Berichten: 1.392
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
typies wachten op zondag op zondag
Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Nou, dit wordt hem. Vanmiddag kreeg ik typegoedkeuring VOLV 9010-9014, voor de 240 GL en DL combinatiewagen, vanaf modeljaar 1987, met U9 (blijkbaar heeft Volvo kasten vol met papieren). Morgen naar de RDW sturen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 943
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
Kijk dat is wel reden om een gebakje te gaan halen
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Wordt een oud gebakje, ik kreeg eerst de indruk dat de RDW alleen een documentje nodig had maar nu willen ze niks meer. @Theo244, hoe zit dat met de toezeggingen, hoe ben je zover gekomen?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Als in; ze staan niet meer open voor een wijziging?
Ben ook wel benieuwd naar de wijze van theo, lijkt erop dat hij de betaalde gemeentelijke ontheffing bedoelt?
Berichten: 625
Topics: 25
Lid sinds: Aug 2006
Rhino schreef:Naast de type aanduiding staat wel U9 (site RDW).
Alleen herkent het systeem van onze vrinden in Rotterdam dit waarschijnlijk niet.
Henk, mijne wordt wel herkend met U9 (1993) op die website
Volvo 240 1993 b200f 275.000km
Lomp maar lekker.
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
29 December 2015, 16:37
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 29 December 2015, 16:47 door Dopski.)
Logisch. Hèt critaria waar ze naar kijken is het bouwjaar, je auto is van na juli 1992... Dat is voldoende, al ligt er inmiddels een stinkende B20 in, je mag gewoon binnen.
Om Rhino gerust te stellen:
Citaat:De kentekencheck herkent de aanduiding E2, K6-G of U9 van mijn auto niet. Mag ik straks de milieuzone in?
De kentekencheck herkent de aanduidingen E2, K6-G en U9 helaas (nog) niet. Heeft je auto een aanduiding E2, K6-G of U9? En staat je auto op deze manier bij de RDW geregistreerd? Dan hoef je niets te doen. Je mag dan gewoon in de milieuzone rijden. Via http://www.rdw.nl kun je controleren of je auto op deze manier geregistreerd is bij de RDW.
Staat je auto niet bij op deze manier bij de RDW geregistreerd? Dan moet je zelf aantonen dat je auto een aanduiding E2, K6-G of U9 heeft. Soms staat dit in je kentekenbewijs. Is dit het geval? Neem dan contact op met de RDW om deze aanduiding te laten registreren. Zodra dat is gebeurd, mag je gewoon in de milieuzone rijden. Je hoeft geen ontheffing aan te vragen.
Staat dit kenmerk niet in je kentekenbewijs. Maar heb je wel voldoende ander bewijs waaruit blijkt dat je auto schoner is dan verwacht? Vraag dan een langdurige ontheffing aan. De gemeente beoordeelt dan of je daarvoor in aanmerking komt.
bron:
http://gezonderelucht.nl/veelgestelde-vragen
Berichten: 496
Topics: 16
Lid sinds: Feb 2010
Dopski schreef:Logisch. Hèt critaria waar ze naar kijken is het bouwjaar, je auto is van na juli 1992... Dat is voldoende, al ligt er inmiddels een stinkende B20 in, je mag gewoon binnen.
Een B20 stinkt niet, die ruikt... ;-)
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Klein stapje, mijn aanvraag is in behandeling bij de unit VRD, voor al uw Voertuigregistratie en Documenten. Dat klinkt goed, vind ik.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Marc1970 schreef:Klein stapje, mijn aanvraag is in behandeling bij de unit VRD, voor al uw Voertuigregistratie en Documenten. Dat klinkt goed, vind ik.
Oh, nice. Ik ben benieuwd.
Inmiddels kan je op de site van rotterdam.nl de aanvraag voor ontheffing indienen (€178).
Daar lijkt de soep iets minder heet dan eerder voorgesteld, je hoeft niet per sÃ
naar de RDW. Je mag je auto gewoon door een willekeurige Bovag garage laten schouwen. Wat voor soort document ze dan verwachten wordt niet precies genoemd. Dus ik zou het liefst voor de goedkopere RDW route gaan als dat mogelijk is.
Citaat:gevraagde gegevens
Langdurige ontheffing
....
4. Right to Challenge - uw auto is aantoonbaar schoner dan op basis van DET mag worden verwacht:
Een kopie van uw kentekenbewijs waaruit blijkt dat de auto voor 1 juni 2015 op uw naam stond
Bewijs dat uw auto aantoonbaar schoon is. Bijvoorbeeld:
- Een verklaring door een BOVAG erkende garage dat er een geregelde katalysator in uw auto zit
- Een typekeuringsbewijs van uw fabrikant, dealer of RDW erkende keuringsinstantie zoals TüV of Horiba in Duitsland waaruit de Euroklasse van uw auto blijkt.
- In geval van nieuwe onderdelen in uw auto: bewijs van een BOVAG-erkende garage dat er een nieuwe(re) motor Ãn een nieuw(er) uitlaatgasnabehandelingssysteem zijn geïnstalleerd met typekeuringen Euro-1 of hoger (benzine) of Euro-3 of hoger (diesel)
- In geval dat u een ombouwkit in uw auto heeft geïnstalleerd: een verklaring van een BOVAG-erkende garage waarui blijkt dat deze garage een TüV-gecertificeerde ombouwkit heeft geïnstalleerd in de auto. Uit de TüV-certificering moet blijken dat verwacht wordt dat de auto na installatie van de complete ombouwkit minstens zo schoon is als Euro-1 (benzine/lpg) of Euro-3 (diesel).
...
Ik kan zelfs aan 3 van de 4 voorbeelden voldoen dus ben benieuwd.