29 October 2006, 21:08
Wie heeft voor mij een lijst van de betekenis van de foutcodes van mijn volvo 740 uit '89.ik krijg steeds de code 1.2.1. maar weet niet wat het betekend.wie kan mij aan die lijst helpen???
wie heeft voor mij een lijst van foutcodes???
|
29 October 2006, 21:08
Wie heeft voor mij een lijst van de betekenis van de foutcodes van mijn volvo 740 uit '89.ik krijg steeds de code 1.2.1. maar weet niet wat het betekend.wie kan mij aan die lijst helpen???
29 October 2006, 21:30
1-2-1 betekent "Fault in signal from air mass meter", betekent niet meteen dat deze kapot is (duur ding), kan ook een losse stekker of kabelbreuk zijn.
Marc
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
29 October 2006, 21:33
he marc bedankt voor je reactie.ik heb al drie keer mijn lmm vervangen in drie maanden.als ik rij dan valt hij ineens uit en als ik probeer te starten dan schud de hele auto.pas na vier pogingen start hij weer.hij gaf eerst steeds de lmm aan en nu dan die andere code.heb jij misschien een lijst van die codes voor me?want de volvo garage in a'veen is niet echt behulpzaam voor mijn probleem.en bedankt voor je tip
29 October 2006, 21:42
he ik vind die volvo garages ook niet echt klantvriendelijk als het op enthousiast zelfklussen komt, je kan gewoon op google fftjes zoeken naar "LH 2.4 diagnostic codes"
dan vind je dit; http://www.volvoclub.org.uk/faq/EngineOB...ctionFault :roll: En je LMM in drie maal vervangen? Je bent gek! duur! Heb je de andere 2 nog? Volgens mij ligt je probleem gewoon in de bedrading, of in valse lucht. Immerst is de bedrading naar de LMM 80% van de keren het probleem. (corrosie of kabelbreuk) Haal eens het connectortje uit elkaar en kijk er eens goed naar! En als je niet goed in engels bent kan je het hier altijd vragen ![]()
volvoloos<br /><br />One who forms and expresses judgments of the merits, faults, value, or truth of a matter.
29 October 2006, 22:16
ik kan geen foutcodes uitlezen bij de 245 want dat apparaatigedingetje onder de kap doet het niet eens
![]() iemand hier ervaring mee mischien?
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
29 October 2006, 22:22
a.huis schreef:ik kan geen foutcodes uitlezen bij de 245 want dat apparaatigedingetje onder de kap doet het niet eens Kabelbreuk net onder het uitleesapparaatje, iig bij mij :? Heb je een lambda lampje op je dashboard? Brand het als je je contact op II heb staan? (dat moet ook bij het uitlezen)
volvoloos<br /><br />One who forms and expresses judgments of the merits, faults, value, or truth of a matter.
29 October 2006, 23:15
Lambda lampje brand als het contact aanstaat , maar ik heb het diagnose nog nooit kunnen gebruiken / testen .
Zal wel eens zoeken naar een draadbreuk , dat is te doen :wink:
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
30 October 2006, 00:11
Lamba lampje hoort uit te gaan als de motor aanslaat.. het mag niet gaan branden als de motor loopt. Standaard als je de sleutel op II zet gaan alle lampjes dus aan :wink:
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
30 October 2006, 01:21
Klopt, maar bij mij had mijn lieve garage het lampje er uit gehaald, en ik wist ook niet dat het contact op II moest staan bij diagnose, dus vandaar
![]()
10 November 2006, 10:42
is het al opgelost Francisca?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|