Topics: 2
Tijdens een wat langere rit trad het volgende euvel op; motor liep ineens stationair te snel en na enige tijd begon het lampje van de lambdasonde te branden.
Nieuwe lambdasonde gemonteerd maar het lampje brand nog steeds. Motor loopt wel weer netjes stationair.
Moet ik de computer resetten i.v.m. de foutcode(s) of is er iets anders aan de hand?
Graag jullie gewaardeerde suggesties/ hulp bij dit vervelende probleem
Topics: 70
(16 October 2017, 21:39)Volf schreef: Tijdens een wat langere rit trad het volgende euvel op; motor liep ineens stationair te snel en na enige tijd begon het lampje van de lambdasonde te branden.
Nieuwe lambdasonde gemonteerd maar het lampje brand nog steeds. Motor loopt wel weer netjes stationair.
Moet ik de computer resetten i.v.m. de foutcode(s) of is er iets anders aan de hand?
Graag jullie gewaardeerde suggesties/ hulp bij dit vervelende probleem
Accu er effe af, hielp bij mij ook
Topics: 14
Lees eerst maar even de foutcodes uit. Dat is wat handiger dan de standaardoptie van een accupool loshalen, wetende dat het euvel dan toch weer terugkomt.
Daarnaast wilt het lambdalampje niet zeggen dat je lambdasonde defect kan zijn en de oorzaak is van het snelle stationair lopen.
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Topics: 2
Inmiddels heb ik het probleem opgelost, de lambda sonde is vervangen door een nieuwe, ze blijken tussen de 100.000 en de 160.000km mee te gaan, gereset en daarna code uitgelezen.
De code gaf geen fouten meer aan en inmiddels heb ik 500 km gereden en het lampje is uit en blijft uit, behalve bij het starten natuurlijk :-)
Bedankt voor het meedenken, Gert.