12 November 2015, 09:22
Zo, dat viel gelukkig mee. De uitlaat was waarschijnlijk los getrild.
Kosten: 20€.
Kosten: 20€.
Volvo 240 als eerste auto
|
12 November 2015, 09:22
Zo, dat viel gelukkig mee. De uitlaat was waarschijnlijk los getrild.
Kosten: 20€.
12 November 2015, 11:37
Gaaf zo'n 240 als eerste auto! je gaat vast nog vaak de vraag krijgen van je kameraden "Waarom kies je zo'n oude auto?" en "Vind je dit echt een mooie auto?". Tenminste, zo zijn mijn kameraden
![]() Wat ik enkel niet begrijp(en dat is niet specifiek voor jou, maar meer in het algemeen) als mensen niks zelf kunnen aan hun auto doen / geen gereedschap hebben of de kennis, ze dan toch voor zo'n oude auto gaan die gewoon veel geld kosten qua onderhoud.. Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
12 November 2015, 11:41
Omdat het de ideale auto is om het mee te leren. Je moet ergens beginnen.
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
12 November 2015, 11:45
Gelukkig viel dat mee, Phew!
@Estoque. Ik heb geen gereedschap en ik kan niks. Toch vallen de kosten heel erg mee. Het voordeel van bv een 240 is dat iedereen die wel iets kan, onderhoud kan doen. Je hoeft er dus niet mee naar de merkdealer maar je moet even een vertrouwd adresje weten die goed en goedkoop is.
12 November 2015, 12:25
misschien koop ik dan de verkeerde 240's, want die van mij hebben altijd wat
![]() en dat kost mij ook altijd direct veel geld ![]() Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
12 November 2015, 12:45
Ze zijn een stuk goedkoper als je geen motoren gaat wisselen inclusief bijbehorend motormanagement en je inderdaad een roestvrije koopt.
Toen jij hier net kwam kijken had je er toch ook een stuk minder kaas van gegeten dan nu, was nooit gelukt als je niet gewoon zo'n ding gekocht had en je mouwen had opgestroopt. Domme vragen bestaan niet, hooguit de vragen die niet gesteld worden. Estoque schreef:Afgelopen maandag bij de APK afkeur gehad op een een paar punten, waaronder het laswerk.. Estoque schreef:nog een vraagje: Estoque schreef:Mijn vader maakte de keus snel makkelijker en die zei: "Verstandige keuzes moet je je hele leven nog maken, doe nou wat je leuk vind".
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
12 November 2015, 15:08
Ik heb 100 euro op de begroting staan voor jaarlijks onderhoud per auto maar ik denk niet dat ik daar aan kom. Mijn uitlaten bestaan uit meerdere jaargangen buis en plaat aan elkaar gelast en alle dempers zijn leeggeroest, dat wel.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
12 November 2015, 17:06
Ik reserveer 200 euro per maand voor de 240 superpolar, de 240 turbo EN onze Polo Bluemotion. De laatste soupeert het meeste op (uitbesteed onderhoud) De beide 240 kan ik er lowbudget mee onderhouden en zelfs verbeteren tot nu toe...
@Marc, 100 per jaar? dat is wel heeeeeeeel economisch! Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
12 November 2015, 17:20
Arjan. schreef:Ze zijn een stuk goedkoper als je geen motoren gaat wisselen inclusief bijbehorend motormanagement en je inderdaad een roestvrije koopt. Leuk dat je die quotes erbij pakt, want ik was haast vergeten dat ik ook ooit zo'n kneusje was die niks wist ![]() Naja, niks is wel een groot woord, want versnellingsbakwissels en motorwissels had ik voor de 240 ook al gedaan. Maar wel even leuk om na te gaan wat je in de jaren hebt geleerd ![]() Ze zijn hopelijk ook een stuk goedkoper dan dat ik erin stop, want als ik terugkijk op rekeningen vraag ik mij af waarom ik dat niet allemaal gespaard heb zodat ik nu een oude Porsche had kunnen rijden. @Stevves 200 euro vind ik wel realistisch. 100 euro per jaar is wel heel goedkoop. Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
13 November 2015, 16:31
Was het een slimme keus om zonder enige kennis van auto's te kiezen voor zo'n oude bak? Wellicht niet, maar ik ben eigenwijs en heb expres niet gekozen voor zo'n zouteloze Renault Clio of Opel Corso, iets wat mij wel door vrienden en kennissen aangeraden werd. Je wil toch niet dood gevonden worden in zo'n ding?
![]() Zoals ik in een eerdere post al aangaf ben ik van plan om mezelf enigszins te gaan bekwamen in de autotechniek. Of in zoverre dan, dat ik simpele mankementen zelf op kan lossen. Ik heb hiervoor de juiste connecties nog niet gemaakt, dus was in de geval genoodzaakt om de auto gewoon naar de garage te brengen. Ik hoop dat hier, mede door de gedeelde kennis op dit forum, verandering in gaat komen! |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|