Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Naald Olietemperatuurmeter komt nauwelijks omhoog.
#1
Ik heb een VDO olietemperatuurmeter met bijbehorende sensor ingebouwd
(Sensor zit waar voorheen de carterplug zat).

Alles volgens de VDO handleiding EN Installatie Olietemperatuurmeter ingebouwd.

Nu komt de naald van de meter niet verder dan ong 2 mm uit de ruststand (dus net iets meer dan 50 graden).
Zelfs niet na een lange rit (200km+)

Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Btw, wat is trouwens de schroefdraad van de carterplug voor een '92-er B230F U9?

Rood is naald in rust, geel is waar ie staat na een lange rit, dus hij beweegt wel, alleen komt ie niet verder.
.
[Afbeelding: olietemphl3.jpg]
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#2
Wordt je kvs temperatuur wel gewoon goed warm?

En ik zat me af te vragen over mijn auto, zit er bij een 240 turbo, i.v.m. de oliekoeler, iets van een thermostaat voor het oliesysteem?
Antwoord
#3
Tsjah, slechte massa? Je kan om te testen een lange draad naar de massapool van de accu trekken buiten de auto langs en die aan te sluiten op de massa/minpool van de meter.
volvoloos<br /><br />One who forms and expresses judgments of the merits, faults, value, or truth of a matter.
Antwoord
#4
lj_dekker schreef:Wordt je kvs temperatuur wel gewoon goed warm?

En ik zat me af te vragen over mijn auto, zit er bij een 240 turbo, i.v.m. de oliekoeler, iets van een thermostaat voor het oliesysteem?

bij een 240 turbo zit een thermostaat die er voor zorgt dat de olie pas door de koeler stroomt als ie echt warm is.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#5
Weet je toevallig ook waar die zit?
Antwoord
#6
In deze tijd van het jaar geeft mijn olie temp.meter niet meer aan dan 70 graden [size=9px](tijden cruisen op een eiland 8) ), [/size]op de snelweg richting 80 graden maar absoluut niet meer en zomer's een graad of 15 meer.

Maar dat is wel een orginele volvo meter [size=9px](zal verder weinig verschil geven)[/size]
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord
#7
lj_dekker schreef:Weet je toevallig ook waar die zit?

tussen het blok en het oliefilter. zitten ook de 2 leidingen aan die naar de oliekoel-radiateur gaan links voor.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Pierburg naald Rin 10 3.341 23 September 2022, 20:26
Laatste bericht: Rin
  240 Polar stottert als tank onder 2/3 niveau komt. Brandstofpomp? marc-f 6 2.746 14 June 2022, 07:29
Laatste bericht: marc-f
  Carburateur Naald en sproeierbuis Rob 5 3.932 23 April 2022, 17:33
Laatste bericht: Marc1970
  Horten en stoten b21, cd175 na vervangen sproeier/naald Sid 1 2.077 19 June 2014, 00:07
Laatste bericht: boedr
  Onregelmatig stationair en toerental omhoog bij remmen? MarcoV 18 11.830 28 October 2013, 11:54
Laatste bericht: MarcoV
  kunststof naald? Arjan245 0 1.114 28 October 2012, 17:44
Laatste bericht: Arjan245
  vermogen verdamper genoeg of te krap? Tevens vraagje over welke naald voor stromberg Jeroen V 24 14.015 31 July 2012, 06:28
Laatste bericht: Jeroen V
  motor komt langzaam op snelheid en hoog verbruik volvomachinery 25 15.903 18 March 2012, 22:54
Laatste bericht: volvomachinery
  Koelsysteem komt niet (op de goede manier) op druk na vervangen koelvloeistof Martin245 31 23.563 10 March 2011, 20:40
Laatste bericht: Martin245
  B23E komt niet op toeren/heeft geen kracht direct na overschakelen op LPG oudevolvo 7 4.752 30 January 2011, 19:57
Laatste bericht: oudevolvo

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)