Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ALLES OVER K-JETRONIC
#71
Ja! daar zat ik ook al aan te denken. Maar er is gewoon iets mis. want mijn 23E geen hier geen enkel probleem mee. Dus ik wil het graag oplossen. Misschien ga ik de weger gewoon even wisselen
Antwoord
#72
Ik heb een Volvo 740 uit 1986.
Deze loopt heel slecht bij het starten en ook tijdens de opwarm periode warm loopt hij best redelijk.


Ik heb een vraag over het koudstart ventiel.het ventiel spuit goed en lekt niet (is getest).Nu word hij alleen niet aan gestuurd bij de start.
Naar veel info gezocht te hebben blijf ik uitkomen bij de thermo tijd schakelaar.
Maar ben onderhand blind geworden van de veschillende ideeen.
Gezien de uitleg van het systeem komt u over als iemand die er wel verstand van heeft !!!!
weet u een goede manier om deze schakelaar door te meten?

BVD,

Joost
Antwoord
#73
Hi Joost, doormeten is eigenlijk supersimpel. Trek de stekker van het koustartventiel en sluit er een lampje of een multimeter op aan. Gaat tijdens het starten het lampje branden ? Herhaal dit ook op de stekker die op de thermotijdschakelaar zit. Mogelijk heb je slechte bedrading
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Antwoord
#74
dank je wel HansDaf.
ga het ff proberen.
Antwoord
#75
Je hebt pb !
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Antwoord
#76
Hallo

Heeft iemand misschien de beschrijving met plaatsjes vooraan deze post nog? De afbeeldingen worden niet meer weergegeven.

Ik heb een K-Jet (740, b230E) die geen benzine meer inspuit. eerst viel de motor op willekeurige momenten ineens uit en liep dan een poos niet, maar liep dan later wel weer gewoon goed. maar nu niks meer. Iemand een idee waar het kan zoeken? Heb al een andere K-jet unit (unit met de spinnenkop erop) gemonteerd, maar deze geeft hetzelfde resultaat. Bij handmatig de luchtklep omhoog duwen tijdens het starten krijg ik wel een mooie straal uit injectoren. brandstofpomp is recent vervangen. Er is vonk uit bougies.

Gr Henry
Gr, Henry

*** 245 GLE 1981, B23A, M46, groen *** --> gestolen
*** 245 GL 1976, B230A, M47, LPG, geel ***
*** 244 GLE 1979, B21A, M46, LPG, geel, (ex-carbage runner) ***

Antwoord
#77
Iemand nog de plaatjes bij de uitleg?
Of een idee waar ik het kan zoeken bij de B230E?
Gr, Henry

*** 245 GLE 1981, B23A, M46, groen *** --> gestolen
*** 245 GL 1976, B230A, M47, LPG, geel ***
*** 244 GLE 1979, B21A, M46, LPG, geel, (ex-carbage runner) ***

Antwoord
#78
Die foto's zijn grotendeels jaren geleden zoek geraakt en de originele poster zien we ook al een tijdje niet meer verschijnen. Weinig kans dus dat je die foto's boven water gaat krijgen.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#79
(20 June 2017, 11:27)245GLE1981 schreef: Hallo

Heeft iemand misschien de beschrijving met plaatsjes vooraan deze post nog? De afbeeldingen worden niet meer weergegeven.

Ik heb een K-Jet (740, b230E) die geen benzine meer inspuit. eerst viel de motor op willekeurige momenten ineens uit en liep dan een poos niet, maar liep dan later wel weer gewoon goed. maar nu niks meer. Iemand een idee waar het kan zoeken? Heb al een andere K-jet unit (unit met de spinnenkop erop) gemonteerd, maar deze geeft hetzelfde resultaat. Bij handmatig de luchtklep omhoog duwen tijdens het starten krijg ik wel een mooie straal uit injectoren. brandstofpomp is recent vervangen. Er is vonk uit bougies.

Gr Henry

Als hij wel inspuit met klep omhoog doen manueel zou ik daar gaan zoeken. Hoe komt het dat die klep niet omhoog geraakt bij normale werking ?  Lijkt mij ergens een luchtlek te zijn waardoor die niet omhoog gebracht kan worden bij bedienen gasklep (balg goed gemonteerd ? rubbers injectoren zuigen valse lucht aan ?.  Of klep vd weger versleten of klep staat niet mooi gecentreerd in het midden van de weger of ...
succes !
Edit : zit uw plunjer vast in de benzineverdeler ? Plunjer wordt bediend door de luchtweger normaal , als weger omhoog gaat, beweegt plunjer ook en stuurt dan zo benzine naar de injectoren. ;-)
MY88 240 GL b230kH z34/34 / MY84 245 TURBO B21ET / MY87 740 GLE TD D24T / MY90 240 B200E
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Probleem D Jetronic Coenraad 1 904 5 February 2023, 12:32
Laatste bericht: Coenraad
  motorproblemen B200 (alles conventioneel) aka Doris is verkouden Dinges 9 4.739 18 August 2020, 16:01
Laatste bericht: Dinges
  Jetronic automaat? Van Schellen 2 2.623 4 October 2018, 22:29
Laatste bericht: Van Schellen
  K-Jetronic slecht starten Joost93 17 18.303 14 January 2014, 23:42
Laatste bericht: Dopski
  K-jetronic uitlegvideo edwin 1 2.879 30 December 2013, 11:26
Laatste bericht: Dopski
  slechte start volvo 740 b23e (k-jetronic) Joost93 4 4.413 28 December 2013, 18:23
Laatste bericht: Joost93
  LPG inbouwen voor B28E PRV V6 K-Jetronic - Ervaringen of tips 760evert 0 2.526 23 April 2012, 22:09
Laatste bericht: 760evert
  k-jetronic injector theoknoop 3 3.813 5 December 2011, 08:41
Laatste bericht: edwin
  K-jetronic verdeelblok voor b21et 240Turbo84 7 8.096 18 June 2011, 10:26
Laatste bericht: aernout
  Multipoint LPG injectie voor K-jetronic motor (ook turbo)! jeromvr 8 12.141 27 May 2011, 13:34
Laatste bericht: skidje

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 5 gast(en)