Berichten: 171
Topics: 13
Lid sinds: Jun 2012
Hebben we ook over nagedacht maar dan moesten we de rubbers die ertussen zitten ook aanpassen en nu hebben we nog de orgineel trillingsdemping
Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Berichten: 171
Topics: 13
Lid sinds: Jun 2012
Vraag. Hoe kan ik zien van welk jaar mijn motor is? Ik heb meerdere schema's
Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Berichten: 9.843
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
28 November 2015, 21:23
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 28 November 2015, 21:57 door Marc1970.)
Niet zoveel verstand van de PRV maar veel onderdelen hebben een gietdatum ergens. Typeplaatje heeft-ie ook ergens. Adhv Bosch onderdeelnummers kan je de injectieversie terugvinden op hun website:
http://www.bosch-automotive-catalog.com/nl/
De leidingen zijn van polyamide, PA persluchtleiding is dezelfde. Is een tijdje terug een vraag over geweest, volgens mij moest je de tule verwarmen en dan in de leiding schuiven.
Vanaf het relais (pin 87?) gaat er een ongezekerde draad naar de hoofdpomp, en een gezekerde (dus via de zekeringkast) naar de tankpomp.
Onderaan deze pagina staat wat over de PRV serienummers:
http://www.164club.se/wb2/wb21_pt1.htm
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 1.277
Topics: 139
Lid sinds: Dec 2011
He Mark, ik denk die auto ken ik
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Berichten: 171
Topics: 13
Lid sinds: Jun 2012
Ja Arjan dat ben ik. Haha
Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Berichten: 171
Topics: 13
Lid sinds: Jun 2012
Marc1970 Dank voor je info, heb ik dat zeker gemist van die leiding. Ook dank voor de nummers. Je bent een wandelende encyclopedie voor het forum onderhand. Ik heb heel Internet af zitten stuiten vanavond en kon niks met die nummers die op het blok staan.
Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Berichten: 171
Topics: 13
Lid sinds: Jun 2012
prachtige topic van Kaasie (alles over K-jet) gelezen op volvolvo. Helaas geen foto's meer te zien. Vraag: waar kan ik een drukmeter op het K-jet systeem plaatsen? dat is in dat topic niet meer te zien. Een foto zegt meer dan duizend woorden. Vraag twee: Wat zijn de drukken die ik nodig heb in de PRV? Vraag drie: Zijn er setjes te krijgen om druk te meten?
De leidingen zijn van polyamide, PA persluchtleiding is dezelfde. Is een tijdje terug een vraag over geweest, volgens mij moest je de tule verwarmen en dan in de leiding schuiven.
Mark1970 dat was hoe het moest idd. Zit als een huis.
Berichten: 171
Topics: 13
Lid sinds: Jun 2012
Nou moe. Ik krijg de k-jet prv niet aan het inspuiten. Ik heb 7 bar pomp druk dat zou voldoende moeten zijn. Enigste wat ik nog kan bedenken is dat ik de toevoer en retour verkeerd om hen aangesloten.
Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Berichten: 171
Topics: 13
Lid sinds: Jun 2012
We zijn de auto verder aan het klaarmaken. Eerst alles klaarmaken en dan naar een specialist (Renault garage ). Ik zoek nog een gaskabel voor een b27f en een bevestigings steuntje voor het brandstoffilter op het brandschot. Iemand iets liggen? Heeft iemand een foto van de positie van het brandstofrelais?
Verstuurd vanaf mijn HTC One mini met Tapatalk