Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
warmte - stationair
#1
Met deze warmte loopt mijn motor (240 GL Estate 1991, LPG, K-Jetronic injectie) regelmatig stationair met een te hoof toerental. Tijdens het rijden merk ik niks, aangekomen bij het stoplicht blijft ie een seconde of tien op hoog toerental draaien om daarna af te zakken. Volgende stoplicht weer hetzelfde etc. etc.
Kan dat met de warmte te maken hebben en wat kan de oorzaak en de oplossing zijn?
240 GL Estate LPG 1991
Antwoord
#2
Hoi,

Het klinkt als valse lucht. Kijk na of er geen vaccuumleidingen lekken of los zitten, kijk de dikke buis na waar de extra-lucht schuif op zit. Ook kan de extra lucht-schuif zelf een beetje blijven plakken.

Als er ergens een luchtlekje zit betekend dat er lucht langs de luchtmeter komt en er dus te weinig benzine ingespoten wordt. Je motor loopt te arm en wordt daardoor extra warm. Dit kan op termijn schadelijk voor de motor zijn. Kijk het even goed na. Als je (met koude motor !) een bougie demonteerd kan je eens kijken naar de kleur van de electroden. Deze moet donkerbruin zijn. Is deze lichtbruin, nijgend naar wit dan loopt de motor te arm en dien je de afstelling te corrigeren of het luchtlek op te lossen.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
#3
hij rijdt op LPG Big Grin , dus nix benzine, kleur v/d bougies is daarbij idd beetje wittig :lol: , lpg kop/motor wordt zowiezo warmer dan reguliere motor, vandaar ook een LPG kop met geharde kleppen Big Grin
check eerst eens even je koelvloeistof, verdamper kan namelijk bevriezen, en zo koelvoeistof onttrekken.
kunt je hele koelsysteem even afpersen en (laten) checken op evt. lekken.( moet 10 bar hebben, en niet teruglopen)
verder idd vacuummeter of toerentalgever checken.
nieuw luchtfilter kan ook wonderen doen Idea
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
#4
Ehh... Maar..... WAT heeft DAT te maken met hoog stationair lopen ? Enne... Ook op LPG hoort de bougie bruin te kleuren.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
#5
hoog stationair is nu weg
wel: na stevig optrekken brandt de lampda-sonde opeens en wil niet meer uit ????????
240 GL Estate LPG 1991
Antwoord
#6
Roelof schreef:hoog stationair is nu weg


Spontaan of heb je geholpen?
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Olielampje brandt bij stationair draaien - OPGELOST - Boet 8 1.465 24 July 2024, 15:42
Laatste bericht: Boet
Star Help! Veel te hoog stationair 01Dennis10 1 795 30 April 2023, 16:52
Laatste bericht: Marc1970
  Stationair Nicolaas H 3 2.148 16 January 2022, 12:18
Laatste bericht: Grey240Polar
  B230K stationair Volvo-MSX 2 1.889 15 October 2021, 16:10
Laatste bericht: skidje
  Motor slaat over net boven stationair toerental Arnic 6 4.410 13 August 2021, 09:02
Laatste bericht: Grey240Polar
  motor hapert even vanaf stationair Arnic 5 4.394 2 August 2021, 16:37
Laatste bericht: Arnic
  Te hoog stationair - Volvo 244GL B21A gerbenvdlindeu 4 4.880 3 February 2019, 22:07
Laatste bericht: gerbenvdlindeu
  240 polar 2.0 1993 loopt slecht stationair coen68 14 10.519 10 January 2019, 14:26
Laatste bericht: coen68
  245 turbo loopt niet stationair Gus 8 6.189 31 August 2018, 09:40
Laatste bericht: Gus
  Stationair zakt in bij snel achter elkaar remmen TeunTimmermans 2 3.291 8 August 2018, 18:15
Laatste bericht: Grey240Polar

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)