Berichten: 347
Topics: 75
Lid sinds: Jul 2010
Ik ben bezig met het inbouwen van een airco uit een Super Polar in mijn 240. Nu heb ik vanochtend de pomp ingebouwd maar voor mijn gevoel zit het toch niet helemaal lekker. Vooral de slang van de stuurbekrachtigingspomp zit heel erg onder spanning alsof de stuurbekrachtigingspomp te hoog zit en de slang net te kort is. Heeft iemand misschien foto's van de achterzijde van de aircopomp en stuurbekrachtigingspomp en foto's van de bevestiging van de stuurbekrachtigingspomp. Alvast bedankt voor de moeite.
Berichten: 63
Topics: 16
Lid sinds: Nov 2011
Ik kan wel wat fotootjes maken van mijn superpolar. Of facetimen. Pb maar als je dat wilt.
Volvo 240 superpolar 1992
Berichten: 607
Topics: 78
Lid sinds: Nov 2008
Hallo Daniel,
Die slang hoort bij een airco-exemplaar inderdaad langer te zijn. Dat is eigenlijk de enige modificatie je aan de pomp moet doen. (Ik had hetzelfde probleem toen ik de airocsteun in mijn 245t zette met een moderne bekrachtigingspomp.)
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Berichten: 347
Topics: 75
Lid sinds: Jul 2010
Bedankt voor de reacties. Dan klopt mijn gevoel dus toch. Nu is de vraag hoe ik aan die langere slang kom. Heeft iemand deze toevallig liggen?
Berichten: 566
Topics: 17
Lid sinds: Jan 2011
Het is belangrijk om te weten welke bekrachtigingspomp je hebt, ik heb een keer een verkeerde slang gekocht voor een 1993 240 volgens mij voor het type waarbij pomp en reservoir 1 zijn. (nieuw! en origineel Volvo). Deze moet ik even zoeken. Laat maar weten via PB of dit de slang is die je zoekt.
Berichten: 347
Topics: 75
Lid sinds: Jul 2010
Mijn Volvo is uit 1993. Ik heb de pomp met plastic reservoir er bovenop.