4 November 2015, 13:12
Hallo allemaal,
Mijn naam is Sander, ben hier vroeger ook al eens geweest toen ik mijn eerste volvo 240 had. Deze heb ik 8 jaar gehad en uiteindelijk in moeten ruilen daar ze echt op was helaas. Sinds 2 jaar rijd ik een heel ander autootje (geen volvo) maar het 240 virus heeft me ook weer gebeten en ben aan het rondkijken geslagen.
Gisteren ben ik bij een autobedrijf in Velp geweest (Autobedrijf Steenvoorde) die een mooi uitziende 240 GLE occasion heeft staan. Ik ben daar even langsgegaan, de auto bekeken en een paar dingen kwamen naar voren waarbij ik graag een beroep doe op jullie ervaring en expertise met dit type auto.
- De auto heeft 358K km op de teller staan maar heeft ruim 35K km geleden een ruilmotor gekregen. Reden hiervan is niet bekend en van de ruilmotor is ook bar weinig bekend met betrekking tot -bijvoorbeeld-
gereden km's, koppakking, distributieriem & waterpomp vervangen bij overzetten, kleppen gesteld etc.
- Kofferklepscharnieren zien er redelijk gaar uit en de kabelboompjes door beide scharnieren heen zijn ook niet al te best (aan 1 kant zelfs doormidden)
- Wielbogen aan achterzijde zien er aan buitenkant nog jofel uit, maar op de naar binnengevouwen rand zitten wel wat roestblaasjes
- Bestuurdersstoel zakt door naar 1 kant
- Bij gesloten bestuurdersportier is een vrij ruime naad aanwezig tussen de deur en middenstijl vd auto (valt snel op als je ernaar kijkt); in gesloten toestand kun je de bekende gevarensticker geplaatst op de rand aan
de binnenkant zien zitten.
Na 8 jaar een 240 polar gehad te hebben, weet ik dat vooral uitgezakte stoelen en scharnieren kunnen gaan opspelen, dat is ook geen drama. Echter, dat motor verhaal en tevens die bloemkooltjes op de wielboogranden ben ik minder enthousiast over.
Verder ziet de auto er nog erg strak uit en vraagt men er EUR 4.395,- voor. Is dit aan de (te) hoge kant gelet op bovenstaande punten, en dan met name het motor verhaal? Wat vinden jullie?
NB: Ik had gisteravond al een soortgelijke post hier gedaan maar bij het editten hiervan ging iets mis en vervolgens was de inhoud weg, vandaar nieuwe post over dit onderwerp.
Groetjes,
Sander
Mijn naam is Sander, ben hier vroeger ook al eens geweest toen ik mijn eerste volvo 240 had. Deze heb ik 8 jaar gehad en uiteindelijk in moeten ruilen daar ze echt op was helaas. Sinds 2 jaar rijd ik een heel ander autootje (geen volvo) maar het 240 virus heeft me ook weer gebeten en ben aan het rondkijken geslagen.
Gisteren ben ik bij een autobedrijf in Velp geweest (Autobedrijf Steenvoorde) die een mooi uitziende 240 GLE occasion heeft staan. Ik ben daar even langsgegaan, de auto bekeken en een paar dingen kwamen naar voren waarbij ik graag een beroep doe op jullie ervaring en expertise met dit type auto.
- De auto heeft 358K km op de teller staan maar heeft ruim 35K km geleden een ruilmotor gekregen. Reden hiervan is niet bekend en van de ruilmotor is ook bar weinig bekend met betrekking tot -bijvoorbeeld-
gereden km's, koppakking, distributieriem & waterpomp vervangen bij overzetten, kleppen gesteld etc.
- Kofferklepscharnieren zien er redelijk gaar uit en de kabelboompjes door beide scharnieren heen zijn ook niet al te best (aan 1 kant zelfs doormidden)
- Wielbogen aan achterzijde zien er aan buitenkant nog jofel uit, maar op de naar binnengevouwen rand zitten wel wat roestblaasjes
- Bestuurdersstoel zakt door naar 1 kant
- Bij gesloten bestuurdersportier is een vrij ruime naad aanwezig tussen de deur en middenstijl vd auto (valt snel op als je ernaar kijkt); in gesloten toestand kun je de bekende gevarensticker geplaatst op de rand aan
de binnenkant zien zitten.
Na 8 jaar een 240 polar gehad te hebben, weet ik dat vooral uitgezakte stoelen en scharnieren kunnen gaan opspelen, dat is ook geen drama. Echter, dat motor verhaal en tevens die bloemkooltjes op de wielboogranden ben ik minder enthousiast over.
Verder ziet de auto er nog erg strak uit en vraagt men er EUR 4.395,- voor. Is dit aan de (te) hoge kant gelet op bovenstaande punten, en dan met name het motor verhaal? Wat vinden jullie?
NB: Ik had gisteravond al een soortgelijke post hier gedaan maar bij het editten hiervan ging iets mis en vervolgens was de inhoud weg, vandaar nieuwe post over dit onderwerp.
Groetjes,
Sander