Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
264 na 22 jaar stilstand doet het niet
#31
Tip, stel de motor netjes af.
Bespaar je brandstof en het milieu

Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#32
Je kunt de co afstellen met een hele lange inbus door het gat in het pannekoekluchtfilter. 
Ik heb een inbus aan een draadeind gelast, een kleine maat, zo kan je de basis  van de luchtweger instellen
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Antwoord
#33
Ah ok, dankje! Ik heb echter eerst een ander klusje.... Zo goed als ik em gemaakt had, zo "vakkundig"heb ik em ook weer om zeep geholpen.
Afgelopen weekend veel gereden met een ietwat lawaaierige versnellingsbak. En ik merkte dat de motortemperatuur wat hoger werd dan normaal. Met de kachel aan daalde de wijzer weer dus mijn conclusie was dat de capaciteit van de radiateur wat tekort schoot.
Ik heb dat al eens eerder meegemaakt en dus was mijn idee om de radiateur in tegengestelde richting door te spoelen.
Zo gezegd zo gedaan, gisteren heb ik de slangen losgemaakt en de radiateur doorgespoeld, en even later dacht ik, ach, ik doe ook het motorblok... Stomstomstom! Koud water in een warm blok! Sindsdien loopt ie op 5 pitten en verbruikt ie een hele sloot water nl 1 liter per 10km!
De bougies moet ik er nog uitdraaien om te bekijken en compressie meten moet ook nog. De slangen worden echter niet hard en er zit ook geen water bij de olie.
Het hele plan met de auto is nu veranderd. Eerst ga ik nu de koets bijwerken, ramen eruit, bumpers eraf, alles kaal maken en alle roest weghalen.
Daarna pak ik het blok aan en wil ik eigenlijk ook een 4 bak inbouwen. De auto heeft me getrakteerd op 500 majestueuze kilometers dus de auto is het waard!

Ik heb 4 hele mooie roestvrije deuren bij de auto maar het zou natuurlijk leuker zijn om deuren op de kop te tikken die meteen in de goeie kleur zijn.
Ik heb wat te doen deze winter!
Antwoord
#34
Oef dat is een tegenvaller
Ook witte rook? Dat klinkt niet best.... winter valt vroeg dit jaar. Succes

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Antwoord
#35
Dat viel mee. waterlekkage door een niet goed aangedraaide slangklem en water in een bougiegat waardoor de bougie niet vonkte. Hij rijdt weer als een trein!
Op naar het plaatwerk Smile
Antwoord
#36
Fijne auto's als ze goed lopen.. Smile Heb een aantal jaren een 256GL uit "78 gereden, als de K-jet goed is rijden ze als een klokje en zijn die ouwe B27E motoren bijna niet kapot te krijgen. Klein aandachtspuntje bij de K-jet die gemakkelijk over het hoofd wordt gezien omdat het nogal onoverzichtelijk is gemonteerd. Zijn die 2 rubber slangen waarmee de koudestart injector op het spruitstuk is aangesloten. Je ziet ze bijna niet, worden daar erg warm en kunnen stront rot zijn en lekken. Dan heb je vacuümlekkage en gaat ie rauw lopen en veel zuipen.

Het is zeker aan te bevelen om daar een AW71 automaat onder te hangen, dat scheelt enorm in toeren en verbruik. Vooral op de autoweg scheelt je dat ongeveer 1500 toeren en heel wat minder kabaal.

Op benzine zal het niet zo'n vaart lopen, meer een LPG ding dat de motor erg gevoelig is voor backfires. Maar kan inderdaad ook gebeuren op benzine als spray gebruikt wordt als starthulp of om Vacuümlekkage te constateren. De rubberen kegel onder die spinnenkop kan losspringen of zelfs scheuren bij een flinke backfire. En dat is een rot klusje. Ook die slangen onder de koudestart injector zijn daar gevoelig voor, maar deze zijn dan wel weer ideaal om een terugslagklepje in te bouwen. Die kun jezelf maken met een 1/2" messing T-stuk, 2 messing slangtule met 1/2"draad en een 1/2" KIWA terugslag klep (zo zo'n simpele die in de waterleiding voor de wasmachinekraan wordt geplaatst) werkt perfect... Krijg je onverhoopt een backfire dan blaast het daar af zonder enige risico op schade. Simpele goedkope voorzorgsmaatregel die je wel wat ellende kan besparen.

Die lange inbus om de Co2 af te stellen, die moet ik nog ergens hebben liggen, die heb ik toen bij Volvo gekocht..

Ik heb ook nog de tellerbak met toerenteller liggen, met een gereviseerde kilometerteller (r 0,605) die na de revisie nog maar ongeveer 23000km heeft gelopen. Er zit ook een nieuwe spanningsregelaar op tbv van de temp en brandstofmeters, die ik toen voor €98,- ook bij Volvo heb gekocht. Ook toen alle lampjes vervangen.

Zou je daar in de toekomst verlegen om zitten stuur dan even een PB. Er rijden niet veel 264/65 met B27E's meer rond in Nederland. Het ligt hier al jaren maar wat te liggen, zal ook nog wel even blijven. Maar ik heb geen haast en het vreet ook geen brood gelukkig. Smile

Heel veel succes met de 264..
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Startprobleem K-Jet van B27E na enkele jaren stilstand jos245 8 13.256 22 June 2013, 10:21
Laatste bericht: RonnieDuck
  Overdrive schakelt niet in hun 4 8.564 22 April 2013, 17:01
Laatste bericht: RonnieDuck
  Volvo 264 1981 Waterverbruik aanpakken of niet meer? Abdees 16 19.226 20 July 2012, 18:33
Laatste bericht: Abdees
  wel of niet doen LPG in B27E smorebrod 5 7.624 28 April 2010, 21:16
Laatste bericht: ZoZo

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)