Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
klokkenunit verwijderen
kan iemand mij vertellen hoe je de klokkenwinkel kan verwijderen? Het is mij namelijk nog niet helemaal duidelijk. Moet ik eerst beide plaatjes aan de linker- en rechterkant verwijderen. Voor het linkerplaatje moet ik dan dus ook eerst de knoppen van de mistlampen verwijderen. Toch?
Zit de klokkenwinkel met veel draden vast? het lijkt mij dat ik dus moet opschrijven waar elk draad bijhoort.

volvo 240 89 (de snelheidsmeter werkt niet meer, de kilometerteller nog wel)
Antwoord
afdekplaten aan rechterzijde verwijderen, daarachter zitten zichtbaar twee torx-schroeven.
linkerzijde, verwijder knoppen van verlichting en dimmer van dashboardverlichting. schakelaar mistlamp kan blijven zitten.
verwijder twee torx-schroeven en verwijder stalen beugel.
trek afdekkap van claxon op stuur los en hang hem aan de kant.
trek voorzichtig unit naar voren, twee grote multistekkers wijst vanzelf, aan ene zijde(links bevindt zich een steek contact ongeisoleerd, aan de andere zijde zit er ook een, en natuurlijk de stekker die zich op de snelheidsmeter bevindt.
teller doet het wel , de snelheids meter niet, typisch...
kan gemaakt worden hoor zie snelheidsmeterreparatie
OLAR '93<br />D8 <br />mmmm, lekker, koffie
Antwoord
Klaas, ontzettend bedankt voor jouw heldere uitleg.

Ik heb nog een kleine vraag. Je schrijft: "trek afdekkap van claxon op stuur los en hang hem aan de kant" Moet dat gebeuren omdat anders de klokkenunit niet naarvoren kan?
Antwoord
inderdaad, het uithalen wordt erdoor bemoeilijkt, het stuur uiteraard in derechtuit stand he?
Antwoord
Bedankt. Ik ga dat deze week doen en de zaak naar Casu opsturen.
Antwoord
Ik heb gister dezelfde actie gemaakt, maar bij mij hoefde de afdekplaat van de claxon er niet af. In mijn geval waren het ook geen torx schroeven, maar gewoon kruiskopjes. (240 GL 1987).
In mijn geval was het dus een gebroken tandwieltje van de kilometerteller en deed de snelheidsmeter het nog wel.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
De latere modellen hebben wel torxschroeven... In mijn 240 heb ik wel torxschroeven zitten
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Antwoord
helaas kan ik ook weer aan de slag mijn dagteller begint ook nogal schokkerig te draaien en soms staat ie stil .

vervolgens een klap op het dasch en doet ie het weer even, heb helemaal geen zin om er naar te kijen......... :? maarja wat moet dat moet.
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord
kan jullie echt casu aanraden, is een ritje erheen wel waard, ik kon erop wachten, wel een afspraak maken, volgende keer neem ik mijn friese klok mee, dat zal ze ook nog lukken!
Antwoord
Nou, een wandeling naar de zolder en daarna naar de werkbank waren voldoende om de klus (voorlopig) te klaren 8) :wink:
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Most security verwijderen Blikkie 2 3.169 5 March 2020, 11:20
Laatste bericht: Blikkie
  Verwijderen van contactslot unit Volvo 740 1985 Amazon62 3 4.313 22 November 2012, 23:37
Laatste bericht: asterix
  Auto blijft draaien na verwijderen contactsleutel Stevves 3 3.529 11 July 2012, 21:31
Laatste bericht: boedr
  klokkenwinkel 244 '79 verwijderen bartman 14 8.263 4 September 2008, 12:06
Laatste bericht: bartman
  achterklep verwijderen en terugplaatsen Volvo 240 gl estate 7 6.777 7 December 2006, 16:22
Laatste bericht: Frans245

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)