Berichten: 1.277
Topics: 139
Lid sinds: Dec 2011
Die wielen heb ik dus gekocht
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Berichten: 260
Topics: 17
Lid sinds: Nov 2015
Ah oke, ik begreep uit je bericht(en) dat je die verbrede versie had, met die langwerpige gaten.
Maar zo'n Espace velgen hebben toch een naafgat van 60,1 en de volvo een naafgat van 65,1. Hoe los je dat op? Laat je die afdraaien ofzo?
Berichten: 1.451
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2009
Die breedte van die as compenseert misschien wel mooi die ET waarde van die Renault velgen.
Berichten: 260
Topics: 17
Lid sinds: Nov 2015
Inmiddels begrijp ik dat de achteras van een 164 (uit 1974) uitgerust is met een 1031 diff die veel vermogen aan kan, en een 164 as is een rechtstreekse fit op een 142 omdat ze hetzelfde zijn.
Dus nu op zoek naar een 164 achteras met het goede diff, zodat ik verder kan met dat hele verhaal.
Berichten: 6.730
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Volgens mij is dat wel een speld in de hooiberg.
Daarnaast meldt Ze Interwebs ook dat de laatste 164 al de 240 achteras had.
Nooit bewijs in de vorm van plaatjes gezien, maar dan kan je dus net zo goed een 240 as nemen, die past ook niet.
Berichten: 1.277
Topics: 139
Lid sinds: Dec 2011
Heren, dank voor de naafgat reminder.
Helemaal nooit naar gekeken.
Gaat ie ook even aanpassen!
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Berichten: 954
Topics: 39
Lid sinds: Jan 2012
Barracuda_82 schreef:Inmiddels begrijp ik dat de achteras van een 164 (uit 1974) uitgerust is met een 1031 diff die veel vermogen aan kan, en een 164 as is een rechtstreekse fit op een 142 omdat ze hetzelfde zijn.
Dus nu op zoek naar een 164 achteras met het goede diff, zodat ik verder kan met dat hele verhaal.
Los van wat Dop schreef over de speld in de hooiberg, is de as minstens 40 jaar oud en heeft ie een 3 liter blok ervoor gehad met ongetwijfeld flink meer koppel dan de b16/18/20. Dat zegt allemaal niks natuurlijk, maar ik zou lekker uitkijken naar een latere 240 as en die pas maken. Gezien je werk tot dusverre gaat dat geen probleem vormen.
Berichten: 260
Topics: 17
Lid sinds: Nov 2015
En deze 940 as?
http://link.marktplaats.nl/m988376442
Geen idee wat daar voor diff in zit...
Een 164 as is mooi omdat het Ã
Ã
n op Ã
Ã
n past, maar pas maken moet ook niet zo'n probleem zijn (als het niet ene heel ander soort ophanging is). Die 940 as vind ik interessant door de prijs en omdat ie redelijk dichtbij te koop staat. Nu ik toch een V70 er bij heb is dat ook geen probleem meer.
Berichten: 496
Topics: 16
Lid sinds: Feb 2010
Aangezien je van plan bent om een motorupdate te gaan doen zou ik eerst is kijken welke verhouding het beste uitkomt onder jou project. 940 achterassen zijn er zat van....
Berichten: 1.392
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
Notie ik kan bevestigen dat een late 164 as een vroege 240 as is. Past een late 240 as past dus 1 op 1 onder ee late 164.
Daarin tegen past een 240 as niet onder een 140 serie pre 73 omdat dit een andere as ia als ik me niet vergis
Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]