Berichten: 97
Topics: 37
Lid sinds: Jan 2006
Hallo volvo-rijders
Mijn 240 turbo schokt boven de 3000 a 3500 toeren.
Heb reeds vervangen: bougies, bougiekabels, verdeelkap, rotor en bobijn (bobijn tweedehands).
Injectiecleaner toegevoegd.
Dit alles heeft geen resultaat gehad.
Alternator gemeten: 13.65 Voltt (ook bij gas geven)
Weet er iemand nog een andere mogelijke oorzaak van mijn schokkende motor.
Groetjes,
Bert
Berichten: 938
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2005
Staat de motor wel op tijd?
Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
slippende koppeling?? Versleten kardan?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 575
Topics: 55
Lid sinds: Aug 2005
brandstoftoevoer ?
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Berichten: 9.872
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Onbelast draaiende motoren hebben vaak wel ergens een hikje. Voel je het ook als je rijdt?
Marc
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 97
Topics: 37
Lid sinds: Jan 2006
motor staat op 15o V BDP.
vooral als er mee gereden werd schokt hij fel
koppeling is ok
ga de benzinefilter vervangen???
Berichten: 301
Topics: 11
Lid sinds: May 2006
bertvolvo schreef:ga de benzinefilter vervangen???
Lijkt mij ook iets met de benzinetoevoer, geeft je auto geen error-codes?
volvoloos<br /><br />One who forms and expresses judgments of the merits, faults, value, or truth of a matter.
Berichten: 97
Topics: 37
Lid sinds: Jan 2006
mijn wagen is uitgerust met een K JETRONIC inspuitsysteem,dit is geheel mechanisch dus error- codes is hier niet van toepassing dacht ik.
maar toch bedank
Bert
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
injectoren laten reinigen misschien?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 97
Topics: 37
Lid sinds: Jan 2006
vandaag benzine filter vervangen en probleem is opgelost.
dank u voor de tips
grts bert