Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
iemand die ik ken heeft een 850 met een hele dikke reminstallatie erop (porsche remklauen, past nog net in de 18" wielen), met geperforeerde remschijven. Die remschijven hebben allemaal kleine scheurtjes rond de gaatjes.... :-\
Misschien omdat ie in duitsland woont, hij rijd best goed door op de autobahn
Ik zal even zoeken, ik had een discussie gelezen op een duits volvo forum, daar waren enkele geperforeerde schijven die zeer gevaarlijk bleken (voor de 850).
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 974
Topics: 44
Lid sinds: Apr 2005
daarom heb ik ze ook met gleuven gekocht ik vindt gaatjes wel mooier maar de kwaliteit is minimaal
Volvo S70R B5234T4 M59
En?
Remmen ze echt goed of merk je eigenlijk geen verschil? Ik hoop vooral dat ze wat minder last hebben van kromtrekken door een verbeterde warmteafvoer, maar geen idee of dat gaat werken.
Berichten: 974
Topics: 44
Lid sinds: Apr 2005
nou ik moet zeggen dat ze wel iets beter remmen maar de originele remmen ook goed
en tot nu toe zijn ze nog niet krom
ik moet wel zeggen dat de schijven wel mooier glad blijven
mijn vorige originele hadden veel last van groeven en krom trekken
Volvo S70R B5234T4 M59
Mooi, hoop dat de mijne het ook zo uithouden. Heb geen reden tot klagen over de remkracht van de originele schijven, puur over het kromtrekken en idd. groeven. En dat terwijl ik ze wel netjes behandel.
Berichten: 455
Topics: 33
Lid sinds: Nov 2005
foto's? ik ben wel benieuwd hoe die schijven staan bij jullie
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
die van Eric staan op de vorige pagina. Die van mij liggen nog ergens op de plank om gemonteerd te worden (samen met nog honderden andere onderdelen......).
Berichten: 358
Topics: 17
Lid sinds: Sep 2006
IK zie dit nu pas, maar ik wil toch ff reageren op het "verkeed monteren "van de schijven zoals Funsdaf meldde.
Volgens mij zitten de schijven wel goed gemonteerd en wordt het vuil/stof naar buiten afgevoerd.
De reden is simpel: door de centrifugale kracht zal al het vuil naar buiten worden geslingerd door de groef. De omtreksnelheid aan de binnenkant van de schijf is namelijk lager en aan de buitenkant hoger met als gevolg vuil zal naar buiten toe afgevoerd worden.
Als je schijven andersom monteerd zal de afvoer ook naar buiten zijn, maar wordt bemoeilijkt door de groef die andersom loopt en derhalve meer weerstand oproept , mat als gevolg ophoping van vuil in de groef en dus slechtere remwerking.
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
Ticcie schreef:die van Eric staan op de vorige pagina. Die van mij liggen nog ergens op de plank om gemonteerd te worden (samen met nog honderden andere onderdelen......).
ja idd Ticcie, ik was gisteren nog aan het denken; hoe zou het met zn turbo gaan. Ik ben wel benieuwd maar volgens mij heb je nog niet veel tijd gehad he.
(Maar dat hoort hier niet thuis natuurlijk, maar in je 'eigen' topic uiteraard.)
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 358
Topics: 17
Lid sinds: Sep 2006
Funsdaf, heb toch ng ff verder gekeken dan mijn neus lang was.
Had zelf niet helemaal goed gelezen, maar je hebt helemaal gelijk v.w.b. de draairichting van de schijf op de foto.
deze moet inderdaad aan de rechterkant zitten .
Dus twee meningen, misschein alleen over de centrifugale of is het de centripetale kracht kunnen van mening verschillen.
Voor de rest heb je helemaal gelijk
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import