Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Auto verkopen of niet.
Ik krijg een auto van de zaak en zit te twijfelen of ik de Volvo er uit zou moeten doen of zou houden. Punt is. Kan mijn vriendin er niet in laten rijden, die denkt nog steeds dat het een vracht wagen is IPV een auto, en de maandelijkse kosten zijn dat ook weer weggegooid. Andere kant is het ook weer dat er wat emotie in zit aan mijn kant. Vind het echt een hele toffe bak! En aangezien het een harde en goede auto is toch ook weer erg jammer om hem weg te doen.

En dan nog de vraag, wat zou hij dan nog opbrengen?

Volvo 1993 Polar 2.3i Benzine

Klein optie lijstje, (veel zit er niet op)
Mistlampen + verstralers
Lichtmetaal 15inch Turbo velgen met Michelin zomer banden + Winterbanden van Vredestein
Radio met cd wisselaar in de kofferbak,
Grote toerenteller, Volt & Economy meters
Goed werkende originele cruiscontrole
Trekhaak.
Hondenrek.
Sterkere veren + nieuwe schokbrekers achter, (Niet vanwege de trekhaak maar om hem weer mooi omhoog te krijgen.
Airco die gereviseerd moet worden
Net 4ton gelopen
Qua onderhoud, Optijd zijn beurtjes, olie 5w40, bougies + alle filters.
Complete remmen vorig jaar rondom vervangen. (Blokken plus schijven)
Ook de complete lampunits vervangen omdat deze allemaal wel wat dof waren.

Kan hier een heel verhaal bij zetten over waar ik allemaal zonder problemen ben geweest met deze auto maar denk dat de meeste hier wel weten dat deze auto's als ze hard zijn redelijk onverwoestbaar zijn.

[Afbeelding: 360.jpg]
Antwoord
Vriendin weg doen ! da's het makkelijkste.

Ken het gevoel, exact dezelfde wagen gehad, kleur en uitvoering, maar mijn vriendin kwam uit een Ka en had minder moeite met de 245 dan met de Ford.
Kon ze voor haar gevoel achtjes mee draaien op de vierkante meter.
Ook weggedaan (voor een V70) maar altijd spijt gehad. Onverwoertbaar, als er iets stuk is kan je er net zo lang mee doorrijden tot je de tijd/zin hebt om het te maken.
Je krijgt er geen drol voor helaas en anders wil ik hem wel.
AIrco hoeft voor mij niet, raam open is stukken lekkerder, alleen electrische ramen zou mooi zijn.(denk het niet, Polar was altijd kaal)
Als ie echt hard is en niet op de bekende plekken rot, wellicht heb ik interesse (blijft ie toch een beetje "dichtbij" :-)
LPG? of peut?
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Onderkant is geheel hard. Kokerbalk had watroest. Is bijgewerkt en netjes zwart gemaakt (niets gelast). Deze rijd gewoon op benzine.

Rob schreef:Vriendin weg doen ! da's het makkelijkste.

Ken het gevoel, exact dezelfde wagen gehad, kleur en uitvoering, maar mijn vriendin kwam uit een Ka en had minder moeite met de 245 dan met de Ford.
Kon ze voor haar gevoel achtjes mee draaien op de vierkante meter.
Ook weggedaan (voor een V70) maar altijd spijt gehad. Onverwoertbaar, als er iets stuk is kan je er net zo lang mee doorrijden tot je de tijd/zin hebt om het te maken.
Je krijgt er geen drol voor helaas en anders wil ik hem wel.
AIrco hoeft voor mij niet, raam open is stukken lekkerder, alleen electrische ramen zou mooi zijn.(denk het niet, Polar was altijd kaal)
Als ie echt hard is en niet op de bekende plekken rot, wellicht heb ik interesse (blijft ie toch een beetje "dichtbij" :-)
LPG? of peut?
Antwoord
OKay, thanx.

Maar de bekende plekken? (onderkant deuren, wielkasten achter, achterklep raam?)

Niet wegdoen hoor, krijg je spijt van, maar als ie weg moet, dan wil ik zeker komen kijken.
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Niet wegdoen! Nooit! Never! Je kan je vriendin ervan overtuigen dat het een super veilige, praktische auto is (en verrassend makkelijk te besturen is, ook met inparkeren). Is mij ook gelukt! Sterker nog, mn vriendin wil dat ik er nog 1 koop waar zij in kan rijden dagelijks.
Antwoord
Heb ook net voor vrouwlief een 244 automaatje uit 82 gekocht naast de 240polar. Even geduld hebben dan zijn ze om.
Antwoord
Mijn vriendin denkt hetzelfde over mijn 240, maar ik ga haar proberen over te halen door er parkeersensoren in te monteren en een aantal andere luxe dingen waardoor ze het misschien minder eng vind om met die auto te rijden.
Antwoord
De 240 past juist heel goed bij de boem is ho rijstijl van mijn vrouw, die van ons wordt jaarlijks geramd of ergens (parkeergarages, paaltjes) tegenaan gereden. Ik heb haar nu zover dat ze de sierstrips opraapt, die zet ik er dan weer op, verfje erover en dan gaat ie weer. Soms krijgt ze 50 euro voor de schade (meeste sukkelaars rijden achterop, hun probleem), daarmee onderhoud ik een reservesetje achter- knipper- en koplampen, om de down-time te minimaliseren.

Het enige wat haar stoort, is dat-ie heel soms meer dan een half keer rond moet draaien voor de motor aanslaat.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Marc1970 schreef:De 240 past juist heel goed bij de boem is ho rijstijl van mijn vrouw, die van ons wordt jaarlijks geramd of ergens (parkeergarages, paaltjes) tegenaan gereden. Ik heb haar nu zover dat ze de sierstrips opraapt, die zet ik er dan weer op, verfje erover en dan gaat ie weer. Soms krijgt ze 50 euro voor de schade (meeste sukkelaars rijden achterop, hun probleem), daarmee onderhoud ik een reservesetje achter- knipper- en koplampen, om de down-time te minimaliseren.

Het enige wat haar stoort, is dat-ie heel soms meer dan een half keer rond moet draaien voor de motor aanslaat.

Hahahah baas Big Grin
Antwoord
Hier hetzelfde liedje. Amazon staat in opslag want 245 rijdt veel fijner en heeft haar al 5 jr/60000km nooit in de steek gelaten.
Een tevreden vrouw met haar auto is wel die wegenbelasting waard...
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  kofferdeksel gaat niet meer open! Duvellover1 1 638 15 August 2023, 23:30
Laatste bericht: Marc1970
  Advies - auto leasen prive rosalietideman89 2 1.111 7 June 2023, 22:11
Laatste bericht: BartJu
  Lage oliedruk, kan dat kwaad of niet? Thijs69 6 2.111 8 November 2022, 22:10
Question Kosten onderhoud Volvo 240 | Als 1e auto GijsDeBeun 10 8.858 8 June 2021, 23:55
Laatste bericht: Volvo240
  Loopt niet stationair bij koude start / choke gerbenvdlindeu 5 4.693 9 January 2019, 17:21
  Volvo 740 2.3 start soms niet Daniel2000 2 3.458 9 September 2018, 15:19
Laatste bericht: Daniel2000
  Waar verkopen Volvoson 4 3.930 9 July 2018, 21:44
Laatste bericht: Dopski
  Auto uit zweden importeren volzuki 31 46.068 15 December 2017, 10:38
Laatste bericht: Jerry
  Tankklepje sluit niet volledig (81 244 GL) Yezzz 2 3.090 5 May 2017, 19:09
  Stank (vislucht/rubber) in auto Boet 11 13.076 5 September 2016, 21:32
Laatste bericht: HSGHOR

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)