Topics: 49
Het kwam in een ander onderwerp al even verdwaald aan de orde:
wie heeft er ervaring met revisie van het stuurhuis? Wat zijn de te verwachten kosten? Is e.e.a. voor de 240 en 260 gelijk? Alle info is welkom.
Groeten,
Sander
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Topics: 9
hello
Je kan een revisiestuurhuis bij volvo kopen kost rond de 300â⬠dacht ik.
Dat zijn de laatste types van de 240. Die kan je niet meer regelen.
Mss is het betere een stuurhuis uit een 240 toto en met modeljaar 85 te zoeken en dat te laten reviseren.
greets lex
Ik heb geen ervaring met stuurhuisrevisie, maar ik heb wel een vraagje:
in het topic "wegligging weg!?" wordt oa gesteld dat het zgn dweilen, zwabberen van de auto veroorzaakt zou kunnen worden door een versleten stuurhuis. Hoe stel je vast of dat stuurhuis nog in goede conditie is??
Topics: 49
He Doornbos! Begin ik een eigen topic om de boel overzichtelijk te houden, ga je hier ook weer lopen spammen! Kappen man!
:wink: :lol: :wink: :lol:
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Topics: 257
ach ... spam genoeg op dit forum ... interessante vraagjes allemaal waar ik helaas (of gelukkig) geen antwoord op weet :lol: :lol: :lol:
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Topics: 30
Gister mijn stuurhuis weg gebracht naar A & R steering in Eck en Wiel.
Voor ââ¬250 kan ik hem maandag weer zo goed als nieuw ophalen.
http://www.aenr.nl
Bij de laaste apk keuring heeft de keurmeester (goede vriend), hem goedgekeurd met 2 mm speling.
Gister een grote plas olie onder de auto dus toch maar even revisie. Een gebruikte lekt meestal ook en je bent al snel een uurtje bezig met montage. Daarom maar meteen even aanpakken.
Ojah en voor de mensen die liever niet zelf sleutelen, je kunt ook de auto brengen dan doen zij het werk.
In het verleden behaalde snelheden bieden geen voldoening voor de toekomst
Topics: 23
Hoe is het nu met je stuurhuis ? De mijne is ook zo lek als een mandje...
Topics: 22
mij werd ook aanbevolen om het te laten reviseren (niet lek of slechte wegligging maar zwaar sturen bij koude start). Ik heb dit voorgelegd aan een goede kennis die ontzettend veel van auto's weet en die heeft goede ervaring met het flushen van de stuurbekrachtigingsvloeistof met een speciale toevoeging die de boel goed schoonmaakt. Dit zware sturen komt door het vastkleven van een regelventiel in de pomp (denk ik)....
Kan dus dat zoiets simpels als flushen met de juiste ingredienten een revisie kan uitstellen voor een heel aantal jaartjes

Tegen lekken en speling zal het niet helpen, het is geen telsell product!
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Topics: 36
Een lekkende stuurhuis is vervelend. Er bestaat wel Leak Lock waarmee goede resultaten behaald zijn. Let wel: voor lekkende keerringen dus. En het is meteen het enige lekstopmiddel wat aan te raden is, wat bij de automat.handel staat moet je zeker niet gebruiken.
Overigens is lekstop altijd een lapmiddel. Je rekt het misschien een paar jaar, het beste blijft een revisie of ruil-huis.
Gr
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter