14 January 2007, 19:57
Ik rij nu al zo'n drie weken met veel plezier in de 244GL die ik laatst gekocht heb. Als de LPG er volgende week in zit ben ik van plan om 'm ff te laten vertroetelen bij Nordicar of een andere volvokenner. Kleppen laten stellen, onsteking op tijd zetten, en even laten kijken naar de rest van de auto. Dat komt allemaal wel goed dus. Er is maar ÃÃn dingetje wat mij echt zorgen baart, en dat is het gekraak van de versnellingsbak als ik die in zijn tweede versnelling probeer te doen. Het vreemde is dat hij het niet heeft bij opschakelen, maar alleen, en dan nog niet eens altijd, bij het terugschakelen. Het is de vierbak met overdrive, en voor de rest werkt het zover als ik kan beoordelen correct. Om het kraken te voorkomen laat ik tussen de drie en twee de koppeling even opkomen en geef ik tussengas (dubbelclutchen), dit werkt wel goed, maar is natuurlijk niet zoals het echt hoort.
Is de versnellingsbak aan vervanging toe, of zou er gewoon nieuwe olie in moeten?. iemand een idee?.
Is de versnellingsbak aan vervanging toe, of zou er gewoon nieuwe olie in moeten?. iemand een idee?.

. Bijkomend voordeel is dat het echt jou auto word met haar gebruiksaanwijzing en dat gevoel past ook wel bij onze mooie volvo's.