Berichten: 455
Topics: 33
Lid sinds: Nov 2005
Werkt eigenlijk prima...meer vermogen onder en bovenin!!! ik weet niet precies hoe die het doet in vergelijking met een A-as. Hoor ik ook goede verhalen over. Ik heb bij die van mij alleen een VX3 erin en de turbodruk naar 0,8 bar....0 naar 100 in 8 sec.
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Berichten: 455
Topics: 33
Lid sinds: Nov 2005
Deze koelers bedoel je? Het zijn de stangetjes die de cilinder inlopen btw...
Eens kijken of er een soortgelijk systeempje valt te maken.
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Berichten: 455
Topics: 33
Lid sinds: Nov 2005
Nee komt van de site van Stealthfti (oid) staan er interresante foto's op.
Ik denk dat je dit systeem ook wle zelf kunt maken alleen dan de leidingen gewoon zelf trekken ipv inwedig in het carter. Er zit wel een soort druk ventiel in zodat ze olie sproeien bij een bepaalde druk.
http://www.pbase.com/stealthfti
PS: vanavond nog schuur?
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
de oliesproeiers gaan open bij 2 bar meen ik, en ze zijn op B21 en B230 blokken in te bouwen. op turbobricks is er info over te vinden. De B230 blokken die het al hebben zijn van ongeveer 1993 en later. Die blokken hebben wel wat matige punten in de olietoevoer, dat staat op de site/gallery van stealthfti...
daar hebben sommige mensen de sproeiers van bmw's gebruikt omdat die goedkoper waren. alles is passend te maken :wink:
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 455
Topics: 33
Lid sinds: Nov 2005
Iemand al zoiets geknutseld in een blok, beter goed gejat dan slecht bedacht zeg ik dan maar. Maar denk dat zoiets wel zelf te maken is, het nadeel is alleen dat je niet kunt zien of het werkt als je het blok dicht hebt.
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Berichten: 38
Topics: 10
Lid sinds: Aug 2006
Allemaal erg relatief,185 190 195 pk
Ik heb een b21ET + intercooler op gas in een 242 gestopt met een intercooler ertussen.Ik heb in een eerdere 245T flink met dat stangetje zitten rotzooien(wat veel resultaat gaf) daar heb ik in die 242 nooit behoefte toe gehad.
V.w.b. LPG, de eerste liep ook op lpg, dat was een necam, niet erg enthousiast over.
Mijn laatste heeft sicco bij Sito in enschede op Gas gezet, dat was echt super.
Ik heb nu een 16v b204GT die ik in een 262c ga zetten. Als ik het moet geloven loopt die alleen maar goed op Lpi, wat ene Mark bij vogels er voor mij in kan zetten. Ik heb veel goeds over Lpi en gas gelezen en inderdaad ook hoger octaan......Ik vraag me ook vaak af wat het probleem is. Bij de 16v turbointercooler vooral backfire....?Resumerend, schroef een intercooler van een 7 en zet die er gewoon voor! Succes gegarandeerd!
960 3.0 '95<br />265 1980<br />262c`80....(castraat)
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
lekker bezig koning van de bertone