Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Koppakking kapot, en kop ook >:(
Die poelie van jou is volgens mij 1 stuk ijzer en kan niet gedeeld worden.

Voor de koprevisie hoeft dat ook niet er af.

Op de rand van de krukaspoelie zitten merktekens, een inkeping overdwars op de wandjes tussen de v snaren. Deze inkeping moet helemaal bovenaan staan. Op het kapje staat een streepje met een 0 erbij. rechts van dat stuk wat iemand er eens heeft afgebroken.

dit teken staat in lijn met de inkeping op de poulie.

dan staat de tandriempoelie op de krukas goed.
Volvo 240 GL estate B230f&nbsp;&nbsp; '91<br />BMW 2002 '73<br />Deutz D4005 '67
Antwoord
Tjee.... Nieuw spul... Bah ! :oops:
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
Yup "240estate" dat had ik dus zelf ook uitgevonden :lol:

Het inlaatspruitstuk is er eindelijk af :x dat duurde me lang, en me rug.. phoe.

Er zitten nogsteeds 2 moeren van m'n uitlaatspruitstuk heel vast, dus die kunnen vannacht even weken in de kruipolie. Daarnaast heeft iemand geelgroene pudding in m'n motor gegooid, haha!! Ik trok m'n wenkbrauwen wel even op toen ik het deksel er af haalde!

Jammer dat het zo ontzettend vroeg donker is Sad
volvoloos<br /><br />One who forms and expresses judgments of the merits, faults, value, or truth of a matter.
Antwoord
Arg....

[Afbeelding: PICT0049.JPG]

Die kopbouten zitten me toch vast Sad volgens mij ben ik nieteens sterk genoeg!
volvoloos<br /><br />One who forms and expresses judgments of the merits, faults, value, or truth of a matter.
Antwoord
Het zoveelste verloop stukje gesneuveld.. Big Grin Dat zal wel leker vast gerot zijn in de loop der jaren. bouten al flink op hun donder gegeven? Succes.
Antwoord
Verloopstukje van de buurman maar geleend Smile de eerste twee zijn los Big Grin

de derde zit ik al op 108 Nm (waar ik zelf amper aan kom) Cry en nog niet los
Antwoord
Jeej! Wat zijn sommige mensen toch sterk :o iets van 180Nm later kwam hij los Big Grin En de rest was een makkie! :wink:
Antwoord
Heb je dat in die 9 minuten gedaan? Dan zal het toetsenbord wel een grote smeerboel zijn Big Grin
Antwoord
hahaha als ik het gister gedaan had met die spruitstukken loshalen wel ja, maar ik had m'n handen al ff gewassen, en die nieuwe torquewrench is ook nog schoon. En m'n olie bestaat toch uit vanillevla wat je heel makkelijk van je handen kan afwassen Smile

[Afbeelding: PICT0051.JPG]
Antwoord
Bah, ik vertrouwde het al niet, dus snel ff naar revisiebedrijf gereden, en jahoor ;( kop op 2 of 3 plaatsen gescheurd, en een gat er in! Cry Boehoehoe!

Dat word dus een andere auto (geen volvo waarschijnlijk Sad )

uiteraard, plaatjes;

[Afbeelding: PICT0061.JPG]
De grote scheur in cilinder #3 (de andere zit in #2 op dezelfde plek) met een stomme helicoil (welke sukkel... :evil: )

[Afbeelding: PICT0063.JPG]
Een, nog klein scheurtje in #4

[Afbeelding: PICT0065.JPG]
Onderkant rechts

[Afbeelding: PICT0066.JPG]
Onderkant links

[Afbeelding: PICT0064.JPG]
Het (nog te maken) gat...

[Afbeelding: PICT0071.JPG]
En hier zie je duidelijk waar de koelvloeistof de binnenkant mooi had schoongemaakt ;( de enige keer wanneer schoon slecht is.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Dilemma - wat te doen bij lekke koppakking Arjan. 11 3.610 11 January 2023, 13:24
Laatste bericht: Arjan.
  "Choke systeem" in Polar (B230F), waarvoor dient dit/wat is kapot? marc-f 2 1.669 8 June 2022, 21:28
Laatste bericht: marc-f
  Nieuwe Lid; 240 Koppakking lek? Woutair 9 5.254 15 April 2022, 13:30
Laatste bericht: skidje
  Rijden met lekke koppakking, kan dat? marc-f 6 6.054 10 January 2022, 19:22
Laatste bericht: Grey240Polar
  Motor snel oververhit B20A Volvo 145 - koppakking of koelvloeistof? RonaldD 22 22.918 28 November 2016, 10:26
Laatste bericht: Marc1970
  Kachelradiator of Koppakking lek? 245GLE1981 10 11.512 28 March 2015, 13:16
Laatste bericht: 245GLE1981
  Koppakking lek... of toch iets anders?! basdeb 19 15.059 15 January 2014, 23:52
Laatste bericht: martin_b
  Verlies van koelvoeistof. Koppakking defect? Kwekkel 9 17.114 10 November 2012, 18:27
Laatste bericht: Kwekkel
  LPG verdamper kapot na 4 maanden? volvosvenska 18 14.426 30 August 2012, 22:01
Laatste bericht: Jambon
  Duidelijke diagnose. Lekke koppakking. equinox 34 23.239 2 April 2012, 07:26
Laatste bericht: equinox

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)