De wielbouten/tapeinden zijn losse onderdelen, prima te vervangen zelfs aan de auto. Geef ze een droge klap loodrecht naar achter met een flinke hamer, en je zal zien dat ie naar achter gaat. Het deel wat in de naaf grijpt, heeft wat vertanding.
De nieuwe bout geef je wat vet/olie en zet je met z'n tandjes in lijn met de groeven die de vorige heeft achtergelaten (je hebt ze zelfs in overmaat mocht het gat in de naaf al totaal uitgebeugeld zijn) en dan trek je m er in met een wielmoer op een grote dop of moer of een stapel ringen als 'spacer'.
Vier moeren houden het wiel ook nog wel even op z'n plek ja.
http://volvospeed.com/vs_forum/topic/455...volvo-240/
Bij het achterwiel kunnen de handremschoenen in de weg zitten maar die kunnen eraf (zet er gelijk nieuwe op want ze zijn altijd gaar).
De nieuwe bout geef je wat vet/olie en zet je met z'n tandjes in lijn met de groeven die de vorige heeft achtergelaten (je hebt ze zelfs in overmaat mocht het gat in de naaf al totaal uitgebeugeld zijn) en dan trek je m er in met een wielmoer op een grote dop of moer of een stapel ringen als 'spacer'.
Vier moeren houden het wiel ook nog wel even op z'n plek ja.
http://volvospeed.com/vs_forum/topic/455...volvo-240/
Bij het achterwiel kunnen de handremschoenen in de weg zitten maar die kunnen eraf (zet er gelijk nieuwe op want ze zijn altijd gaar).
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969