Berichten: 1.451
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2009
Ja leuke wagentjes!
Bij de Elandrun deed er meestal een volvo 66 mee met een motor van een 340. Die kon je volgens mij 1op1 overzetten. En heb je meteen dubbele (?) aantal PK's. Feest!
Berichten: 9.850
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Dat ik zoveel ellendige 66's heb gezien kwam vooral omdat ze al ellendig waren toen ik ze kocht. Als je 'goed' plaatwerk koopt, regelmatig de onderkant en hoekjes wast, de vloer droog maakt etc, en de achterremmen in orde hebt, is er echt wel goed mee te hobbyen en rijden, heel goed zelfs, laagdrempelig autootje en heul veul goodwill waar je ook komt. Je krijgt ook zomaar een doosje contactpuntjes die iemand jarenlang in de la had liggen, dat soort dingen.
De 1400 cc uit de 340 is wel even wat werk aan maar niet veel, je krijgt er ook niet 2x zoveel pk mee, maar het toeren en koppelverloop past veel beter bij de 66 dan de 1300 motor die origineel in de 'snelle' GL versie zat. De 1100 motor in de DL is een trouw beestje, raast urenlang op volle toeren door en blijft 1:11 halen. De acceleratie tot 50 km/h is best leuk, en de wendbaarheid ook. Wel je stuur goed vasthouden.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 27
Topics: 8
Lid sinds: Dec 2015
Hallo stelletje enthousiastellingen :biggrin:
Super leuk dat ik al zoveel reacties krijg! Zelf heb ik er eentje in Emmeloord gezien, deze :
http://voorraad.jancolijnautos.nl/zoeksc...=2182&pw=1
Deze lijkt mij zo op het eerste gezicht erg netjes ! Wel een bijgewerkte deuk op de achterklep, maar verder niet veel bijzonders! Ook APK tot eind 2016 , wat hem nog wat aantrekkelijker maakt!
De 66 die in Zevenaar staat , staat op belgisch kenteken volgens mij. Dus die moet dan opnieuw gekeurd worden en ingevoerd.
Super tof ! en bedankt voor jullie reacties zo ver!
Berichten: 27
Topics: 8
Lid sinds: Dec 2015
Stelletje enthousiastelingen ! :biggrin:
Voel me gelijk welkom! Thanks!
Marc1970 , jij bent een echte kenner ! en wat een lijst zeg in die eerste reactie! Maar ondanks dat blijft mijn liefde voor de 66 aanwezig!
Ikzelf had een naar mijn idee mooie gezien , namelijk deze :
http://voorraad.jancolijnautos.nl/zoeksc...=2182&pw=1
Deze ziet er op het eerste gezicht netjes uit! Alleen een bijgewerkte deuk op de kofferklep en de schermen voor worden minder maar verder naar mijn idee een leuke!
De 66 uit Zevenaar lijkt mij ook een erg mooie , maar ik ben bang dat er veel geld in gaat zitten om hem te keuren en ingevoerd te krijgen?
Bedankt voor de reacties so far! Groetjes Dennis
Berichten: 1.304
Topics: 54
Lid sinds: Apr 2007
Daf/Volvo.....ik vind het top auto's!
Groeten van Frans
Berichten: 6.711
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
18 December 2015, 13:16
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 18 December 2015, 13:20 door Dopski.)
Topic even verplaatst naar het "voorstel" gedeelte en gelijk je nog niet goedgekeurde berichten goedgekeurd.
Die in je advertentie het qua carosserie wel wat aandacht nodig, staat in de advertentie al, dan zal het wel tegenvallen

.
Deze ziet er wel strak uit:
http://ww3.autoscout24.nl/classified/279...asrc=st|as
Aan de andere kant, is een 340 niet wat? Net een klein stukje meer volvo:
http://ww3.autoscout24.nl/classified/281...asrc=st|as
Berichten: 467
Topics: 20
Lid sinds: Jun 2014
Als de 300 serie een optie is zou ik echt voor een 360 gaan. Die heeft een 2 liter Volvo motor, is een geweldige auto en ook een "echte Volvo". Ik heb er twee jaar ÃÃn gehad en helaas total-loss gereden. Maar wat een fijne auto was dat! De 340 en zeker de 1.4 liters hebben "het Volvo gevoel" veel minder. De 1.4 en de 1.7 zijn overigens Renault motoren.
Berichten: 9.850
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
18 December 2015, 16:21
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 18 December 2015, 17:18 door Marc1970.)
Die babyblauwe is zeker mooi, goeie kleur ook. Die groene niet (lelijke boskabouterkleur ten eerste), vooral die voorschermen zijn vervelende dingen. Ze zijn nl. aan de koets gelast, niet even met een schroevedraaier te vervangen. Teken van slecht wassen en onderhoud ook. De 'kontjes' en kriksteunen zijn dan ook bijna zeker verpulverd.
Maar, ga vooral een paar van die dingen bekijken en een eindje ermee rijden, goed of slecht. Steek je neus onder wielbogen, til vloerbedekking op, ook in de kofferbak, en leer de zwakke plekken kennen.
Het importeren van een auto is een makkie, als de papieren er zijn! Raadpleeg de RDW site.
Duik ook eens in de www, er zijn genoeg roestauratieverslagen te vinden van hen die je voorgingen, bv:
http://www.geertvanhugten.nl/blog/?cat=13 en
http://www.snarfvz.nl/v66/v66.html prachtige bruine foto's.
Over roestauraties, pas op voor wanhopige reparaties uit het verleden, toen stopten ze gerust PUR en kippengaas in de dorpel en plamuren maar. Recent geteerde onderkanten zijn zeer verdacht.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
Berichten: 9.850
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
19 December 2015, 22:08
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19 December 2015, 22:12 door Marc1970.)
Ah kijk een prachtige 66 met de 7 tekenen van veroudering, deze moet je dus laten staan:
http://link.marktplaats.nl/m1003233436
Een 66 L, die werden gemaakt voor het GAK en kon je met korting bekomen, en met allerlei aanpassingen. Die van mijn opa was er ook zo een, geen hoofdsteunen en rubber matten op de vloer.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969