Berichten: 9.909
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Ik gok dat die pin S heet en spanning krijgt of geeft via zekering 9 aan de "light on buzzer" aha. Dat is de enige functie van 9 voor zover ik kan zien in de schema's. Zekering 9 verwijderen scheelt weer.
Je kan de schakelaar aansluiten en met een schroevendraaier een sleutel imiteren en door alle standen draaien
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 361
Topics: 27
Lid sinds: Mar 2016
Ga morgen op mijn werk het deel Ff aan een knakker geven die kaas heeft gegeten van Electra, snap er zelf namelijk helemaal niet van. Dan laat ik hem dat verhaal van TB meteen lezen.wellicht dat hij er zo uitkomt
Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk
Volvo 245 DL 1976 Cali import
Berichten: 361
Topics: 27
Lid sinds: Mar 2016
Iemand een schema voor het doormeten toevallig?
Volvo 245 DL 1976 Cali import
Berichten: 1.304
Topics: 54
Lid sinds: Apr 2007
Heb vroeger een Honda 800s gehad die sluiting in de startmotor kreeg. Buurman kwam aanbellen dat mn Honda midden op straat, tegen de middenberm, stond te ronken. Het ding was dus op zn startmotor gaan rijden. Heb je daar al aan gedacht....kortsluiting startmotor?
Groeten van Frans
Berichten: 9.909
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Het starten stopt als hij de sleutel in het contact steekt, dat maakt het contactslot toch wel erg verdacht.
Doormeten, tsja, het is een simpel ding, spanning komt binnen bij pin 30, dat is de binnenring met contactpunten, en de draaischijf met inkepingen zorgt ervoor dat verschillende contacten van de buitenste ring sluiten bij bepaalde sleutelstanden. Technologie uit 1900 ongeveer.
Het enige wat ik vreemd vind, is of en zo ja hoe die centrale stift contact maakt tussen pin 30 en 50.
In volvowiringdiagrams staan schema's van alle bouwjaren, en daarin staat en een tabelletje met sleutelstanden en contactcombinaties.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Als je de stekker achterop het contactslot eraf trekt heb je net genoeg ruimte om er een ander los contactslot aan te hangen.
Dan kun je in ieder geval alvast testen of het nodig is om het contactslot te demonteren.
Berichten: 361
Topics: 27
Lid sinds: Mar 2016
demontage van contactslot zelf is verder niet nodig, elektrische deel is er al af.
net eens goed visueel bekeken wat er gebeurt met het zinken deel er af.
het lijkt er op dat de centrale pin die naar beneden wordt gedrukt door de sleutel en dan contact maakt met de onderplaat niet altijd even goed weer omhoog terug veert naar zijn ruststand. geeft verder nog geen verklaring voor het stroom doorgeven dat de startmotor een signaal krijgt om iets te gaan doen.
ga zo even naar de elektro virtuoos, hou jullie op de hoogte!
Volvo 245 DL 1976 Cali import
Berichten: 361
Topics: 27
Lid sinds: Mar 2016
Net even gekeken conclusie: In de contactloze stand zitten te contacten van pin 50 heel erg dicht bij elkaar. waarschijnlijk door temperatuur wisselingen is hij contact gaan maken en was de kring rond.
Komt wellicht door slijtage van de nylon bus die de boel uit elkaar moet houden of gewoon de sjoege uit het metalen contact voorwat veerkracht betreft
Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk
Volvo 245 DL 1976 Cali import
Berichten: 9.909
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Echt!!??? Beetje bijbuigen en klaar, reparatie van 0,00 cent.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 361
Topics: 27
Lid sinds: Mar 2016
net een poging gedaan tot bijbuigen, is een vrij stug stuk metaal die binnenring.
vanavond even proberen, al blijft het een moeilijk geval om te testen. hij ging 3 uur nadat ik thuis was gekomen ineens aan de haal met zichzelf.
maar ben ook bezig met een vervangend deel.
Auto is dagelijks vervoer, dus kan niet een eeuwigheid stil blijven staan
Volvo 245 DL 1976 Cali import