Berichten: 122
Topics: 19
Lid sinds: Dec 2006
Ik zal mij eerst even voorstellen
Mijn naam is Pieter, 'opgegroeid' met een 245. Ik ben op dit moment in het bezit van een Volvo 460 Turbo uit '94.
Ik ben op zoek naar een echte Volvo, een 245 wel te verstaan. Vorige week heb ik al een mooie 245 uit '92 met 210.000 km mogen 'testen' op benzine(de lak was niet zo mooi en een flink roestende achterklep, dus staat niet meer bovenaan m'n lijstje).
Nu zit ik met het dilemma... Ik rij tussen de 12.000 en de 15.000 kilometer per jaar. Met welke kilometrage kun je met een reeds ingebouwde gasinstallatie goedkoper uitkomen per maand?
En de meeste 245 hebben toch zo'n 3-ton op de teller. Voor een benzine-uitvoering is dat geen probleem. Op gas, heb ik vernomen, moet je de kop laten reviseren en dan ben je zo +- ââ¬700.- kwijt.
Wat is wijsheid?
Niets is zeker, zelfs dat niet
Berichten: 301
Topics: 11
Lid sinds: May 2006
Als je de kop zelf niet kunt vervangen zit je inderdaad rond dat bedrag, of hoger. Ik zou voor benzine gaan, het is ook goedkoper in wegenbelasting en veel onderhouds en autovriendelijker... ik snap niet wat mensen met LPG hebben
volvoloos<br /><br />One who forms and expresses judgments of the merits, faults, value, or truth of a matter.
Berichten: 602
Topics: 26
Lid sinds: Apr 2005
Mastertje schreef:Als je de kop zelf niet kunt vervangen zit je inderdaad rond dat bedrag, of hoger. Ik zou voor benzine gaan, het is ook goedkoper in wegenbelasting en veel onderhouds en autovriendelijker... ik snap niet wat mensen met LPG hebben 
Sluit ik me bij aan!
Berichten: 1.191
Topics: 42
Lid sinds: Nov 2006
pierre schreef:Ik zal mij eerst even voorstellen
Mijn naam is Pieter, 'opgegroeid' met een 245. Ik ben op dit moment in het bezit van een Volvo 460 Turbo uit '94.
Ik ben op zoek naar een echte Volvo, een 245 wel te verstaan. Vorige week heb ik al een mooie 245 uit '92 met 210.000 km mogen 'testen' op benzine(de lak was niet zo mooi en een flink roestende achterklep, dus staat niet meer bovenaan m'n lijstje).
Nu zit ik met het dilemma... Ik rij tussen de 12.000 en de 15.000 kilometer per jaar. Met welke kilometrage kun je met een reeds ingebouwde gasinstallatie goedkoper uitkomen per maand?
En de meeste 245 hebben toch zo'n 3-ton op de teller. Voor een benzine-uitvoering is dat geen probleem. Op gas, heb ik vernomen, moet je de kop laten reviseren en dan ben je zo +- ââ¬700.- kwijt.
Wat is wijsheid?
Of gewoon 1 van 25 jaar of ouder,....
Berichten: 1.984
Topics: 74
Lid sinds: Dec 2005
Mastertje schreef:Als je de kop zelf niet kunt vervangen zit je inderdaad rond dat bedrag, of hoger. Ik zou voor benzine gaan, het is ook goedkoper in wegenbelasting en veel onderhouds en autovriendelijker... ik snap niet wat mensen met LPG hebben 
Ik ken een anti-LPG-er en die zei; "op gas muj kook'n, niet riej'n"!
Berichten: 575
Topics: 55
Lid sinds: Aug 2005
lj_dekker schreef:Ik ken een anti-LPG-er en die zei; "op gas muj kook'n, niet riej'n"! 
Joa, joa, moar as 't ow 100 euro in de moand schelt......dan mo'j wal oardig prinsepeel wèèz'n....
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Met bestaande installatie ben je vanaf 7000 km goedkoper uit (1:8 op LPG, 1:10 op benzine), en met een 2.3L motor maakt het echt niet meer uit dat je 5% vermogen verliest. Actieradius neemt ook 300-400 km toe.
Volgens mij heb je ook minder koude start slijtage. Ws. is de originele kop al een keer vervangen door een met geharde klepzittingen. LPG rijders maakten relatief veel km's op de snelweg, ook goed voor de motor. En hoge km-standen maken auto's goedkoper.
Alleen is de achtervering ernstig versleten.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 122
Topics: 19
Lid sinds: Dec 2006
Dus met andere woorden;het is beter geen 'LPG-Volvo kopen met 300.000 km, mits de cilinderkop is gereviseerd. Anders gewoon bij een benzine gestookte Volvo blijven. Of zijn hier toch nog andere ideeen over...
P.s; de achtervering is dus ook een kritiek punt bij die kilometrage? Hebben we het hier dan over alleen de vering of ook de schokbrekers al dan niet met niveauregeling?
Niets is zeker, zelfs dat niet
Berichten: 625
Topics: 25
Lid sinds: Aug 2006
lutra schreef:Mastertje schreef:Als je de kop zelf niet kunt vervangen zit je inderdaad rond dat bedrag, of hoger. Ik zou voor benzine gaan, het is ook goedkoper in wegenbelasting en veel onderhouds en autovriendelijker... ik snap niet wat mensen met LPG hebben 
Dat snap ik wel, met 30.000 km per jaar kost mij dat per maand (!) 100 euro minder. En dat is inclusief de hogere belasting 
dat is natuurlijk ook wel 2x zoveel als genoemde 15000km. en met G3 scheelt het maar 15euro permaand in de wegenbelasting!
maar ik zit zelf een beetje met hetzelfde dillema van 14000km en strak ws meer, dus ik peins ook nog even door :wink:
Volvo 240 1993 b200f 275.000km
Lomp maar lekker.
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
De LPG tank ligt achter de achteras en dat is een enorme belasting voor vering en schokbrekers. Meestal is dan ook de standaard vering en schokbrekers vervangen door zwakkere veren en een schokbrekers met niveauregeling (soort oppompbare luchtvering). Dit lekt uiteraard bij mijn 240 (320.000 km), als je er 100 bakstenen inlegt zijn ze zo leeg en schijnen je koplampen door de kruinen van de bomen (met alle gevolgen voor de bestuurbaarheid). Voor dagelijks gebruik geen probleem, elke maand even op druk brengen.
Bij 300.000 km valt er wel meer op te merken aan om het even welke Volvo, ze zullen toch vaker verkocht worden met een of ander onderhoudsklusje in aantocht. Let op recent vervangen onderdelen (liefst met Volvo, Bosch of ander OEM spul), dit duidt op serieus onderhoud.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969