

Sommige onderdelen zijn echt de moeite waard om origineel bij de Volvodealer te halen.

Voor bepaalde onderdelen is origineel zelfs goedkoper dan de Brezan of volvospecialist met Scantech onderdelen.
Een goede verstandhouding met de magazijnmeester van de dealer is onombeerlijk en korting is op sommige dingen ook mogelijk(ok ik koop soms in grote hoeveelheden en dat scheelt)

Oftewel vergelijken loont echt en je wilt natuurlijk liever origineel dan "imitatie"
Antwoord
#17
Funsdaf schreef:tja. dat is ook maar net wie je treft denk ik. Mijn vader gaat in ieder geval nooit meer naar Rutten in Venlo.
Altijd naar helmond of naar roermond als hij weer een andere volvo wil kopen.
Heeft ooit slechte ervaringen gehad met rutten in Venlo.

Ik heb geloof ik nooit een VOLVO Dealer meegemaakt waar ik met meer plezier, vertrouwen en genot mijn zuurverdiende centen achterliet dan als bij Rutten in Venlo. Mijn derde Volvo, 240DL MY1991 is daar zowat steeds in onderhoud geweest.

Ook nu, na een paar probeersels bij andere soort "Volvospecialisten" met Principessa, kom ik steeds weer uit bij de VOLVO dealer. Ook deze bevalt voor de 240 (Principessa) minder dan bij de S70 en overweeg ik nog steeds om opzoek te gaan naar of een andere Volvo dealer of een ECHTE VOLVOSPECIALIST (die in Aken misschien?)

Gemiddeld gezien en met mijn ervaringen kan ik wel stellen dat Volvo rijden gewoon niet echt goedkoop is, maar in onderhoud bij een Volvo dealer wel het plezierigste, betrouwbaarste, waardoor ik in ieder geval nog meer geniet van mijn Volvo's

groetjes
Ruud
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Antwoord
#18
Ik heb respect voor de Volvo-organisatie als geheel. Ze zijn ons meer ter wille dan veel andere merken.

Aan 240's valt natuurlijk op het moment geen droog brood te verdienen, dan zullen de prijzen zwaar omhoog moeten. Een beetje 240 monteur zal minstens al 20 jaar aan het werk moeten zijn wil die iets van jouw 240 begrijpen en dat zijn er dus nog maar weinig. Zelfs 70% van de werkplaats chefs zullen dat niet halen.
Dus moet je inderdaad op zoek naar de PERSOON die aan jou Volvo sleutelt en niet naar een garage. En als dat bij de dealer is heb je een hoog uurtarief Smile . Maar als het werk goed is en de monteur weet wat ie doet heb je dat er zo uit...

Ik ben erg blij dat ik in Duitsland vrijdag om 16:45 belde voor een koppelingskabel en dat ie er de volgende dag om 8:00 lag.
Maar veel zal de dealer aan mij niet verdienen. :Smile
[img][/img]
Antwoord
#19
Is natuurlijk van de zotte dat je je eigen volvo niet bij een volvo dealer in onderhoud cq voor reparatie kan/durft te brengen omdat-- A) kennelijk het uurloon van de volvodealer (veel) hoger is dan bij merkloze dealers --B) je maar moet hopen dat er een monteur bij de volvo dealer werkt die jouw wagen kan repareren... Ik denk niet dat ongeacht welke dealer het prettig vindt dat jij met je'{oude} volvo naar een andere garage gaat.
Ben zelf door omstandigheden niet i.d. mogelijkheid om aan mijn 240 te sleutelen en breng hem dus naar de dealer maarre.. voel ik mij nou toch niet een beetje bekocht?
Overigens ben ik wel blij dat er bij Nieuwenhuijse in Deventer wel een goede chefmonteur loopt die tenminste weet hoe een 240 inelkaar zit. Maar de rest v.d. monteurs weet ik niet.
En ik heb inderdaad wel eens een rekening gehad waarvan ik toch wel een beetje van schrok...Toch maar ergens anders proberen?!
Antwoord
#20
dealers zijn over het algemeen ingericht op auto's tot zo'n 6 jaar oud, zo ook de volvo dealer. Veel lease-auto's etc. en laten we eerlijk wezen: wie van ons 240 rijders heeft er het geld (voor over) om E75 ex btw per uur af te tikken?

Over het algemeen denk ik dat je bij een goede volvo-specialist die goede (originele) onderdelen gebruikt een beter adres hebt dan de volvo dealer.

Wordt uiteraard een heel ander verhaal als je in een S60 oid rijdt: dan zou ik wel gewoon naar de dealer gaan.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo 4 microprocessor. RX-250VQ. Hulp gezocht TenBrick 1 2.050 19 September 2025, 20:18
Laatste bericht: DanielSan
  Verzekeren voor een dag? Pedor 3 115 13 September 2025, 22:06
Laatste bericht: Marc1970
  afsluitdop radiateur volvo 240 2.1 wakka 8 603 23 August 2025, 19:33
Laatste bericht: wakka
  Volvo s60 dannyfernandez75 1 406 6 February 2025, 00:01
Laatste bericht: BartJu
  Volvo importeren uit zweden Walter_Defender 2 1.305 13 April 2024, 22:42
Laatste bericht: Walter_Defender
  Volvo v50 2004 t5 getik rechtsvoor tijdens optrekken en drempels Pieter V50 2 1.131 13 February 2024, 20:09
Laatste bericht: Pieter V50
  volvo 240 Kabelboom omwisselen van carb naar injectie?!?! Thijs69 4 1.508 13 October 2023, 10:49
Laatste bericht: Dopski
  reservewiel volvo 240 station 1990 HELP Scottie 4 2.699 24 July 2022, 10:54
Laatste bericht: Arjan.
  Man zoekt Volvo -- man vindt Volvo Neut 9 4.920 15 July 2022, 22:30
Laatste bericht: Madman
  Naafkapjes voor 240 Eiker velgen HD 240 1 2.013 17 May 2022, 19:37
Laatste bericht: skidje

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)