Topics: 6
Beste volvosleutelaars, ik heb een tijdje geleden mijn achterruit verwijderd om een zestal gaten rond de ruit netjes dicht te lassen. Dat is heel mooi gelukt (in mijn ogen), de ruit heb ik er vanmiddag weer in gezet, ging heel voorspoedig en ik begon te denken dat ik eigenlijk wel heel handig ben, totdat ik aan de sierlijst begon. Is hier een truc voor of moet het met behulp van een haakje, rolwieltje of iets anders? Ik heb een paar tooltjes proberen te maken maar na twee uur pielen ben ik nog niks opgeschoten, wie heeft de geniale tip!
Bij voorbaat dank voor reacties, groeten, Maup.
VOLVO 142 1971
Topics: 84
Zelf laat ik de sierstrip er gewoon inzitten als ik een ruit eruit haal. Ook bij het erin zetten in het geen enkel probleem als de sierstrip erin zit. Snelste manier is waarschijnlijk gewoon het ruit er weer uit en dan de sierstrip plaatsen en alles weer terug zetten.
Topics: 6
Ik was hier al een beetje bang voor maar dacht dat het rubber met strip te stevig zou worden om de ruit terug te plaatsen, die gaat er dus weer uit, bedankt voor de reactie.
VOLVO 142 1971
Topics: 39
Ruit hoeft er niet voor uit, makkelijk is het niet maar om voor een sierlijstje een ruit te demonteren?
gewoon het rubber gootje goed invetten/inzepen met dreft kruipolie wd40 oid.
net zoals je je ruit monteerd, Klein koort erin en zo je sierlijst erin trekken, dit proces kan ik niet heel makkelijk in tekst uitleggen maar is precies hetzelfde als de ruit plaatsen.