Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wat is er nodig om dit B230 blok pas te maken in een 142?
#11
Mijn 145 op gas en b230k m47 en 1op4.30 achteras is ook al een stuk vlotter geworden.
De eerste versnelling gebruik ik niet en ik mis een 6de versnelling.
De 945 lpt uit 98 die ik had had een 3.43 achteras en had ook geen probleem met wegkomen Smile
Die woog 1520 kg leeg.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
#12
Iedereen zo ver bedankt voor de feedback. Als ik het zo lees is het allemaal niet zo moeilijk.

Ik denk dat mijn voorkeur uit gaat naar een schuine plaatsing, zeker omdat het spruitstuk en turbo dat bij het blok zit omhoog en naar voren loopt. Ik durf te wedden dat die niet eens in de buurt van dat zijscherm komen, en áls dat al is, dan moet er wss een stuk uit het scherm wat niet dragend is.

Een foto van het spruitstuk grofweg bij de uitlaatpoorten (het originele spruitstuk zit er nog op):

[Afbeelding: a35195ee5f95b45dbcff3f2ea06df611_view.jpg]

[Afbeelding: 4b0dea00269890a58e0c7884c2a8b13f_view.jpg]

Verder is de set compleet met spruitstuk, turbo, screamerpipe, bak, koppeling, drukgroep, nieuwe onsteking, cardanas (van een 940), intercooler (te groot), radiator (te groot), aangepaste kabelboom van een 240, computers, etc.

Ik miste in de complete setup alleen een externe wastegate.

Alleen de achteras/diff is dan nog iets wat uitgezocht en/of aangeschaft moet worden. En de ontsteking, maar ik zag al op de 340 die daar stond dat dat ook op te lossen is met een bobine conversie. Alleen heb ik geen idee wat dat kost.
#13
Aahhh, mooi je hebt dat spruitstuk er ook bij gekocht, scheelt mogelijk een hoop ruimte gedoe ja. Sowieso mooie packagedeal volgens mij .

Bobine conversie ben ik ook me bezig. Op de sloop een eindtrap en 2x2 bobine scoren (samen >€40) en een wastedspark printplaatje via turbobricks (Bushka) of Bijlsma Motorsport (nederlandse gasten) scoren. (misschien ben je zelfs bij hen (of bekenden van ze) geweest; zij hebben ook een 340 getuned)
Maar ik wilde eerst zeker weten of de hele motor en EKZ goed werkte dus wilde ook een originele setup hebben.

Wat je ook vaak ziet is dat men een achteras van een 240 of 940 gebruikt en daar de flensen/beugels van een 140 as op last. Het las apparaat heb je ervoor :tongue:.
De as van een 240 is van flens tot flens smaller dus die wil je liever niet (kan je wel weer bredere velgen gebruiken, maar matcht niet met voor), misschien dat een 940 flens-flens betere afmetingen heeft. Als je de keuze hebt zou ik sowieso voor een sperdif gaan, zeker gezien je wil gaan driften. Mijn 740 heeft niet echt veel PK, maar zelfs daarmee soms moeite om de PK's op het asfalt te krijgen. Bij elke bocht zo'n truttig binnenwieltje dat staat op te roken...


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Geen toeren kunnen maken (opgelost) superD 10 1.240 16 August 2024, 08:22
Laatste bericht: superD
  B230 FK hulpas Volvo240 2 641 10 July 2024, 09:50
Laatste bericht: sludge
  Spacer nokkenas Volvo B200-B230. polestar-volvo 1 768 17 August 2023, 10:02
Laatste bericht: Marc1970
Question B230 in 1974 244 DiedelsonKustoms 28 23.198 6 September 2022, 08:40
Laatste bericht: skidje
  B230 motor alleen op lpg rijden? gydomatra 19 14.898 2 March 2021, 12:20
Laatste bericht: Mark244
  940 blok in 240 Nicolaas H 15 8.937 17 April 2020, 17:36
Laatste bericht: Grey240Polar
  Verschil geluid B200/B230 Grey240Polar 2 3.020 16 April 2020, 22:11
Laatste bericht: Grey240Polar
  B230 A in 240 1984 verwarming binnen ineens lauw -warm ? adrianus240 4 3.822 8 December 2019, 18:11
Laatste bericht: Marc1970
  Frankenstein heeft een nieuwe waterpomp nodig graddus 24 14.297 13 July 2019, 20:18
Laatste bericht: graddus
  stilgevallen motor: repareren of ander blok jootman 47 34.813 2 February 2018, 01:41
Laatste bericht: daddyphilipsen

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)