Je kan ook de plunjer controleren of ie gangbaar is. Zo te lezen loopt deze zwaar / blijft kleven.
Even de "spinnekop " los halen ( 3 boutjes )
http://thumbs2.ebaystatic.com/d/l225/m/m...-Rqtmg.jpg
Kijk uit dat de plunjer er niet uit valt .
De verdeler bestaat uit twee helften met een metalen membraan er tussen . Laat deze lekker in elkaar zitten.
Van elkaar afhalen resulteert te vaak in afschrijven van je verdeler.
In dit stadium is alleen even belangrijk of de plunjer ganbaar is.
Een goede plunjer moet zo lopen :
https://www.youtube.com/watch?v=qfoqaQjw2lw
Wanneer deze blijft klemmen heb je waarschijnlijk al de oorzaak te pakken.
Je kan met een tang op het dunnere uiteinde ( NIET OP HET DIKKE GESLEPEN GEDEELTE !!) van de de plunjer pakken en proberen deze er uit te trekken.
Mocht de plunjer wat aangetast zijn dan kan je 'm wat opzuiveren met koperpoets of commandant cleaner nr 4.
Geen schuurmiddelen !
Even de "spinnekop " los halen ( 3 boutjes )
http://thumbs2.ebaystatic.com/d/l225/m/m...-Rqtmg.jpg
Kijk uit dat de plunjer er niet uit valt .
De verdeler bestaat uit twee helften met een metalen membraan er tussen . Laat deze lekker in elkaar zitten.
Van elkaar afhalen resulteert te vaak in afschrijven van je verdeler.
In dit stadium is alleen even belangrijk of de plunjer ganbaar is.
Een goede plunjer moet zo lopen :
https://www.youtube.com/watch?v=qfoqaQjw2lw
Wanneer deze blijft klemmen heb je waarschijnlijk al de oorzaak te pakken.
Je kan met een tang op het dunnere uiteinde ( NIET OP HET DIKKE GESLEPEN GEDEELTE !!) van de de plunjer pakken en proberen deze er uit te trekken.
Mocht de plunjer wat aangetast zijn dan kan je 'm wat opzuiveren met koperpoets of commandant cleaner nr 4.
Geen schuurmiddelen !
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.