27 October 2015, 02:02
Erg mooi in dat blauw, en ziet er uit als een degelijke bak. Zo'n B230A loopt trouwens best lekker door. De A nokkenas is wat feller dan die uit de injectiemotoren.
Volvo 240 als eerste auto
|
27 October 2015, 02:02
Erg mooi in dat blauw, en ziet er uit als een degelijke bak. Zo'n B230A loopt trouwens best lekker door. De A nokkenas is wat feller dan die uit de injectiemotoren.
27 October 2015, 22:35
Zou deze zeker bekijken, interieur is mooi, kleur goed, corona's. Wel goed de dorpels checken.
Volvo 240 GL 1987, Volvo 245 GL aut. 1979, Volvo 164 1971 (verkocht).
3 November 2015, 22:56
Vanmiddag even alleen gaan kijken. Zaterdag samen met schoonvader.
Hij ziet er goed uit, vrijwel geen roest. De rubbers aan de carrosserie zijn op sommige plekken wat versleten. Het interieur is prachtig. Mooi bijgehouden Pullman bekleding. Heb een klein ritje gemaakt (als passagier), stukje snelweg erbij en dat ging allemaal heel soepel. Drempels zijn geen probleem, daar zweeft ie overheen. EÃn ding viel me op; de uitlaat is aan de binnenkant pikzwart. Olie probleem? Gaat dat problemen opleveren?
3 November 2015, 23:56
Sorry maar dat is geen pullmann. Maar volgens mij wel een leuke volvo...
4 November 2015, 00:16
skidje schreef:Sorry maar dat is geen pullmann. Maar volgens mij wel een leuke volvo... Oeps! Ik dacht blauw = Pullman, maar daar heb ik me dus in vergist. Ik leer elke dag weer wat nieuws over deze wagens. Enig idee m.b.t. de zwarte uitlaat? Is dat een serieus punt om op te letten?
4 November 2015, 06:59
Dat zwart inde uitlaat kan ook van een veel te rijk mengsel komen. Als de motor mooi stationair loopt zou ik me daar niet zo druk om maken. Voor zekerheid een compressietest uitvoeren.
Suc6
4 November 2015, 10:11
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 4 November 2015, 10:15 door Marc1970.)
Natuurlijk is de uitlaat zwart van binnen, als het maar geen vette drab is. Met de carburateurmotor kan je wel eens een te rijk mengsel hebben, kijk eens naar het verbruik per km. Kan ook dat iemand er veel te lang mee korte eindjes, met de choke aan, mee heeft gereden. Als je auto zonder choke nu nog lekker start, staat-ie zeker te rijk. ALs het goed is, heb je wat choke nodig en kan je hem na 500 m uitzetten. Choke = trekknop links van het stuur, moet zo gauw mogelijk uit (in).
Rubbers aan de carrosserie, wat mag dat zijn? Als je de rubbers van de wielophanging bedoelt, die zien er van buiten altijd wat gemangeld uit. Zolang ze binnenin nog maar vast zitten (die rubbers zijn allemaal erg dik) kan dat geen enkel probleem zijn (ook niet bij de APK).
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
4 November 2015, 11:02
Bedankt voor jullie reacties.
Ik ga eens kijken of ik evt. een compressietest kan laten doen. Volgens mij startte hij hem gister zonder choke, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Ik bedoelde trouwens de rubbers om het raam (geen idee wat daar de officiële term voor is). Bij ÃÃn raam zien die er wat minder mooi uit.
4 November 2015, 11:15
Als de motor warm was hoor je hem zonder choke te starten, koud zou hij de choke nodig moeten hebben.
Die raamrubbertjes zou ik me niet zo druk om maken tenzij hij daardoor het interieur in lekt. Er staan tientallen slopers door het land heen waar je die dingen voor een paar euro uit mag trekken. Belangrijker aan de carrosserie lijken me roest en de ophangingsrubbers. Eigenlijk zou je hem op een brug moeten bekijken om daar een goed idee van te krijgen, desnoods een tientje aan brughuur uitgeven bij een doe-het-zelf garage. Een blik werpen onder de vloerbedekking en onder de achterbank kan ook zeer verhelderend werken (BTDTGTTS).
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
4 November 2015, 11:33
Arjan. schreef:Als de motor warm was hoor je hem zonder choke te starten, koud zou hij de choke nodig moeten hebben. De beste man kwam net van zijn werk, dus de motor was nog warm. Voor zover ik het op het eerste oog kon zien was de auto zo goed als roestvrij. Zaterdag ga ik nogmaals kijken en de verkoper heeft aangeboden om de auto dan eens op een brug te bekijken. |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|