Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
264 na 22 jaar stilstand doet het niet
Je kan ook de plunjer controleren of ie gangbaar is. Zo te lezen loopt deze zwaar / blijft kleven.
Even de "spinnekop " los halen ( 3 boutjes )

http://thumbs2.ebaystatic.com/d/l225/m/m...-Rqtmg.jpg

Kijk uit dat de plunjer er niet uit valt .
De verdeler bestaat uit twee helften met een metalen membraan er tussen . Laat deze lekker in elkaar zitten.
Van elkaar afhalen resulteert te vaak in afschrijven van je verdeler.
In dit stadium is alleen even belangrijk of de plunjer ganbaar is.
Een goede plunjer moet zo lopen :

https://www.youtube.com/watch?v=qfoqaQjw2lw

Wanneer deze blijft klemmen heb je waarschijnlijk al de oorzaak te pakken.
Je kan met een tang op het dunnere uiteinde ( NIET OP HET DIKKE GESLEPEN GEDEELTE !!) van de de plunjer pakken en proberen deze er uit te trekken.
Mocht de plunjer wat aangetast zijn dan kan je 'm wat opzuiveren met koperpoets of commandant cleaner nr 4.
Geen schuurmiddelen !
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
In dit soort gevallen begin je eigenlijk altijd bij de basis.
Compressie meten.
Distributie timing controleren.
Ontstekingstijdstip en werking ontsteking controleren/afstellen.
Als dat allemaal goed is dan kan het eigenlijk alleen nog maar een brandstof probleem zijn.
Maar als je schrijft dat de injectors wel brandstof geven maar de bougies kurkdroog blijven dan denk ik dat het probleem verder weg zit.
Anders zou de motor namelijk gewoon lucht met benzine aan moeten zuigen en de bougies nat moeten worden.
Antwoord
Hij loopt! Nog niet superglad maar hij loopt.
Vanochtend de injectoren eruit gehaald en weggebracht voor reiniging. De meningen zijn verdeeld of dat kan bij dit soort injectoren die op druk open gaan maar vooruit.
In de tussentijd de luchtweger unit eraf gehaald en gecontroleerd op speling, zwaar scharnieren maar dat was allemaal in orde. Met perslucht de zaak voorzichtig doorgeblazen en de plunjer bleek ook goed gangbaar. Daarna de luchtweger unit weer gemonteerd en zonder injectoren/slangen de motor gestart. De benzine kwam er mooi uit.
Injectoren waren om drie uur klaar dus deze aangesloten maar nog niet in de koppen gezet. Kartonnen plaat eronder en weer de motor rond laten gaan. Zoals de monteur al zei, ze zijn niet meer nieuw. Ze sproeien ook best wel...
Maar goed, er kwam peut uit dus de injectoren gemonteerd. Nu moest ie het doen, maar helaas, niks.
Na enig onderzoek bleken nu ineens alle zes de bougies kapot! Waarschijnlijk door het vele starten kapot gegaan.
Na het indraaien van nieuwe bougies was het VROEMMMMM!!
De bougiekabels zijn niet veel soeps meer dus die ga ik morgen vervangen. Ik denk dat dat ook de oorzaak is dat ie nog niet helemaal glad loopt.

Wel bijzonder, als je denkt dat de bougies het gewoon doen omdat ze dat gisteren ook deden dat dat toch niet zo hoeft te zijn! Dus, altijd alert blijven op dubbele fouten is mijn les.

Verder voorzichtig wat achteruit gereden (met zijn kont naar de deur) en weer vooruit. De bak deed het ook zomaar na 22 jaar Smile

Ik heb het wel gepresteerd om twee van die kleine filtertjes van de spinnenkop kwijt te maken met perslucht, heel stom. Zou dat nog iets uitmaken qua flow door de injector? Als de benzine schoon is zal dat niet al te veel verschil maken denk/ hoop ik. Want dat spul is vast niet los te koop.

Morgen dus weer verder (tussen de bedrijven door) Dank zover voor jullie hulp!

Oh ja, die plunjer gaat inderdaad zoals in het filmpje.
Antwoord
(17 July 2017, 23:10)petervanriemsdijk schreef: Mooi nieuws !
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
TOP!
Volvo 245 GLT 1984
Volvo V70R AWD MY 2000
Antwoord
Nu maar snel foto's van die 264 dan Wink
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
Foto's! Ze komen eraan. De bestanden op mijn aaifoon zijn te groot dus moet ik eerst downsizen, doe ik vanavond of morgen wel even Smile

Maarrr, ook met nieuwe bougiekabels blijft ie niet mooi lopen. De oude bougiekabels waren echt bagger dus ik vrees dat van de zes nieuwe kaarsen er misschien alweer 1 of 2 stuk zijn doordat de motor gedraaid heeft en deze slecht aangesloten bougies voor spek en bonen erin hebben gezeten.

Of, zou het toch de injectoren zijn? Ze vernevelden echt niet mooi, het was meer spuiten. Mij lijkt dat dat toch ook niet helpt met lekker lopen van het blok.

Op internet vindt ik prijzen van drie tientjes per stuk voor originele Bosch injectoren. Weten jullie of art nr  0 437 502 015 er in hoort?
Antwoord
Ik heb een set bijna nieuwe voor je, interesse? Stuur maar even een PB?

Sent from my iPad using Tapatalk
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Antwoord
Het blokje blijft rottig lopen. Alles bougies eruit gehaald en geconstateerd dat ze het alle zes doen.
Compressie gemeten. Op 4 cylinders 12bar en op 2 cylinders 11bar.
De kleur van de bougies is van roetzwart tot behoorlijk zwart dus da's niet best. Het mengsel is te rijk en de oorzaak is m.i. de verstuivers die niet verstuiven maar sproeien. een nieuw setje is onderweg!

En last but not least, een paar foto's.

Antwoord
Goedzo! 6 Nieuwe verstuivers erin en....prachtig stationairlopen maar als ik gas geeft slaat ie bijna af.
Maar als ik gas geef en gelijkertijd op de luchtweger duw dan klimt heel mooi in toeren! Kwestie van te weinig brandstof dus.
Aan de afstelling ben ik nog helemaal niet gekomen. Wat is jullie advies? De druk is ok (gemeten). Misschien eens kijken wat de opbrengst van de pomp is?

Goedzo! 6 Nieuwe verstuivers erin en....prachtig stationairlopen maar als ik gas geeft slaat ie bijna af.
Maar als ik gas geef en gelijkertijd op de luchtweger duw dan klimt heel mooi in toeren! Kwestie van te weinig brandstof dus.
Aan de afstelling ben ik nog helemaal niet gekomen. Wat is jullie advies? De druk is ok (gemeten). Misschien eens kijken wat de opbrengst van de pomp is?

Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Startprobleem K-Jet van B27E na enkele jaren stilstand jos245 8 13.258 22 June 2013, 10:21
Laatste bericht: RonnieDuck
  Overdrive schakelt niet in hun 4 8.564 22 April 2013, 17:01
Laatste bericht: RonnieDuck
  Volvo 264 1981 Waterverbruik aanpakken of niet meer? Abdees 16 19.227 20 July 2012, 18:33
Laatste bericht: Abdees
  wel of niet doen LPG in B27E smorebrod 5 7.625 28 April 2010, 21:16
Laatste bericht: ZoZo

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)