Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Extra metertjes
Ik heb eergisteren de olie temp meter ingebouwd en die staat nu meestal bij rustig rijden op 75 a 80 graden. Is dit een beetje normale temperatuur? Niet te laag?

En nog even over de verlichting. De rest van mijn metertjes heeft een beetje vaag groenig licht, en die olie temp meter heeft gewoon behoorlijk wit licht. Sterker iniedergeval dan de andere meters. Is dit bij de andere meters ook zo te maken?
Antwoord
Dat is een prima temperatuur. Komt omdat de voeler aan de onderkant zit.
http://www.everyoneweb.com/volvorider
Volvo 240 estate, classic limited edition 1046/1600 MY'93, amerikaanse uitvoering
Volvo 240 sedan, Super MY'91 G3
Antwoord
lj_dekker schreef:Is dit bij de andere meters ook zo te maken?

Lampjes vervangen
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Heh, nou ja, zo erg is het nou ook weer niet Big Grin

Ik heb de lampjes ondr elkaar ook uitgewisseld en dat helpt niet. Dat groene licht in die andere meters zal wel door een of ander eh, groen doorschijn plaatje zijn. Iemand ooit zo'n meter uit elkaar gehad?
op deze manier is het stukken beter te zien namelijk.
Antwoord
Ik heb ook kommentaren gekregen over dat mijn extra metertjes verschillende kleuren lampjes hadden. Heb ze niet uit elkaar gehad (valt volgens mij ook niet mee, heb wel eens geprobeerd om een turbodruk metertje uit elkaar te halen maar dat ging niet).
Zelf ben ik gelukkig half kleurenblind dus het stoort me niet zo Big Grin
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98
Antwoord
Ik heb voor het inbouwen van mijn metertjes (toerenteller en olietemp) al de lampjes vervangen.

Ik merk wel dat het licht iets anders is ('helderder' licht van de olietemp). Maar echt opvallen doet het niet en ik zou het geen wit licht noemen, gewoon een iets andere tint.
Gebruik je wel het juiste lampje?
Roll<br /><br />&quot;Baldrick, you wouldn't recognise a cunning plan if it painted itself purple and danced naked on top of a harpsichord singing 'Cunning plans are here again'.&quot;
Antwoord
Allemaal 2w lampjes. Ik maak er vanavond wel even een foto van. Dan wordt het wel duidelijk denk ik.
Antwoord
lj_dekker schreef:Allemaal 2w lampjes. Ik maak er vanavond wel even een foto van. Dan wordt het wel duidelijk denk ik.

Bij de electroboer en betere automat kan je gewoon voor elk lampje een kleur condoompje aanschaffen.

:oops: 8) weer extra veilig, hoest mogelijk :lol: :lol:
[img][/img]
Antwoord
Je zou voor de metertjes met het groenige licht lampjes van 5 Watt kunnen proberen. De kleur blijft wel anders, maar de verlichting word wel duidelijker.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Er zijn verschillende fittingen voor die lampjes , waarom weet ik ook niet

Ik heb er twee (olie temp. en olie druk) met zwarte houdertjes met hele fijne lampjes net zoiets als in de teller unit.

En de andere twee (toerenteller en buiten temp.)zitten gewoon de ouderwetse ronde fittingen in die je er los in schuift en met bajonet systeem voor de lampjes die bijna zo groot zoals een fiets heeft. Deze twee geven ook veel meer (wit) licht.
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  stroomschema voor aansluiten extra metertjes bear 2 2.909 27 January 2010, 15:50
Laatste bericht: Rhino
  Extra meters ABO 8 6.937 22 August 2009, 11:25
Laatste bericht: eric vermeer
  extra meters PP! 0 2.314 14 August 2007, 22:33
Laatste bericht: PP!
  Aansluitschema's extra metertjes Vaan 5 5.940 5 April 2006, 19:33
Laatste bericht: LJ
  extra speakers in deur a.huis 4 4.188 5 November 2005, 15:21
Laatste bericht: a.huis

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)