3 May 2021, 09:35
Beste mede-forummers,
Mijn vader en ik hebben een volvo 265 gekocht uit 1980.
Ik had me al wat ingelezen over de prv motor en tot de conclusie gekomen dat het een vrij
goed motor is als je hem maar onderhoud/bijhoud. In dit exemplaat is al een keer een lpg installatie ingebouwd
wat verder goed werkt. verder is de auto voorzien van centrale vergrendeling elektrische spiegels, trekhaak, automaat en grijs velours stoffen bekleding, stoelverwarming en wiswasinstallatie op de koplampen en een imperial.
afin, het is dus een volvo 265 uit 1980 zoals eerder gemeld.
volledig origineel (zijkant li re is een keer gespoten)
bodem, dorpels, achterklep voorschermen, motorkap allemaal hard.
enkel wat plekjes onderaan de deuren, deze gaan we behandelen zodat het niet verder roest.
ik heb ervaring met oude saabs (96-90-900) jaguar (xj-xjs) classic mini en meerdere engelse merken.
oude Volvo is in die zin nieuw voor me, maar verwacht dat de auto's relatief eenvoudig en simpel zijn tov van een jaren 80 jaguar, daarvan heb ik de automaat gereviseerd, dus dan moet een volvootje ook wel lukken lijkt me.
vanavond gaan we de velgen erafhalen voor een rondje stralen en spuiten en vers rubber.
vanavond gaan we ook gelijk alle filters en vloeistoffen bestellen zodat dit vervangen kan worden door nieuw materiaal incl. ontstekingsdelen incl kabels.
het is een rood metallic met grijs stof interieur.
ik zal zsm foto's plaatsen.
We hebben de auto aan de gang gekregen na 4 jaar stilstand, dat wil zeggen: verse benzine, nieuwe brandstoffilter,
nieuwe opvoerpomp in de tank en mechanisme vd vlotter gelijk gereinigd.
Echter is er iets raars aan de hand met de K-jetronic.
op de spinnekop krijgt de auto voldoende brandstof als deze eenmaal loopt, de motor blijft ook niet lopen als je geen gas geeft en als je de auto dan uitzet, dan krijg je hem niet meer gestart, tenzij: ik 2 of 3 verstuiverleidingen heel even losdraai en weer vast tijdens het starten, dan start de auto eigenlijk vrij snel weer.
zou dit kunnen duiden op een versleten accumulator?
de koudestartregeling werkt voor zover we kunnen beoordelen prima.
verder is de imperial wat gammel, is dit een bekend euvel met een (eenvoudige) oplossing?
verder remt de auto goed, voldoende trekkracht, motor loopt op lpg heel erg mooi en soepel zonder getik of gerammel. alle verlichting werkt, dus ik verwacht geen hele rare dingen voor de apk.
groet,
wouter
Mijn vader en ik hebben een volvo 265 gekocht uit 1980.
Ik had me al wat ingelezen over de prv motor en tot de conclusie gekomen dat het een vrij
goed motor is als je hem maar onderhoud/bijhoud. In dit exemplaat is al een keer een lpg installatie ingebouwd
wat verder goed werkt. verder is de auto voorzien van centrale vergrendeling elektrische spiegels, trekhaak, automaat en grijs velours stoffen bekleding, stoelverwarming en wiswasinstallatie op de koplampen en een imperial.
afin, het is dus een volvo 265 uit 1980 zoals eerder gemeld.
volledig origineel (zijkant li re is een keer gespoten)
bodem, dorpels, achterklep voorschermen, motorkap allemaal hard.
enkel wat plekjes onderaan de deuren, deze gaan we behandelen zodat het niet verder roest.
ik heb ervaring met oude saabs (96-90-900) jaguar (xj-xjs) classic mini en meerdere engelse merken.
oude Volvo is in die zin nieuw voor me, maar verwacht dat de auto's relatief eenvoudig en simpel zijn tov van een jaren 80 jaguar, daarvan heb ik de automaat gereviseerd, dus dan moet een volvootje ook wel lukken lijkt me.
vanavond gaan we de velgen erafhalen voor een rondje stralen en spuiten en vers rubber.
vanavond gaan we ook gelijk alle filters en vloeistoffen bestellen zodat dit vervangen kan worden door nieuw materiaal incl. ontstekingsdelen incl kabels.
het is een rood metallic met grijs stof interieur.
ik zal zsm foto's plaatsen.
We hebben de auto aan de gang gekregen na 4 jaar stilstand, dat wil zeggen: verse benzine, nieuwe brandstoffilter,
nieuwe opvoerpomp in de tank en mechanisme vd vlotter gelijk gereinigd.
Echter is er iets raars aan de hand met de K-jetronic.
op de spinnekop krijgt de auto voldoende brandstof als deze eenmaal loopt, de motor blijft ook niet lopen als je geen gas geeft en als je de auto dan uitzet, dan krijg je hem niet meer gestart, tenzij: ik 2 of 3 verstuiverleidingen heel even losdraai en weer vast tijdens het starten, dan start de auto eigenlijk vrij snel weer.
zou dit kunnen duiden op een versleten accumulator?
de koudestartregeling werkt voor zover we kunnen beoordelen prima.
verder is de imperial wat gammel, is dit een bekend euvel met een (eenvoudige) oplossing?
verder remt de auto goed, voldoende trekkracht, motor loopt op lpg heel erg mooi en soepel zonder getik of gerammel. alle verlichting werkt, dus ik verwacht geen hele rare dingen voor de apk.
groet,
wouter