Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
wie heeft voor mij een lijst van foutcodes???
Wie heeft voor mij een lijst van de betekenis van de foutcodes van mijn volvo 740 uit '89.ik krijg steeds de code 1.2.1. maar weet niet wat het betekend.wie kan mij aan die lijst helpen???
Antwoord
1-2-1 betekent "Fault in signal from air mass meter", betekent niet meteen dat deze kapot is (duur ding), kan ook een losse stekker of kabelbreuk zijn.

Marc
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
he marc bedankt voor je reactie.ik heb al drie keer mijn lmm vervangen in drie maanden.als ik rij dan valt hij ineens uit en als ik probeer te starten dan schud de hele auto.pas na vier pogingen start hij weer.hij gaf eerst steeds de lmm aan en nu dan die andere code.heb jij misschien een lijst van die codes voor me?want de volvo garage in a'veen is niet echt behulpzaam voor mijn probleem.en bedankt voor je tip
Antwoord
he ik vind die volvo garages ook niet echt klantvriendelijk als het op enthousiast zelfklussen komt, je kan gewoon op google fftjes zoeken naar "LH 2.4 diagnostic codes"

dan vind je dit;

http://www.volvoclub.org.uk/faq/EngineOB...ctionFault

:roll:

En je LMM in drie maal vervangen? Je bent gek! duur! Heb je de andere 2 nog? Volgens mij ligt je probleem gewoon in de bedrading, of in valse lucht. Immerst is de bedrading naar de LMM 80% van de keren het probleem. (corrosie of kabelbreuk) Haal eens het connectortje uit elkaar en kijk er eens goed naar!

En als je niet goed in engels bent kan je het hier altijd vragen Smile
volvoloos<br /><br />One who forms and expresses judgments of the merits, faults, value, or truth of a matter.
Antwoord
ik kan geen foutcodes uitlezen bij de 245 want dat apparaatigedingetje onder de kap doet het niet eens Cry

iemand hier ervaring mee mischien?
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord
a.huis schreef:ik kan geen foutcodes uitlezen bij de 245 want dat apparaatigedingetje onder de kap doet het niet eens Cry

iemand hier ervaring mee mischien?

Kabelbreuk net onder het uitleesapparaatje, iig bij mij :? Heb je een lambda lampje op je dashboard? Brand het als je je contact op II heb staan? (dat moet ook bij het uitlezen)
volvoloos<br /><br />One who forms and expresses judgments of the merits, faults, value, or truth of a matter.
Antwoord
Lambda lampje brand als het contact aanstaat , maar ik heb het diagnose nog nooit kunnen gebruiken / testen .

Zal wel eens zoeken naar een draadbreuk , dat is te doen :wink:
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord
Lamba lampje hoort uit te gaan als de motor aanslaat.. het mag niet gaan branden als de motor loopt. Standaard als je de sleutel op II zet gaan alle lampjes dus aan :wink:
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Antwoord
Klopt, maar bij mij had mijn lieve garage het lampje er uit gehaald, en ik wist ook niet dat het contact op II moest staan bij diagnose, dus vandaar Smile
Antwoord
is het al opgelost Francisca?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Aansluiten bedrading b230 voor vonk bobine Keesrutten260 1 707 11 May 2024, 21:03
Laatste bericht: Marc1970
  Waar dient dit stekkertje voor? Kogelman 2 1.337 5 November 2022, 18:11
Laatste bericht: Kogelman
  Afgekeurd op het "controle lampje" voor het mistachterlicht marc-f 2 1.558 9 September 2022, 13:06
Laatste bericht: marc-f
  Radio welke geschikt is voor elektrische antenne Van Schellen 11 8.898 22 May 2020, 23:56
Laatste bericht: Van Schellen
  ruitenwissermotor voor wakka 4 4.856 7 March 2018, 21:14
Laatste bericht: wakka
  Mistlampen [voor] Nicolaas H 4 5.192 16 July 2016, 16:41
Laatste bericht: Nicolaas H
  Audio kabels trekken van voor naar achter Arjen van Hattem 2 3.845 6 June 2016, 13:50
Laatste bericht: Arjen van Hattem
  Welke bougicord bougiekabelset voor B200F Erik-240 7 7.276 21 May 2016, 19:10
Laatste bericht: Erik-240
  aansluitschema schakelaar Volvo 240 voor mistlamp/verstralers dwarswind 2 4.555 22 March 2016, 09:53
Laatste bericht: dwarswind
  Nieuw instrumentarium voor 244 uit 1976 skidje 6 5.864 16 April 2015, 19:35
Laatste bericht: DennisvdB

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)