27 May 2014, 17:26
Ja! daar zat ik ook al aan te denken. Maar er is gewoon iets mis. want mijn 23E geen hier geen enkel probleem mee. Dus ik wil het graag oplossen. Misschien ga ik de weger gewoon even wisselen
ALLES OVER K-JETRONIC
|
27 May 2014, 17:26
Ja! daar zat ik ook al aan te denken. Maar er is gewoon iets mis. want mijn 23E geen hier geen enkel probleem mee. Dus ik wil het graag oplossen. Misschien ga ik de weger gewoon even wisselen
9 August 2014, 22:10
Ik heb een Volvo 740 uit 1986.
Deze loopt heel slecht bij het starten en ook tijdens de opwarm periode warm loopt hij best redelijk. Ik heb een vraag over het koudstart ventiel.het ventiel spuit goed en lekt niet (is getest).Nu word hij alleen niet aan gestuurd bij de start. Naar veel info gezocht te hebben blijf ik uitkomen bij de thermo tijd schakelaar. Maar ben onderhand blind geworden van de veschillende ideeen. Gezien de uitleg van het systeem komt u over als iemand die er wel verstand van heeft !!!! weet u een goede manier om deze schakelaar door te meten? BVD, Joost
10 August 2014, 21:26
Hi Joost, doormeten is eigenlijk supersimpel. Trek de stekker van het koustartventiel en sluit er een lampje of een multimeter op aan. Gaat tijdens het starten het lampje branden ? Herhaal dit ook op de stekker die op de thermotijdschakelaar zit. Mogelijk heb je slechte bedrading
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
11 August 2014, 20:29
dank je wel HansDaf.
ga het ff proberen.
11 July 2016, 07:32
Je hebt pb !
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
20 June 2017, 11:27
Hallo
Heeft iemand misschien de beschrijving met plaatsjes vooraan deze post nog? De afbeeldingen worden niet meer weergegeven. Ik heb een K-Jet (740, b230E) die geen benzine meer inspuit. eerst viel de motor op willekeurige momenten ineens uit en liep dan een poos niet, maar liep dan later wel weer gewoon goed. maar nu niks meer. Iemand een idee waar het kan zoeken? Heb al een andere K-jet unit (unit met de spinnenkop erop) gemonteerd, maar deze geeft hetzelfde resultaat. Bij handmatig de luchtklep omhoog duwen tijdens het starten krijg ik wel een mooie straal uit injectoren. brandstofpomp is recent vervangen. Er is vonk uit bougies. Gr Henry
Gr, Henry
*** 245 GLE 1981, B23A, M46, groen *** --> gestolen *** 245 GL 1976, B230A, M47, LPG, geel *** *** 244 GLE 1979, B21A, M46, LPG, geel, (ex-carbage runner) ***
22 June 2017, 09:57
Iemand nog de plaatjes bij de uitleg?
Of een idee waar ik het kan zoeken bij de B230E?
Gr, Henry
*** 245 GLE 1981, B23A, M46, groen *** --> gestolen *** 245 GL 1976, B230A, M47, LPG, geel *** *** 244 GLE 1979, B21A, M46, LPG, geel, (ex-carbage runner) ***
22 June 2017, 12:31
Die foto's zijn grotendeels jaren geleden zoek geraakt en de originele poster zien we ook al een tijdje niet meer verschijnen. Weinig kans dus dat je die foto's boven water gaat krijgen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
29 August 2017, 13:10
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 29 August 2017, 13:20 door Karinsky.)
(20 June 2017, 11:27)245GLE1981 schreef: Hallo Als hij wel inspuit met klep omhoog doen manueel zou ik daar gaan zoeken. Hoe komt het dat die klep niet omhoog geraakt bij normale werking ? Lijkt mij ergens een luchtlek te zijn waardoor die niet omhoog gebracht kan worden bij bedienen gasklep (balg goed gemonteerd ? rubbers injectoren zuigen valse lucht aan ?. Of klep vd weger versleten of klep staat niet mooi gecentreerd in het midden van de weger of ... succes ! Edit : zit uw plunjer vast in de benzineverdeler ? Plunjer wordt bediend door de luchtweger normaal , als weger omhoog gaat, beweegt plunjer ook en stuurt dan zo benzine naar de injectoren. ;-)
MY88 240 GL b230kH z34/34 / MY84 245 TURBO B21ET / MY87 740 GLE TD D24T / MY90 240 B200E
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|