Berichten: 15
Topics: 7
Lid sinds: Jul 2015
beste mensen,
Ik was zo blij om weer 240 te kunnen rijden..maar helaas is mij 5de versnelling ermee opgehouden. hert blijkt nog niet eenvoudig om aan revisie onderdelen te komen. Op dit forum zijn vast mensen die de weg in dit onderdelenland goed kennen.. Het gaat om een 240 GLE 2.3i uit 1992, 5 versnellingen, waarvan 4 het nog doen..M47 bak(?)
Wie kan mij helpen?
bedankt! Johan
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Ik zou niet beginnen aan revisie van een M47.
Aangezien jij een versie zonder (zeldzame) kmteller aandrijving nodig hebt zal je relatief eenvoudig aan een goede 2e hands kunnen komen.
Desalniettemin wel interessant om te weten of en waar er onderdelen voor deze bak te koop zijn.
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Alle onderdelen, de meeste essentiele zijn NLA:
http://www.volvopartswebstore.com/showAs...bly=241210
Een tweedehands bak zal minder kosten dan een pakkingsetje, bij wijze van. Probleem is natuurlijk hoe die bak eraan toe is. Waar je vooral op moet letten is speling in de uitgaande as, en zo min mogelijk, liefst geen, zwarte olieplek achterop.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 15
Topics: 7
Lid sinds: Jul 2015
Dopski bedankt, ik ga op zoek naar een tweedehands bak. Weet jij zeker dat ik een M 47 moet hebben? of zijn er nog meer types 5 bakken voor een 240 GLE 2.3i uit 1992 denkbaar?
Zo ja, hoe kom ik er achter wat ik echt nodig heb?
bedankt,
Johan
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Op Marktplaats M47 intikken, zeker vanaf 1989 zijn alle 5 bakken hetzelfde tot zeg 1993, 240, 740 of 940 serie, 2.0 of 2.3 benzinemotoren, injectie, carburateur, maakt allemaal niet uit.
Die van de diesels zijn ook nog bruikbaar als je het koppelingshuis overzet.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969