10 January 2016, 12:57
De spullen zijn deze week binnengekomen :biggrin:
De Spartan 2 Lambda controller met LSU4.9 wideband sensor
Luchttemperatuursensor met alle stekkertjes
draadjes knuppen
En zo staat alles er bij.
Bijna alle kabels vanaf de motor heb ik op maat gemaakt. Alleen de injectoren, luchttemperatuursensor en de knocksensor moeten nog. Bij de ontsteking die ik gebruik (VAG DIS bobine van een Polo dacht ik) is het noodzakelijk om een pull-up te gebruiken. Dit wil zeggen dat je een weerstand van 1000 Ohm tussen de 12 volt van de bobine en de trigger van de bobine moet zetten.
De pinout van de bobine is als volgt:
Pin 1 = trigger a+d
Pin 2 = 12 v
Pin 3 = trigger B+C
Pin 4 = massa
Ik moet dus een weerstand tussen pin 2 en pin 1 maken en daarnaast tussen pin 2 en pin 3. De kabel van de trigger A gaan naar de IGN_A aansluiting op de KDFI en trigger B gaat naar IGN_B. De injectors en van de ontsteking moet apart worden geaard. Wellicht is dit alles ook handig voor iemand anders die KDFI gaat gebruiken. In de handleiding staat dit namelijk niet duidelijk vermeld.
Daarnaast moeten er nog een aantal diodes worden geplaatst tussen actuatoren met een spoel erin. Dit zijn dus de wastegate actuator, IAC klep en relais. De relais die ik heb gekocht hebben van zichzelf al een diode maar de andere actuatoren niet. De (vrijloop) diode zorgt er voor dat er geen stroom terug kan stromen naar de KDFI. Wanneer dit wel gebeurt kun je de processor "opblazen".
Het werkt als volgt:
Ik heb ook nog wat afgeschermde kabel nodig voor de knocksensor, misschien dat ik dat uit de originele kabelboom kan slopen.
De aandrijfas is helaas nog niet ingekort omdat het hier nogal ijzelde, dus dat moet deze week maar.
Pieter en ik hebben ook even een TIG lasapparaat gekocht voor de uitlaat. De keus is gevallen op een Jasic TIG180. Schijnt een redelijk ding te zijn (voor een Chinees lasapparaat) en was goed geprijsd.
Vanmiddag weer lekker verder!
De Spartan 2 Lambda controller met LSU4.9 wideband sensor
Luchttemperatuursensor met alle stekkertjes
draadjes knuppen
En zo staat alles er bij.
Bijna alle kabels vanaf de motor heb ik op maat gemaakt. Alleen de injectoren, luchttemperatuursensor en de knocksensor moeten nog. Bij de ontsteking die ik gebruik (VAG DIS bobine van een Polo dacht ik) is het noodzakelijk om een pull-up te gebruiken. Dit wil zeggen dat je een weerstand van 1000 Ohm tussen de 12 volt van de bobine en de trigger van de bobine moet zetten.
De pinout van de bobine is als volgt:
Pin 1 = trigger a+d
Pin 2 = 12 v
Pin 3 = trigger B+C
Pin 4 = massa
Ik moet dus een weerstand tussen pin 2 en pin 1 maken en daarnaast tussen pin 2 en pin 3. De kabel van de trigger A gaan naar de IGN_A aansluiting op de KDFI en trigger B gaat naar IGN_B. De injectors en van de ontsteking moet apart worden geaard. Wellicht is dit alles ook handig voor iemand anders die KDFI gaat gebruiken. In de handleiding staat dit namelijk niet duidelijk vermeld.
Daarnaast moeten er nog een aantal diodes worden geplaatst tussen actuatoren met een spoel erin. Dit zijn dus de wastegate actuator, IAC klep en relais. De relais die ik heb gekocht hebben van zichzelf al een diode maar de andere actuatoren niet. De (vrijloop) diode zorgt er voor dat er geen stroom terug kan stromen naar de KDFI. Wanneer dit wel gebeurt kun je de processor "opblazen".
Het werkt als volgt:
Ik heb ook nog wat afgeschermde kabel nodig voor de knocksensor, misschien dat ik dat uit de originele kabelboom kan slopen.
De aandrijfas is helaas nog niet ingekort omdat het hier nogal ijzelde, dus dat moet deze week maar.
Pieter en ik hebben ook even een TIG lasapparaat gekocht voor de uitlaat. De keus is gevallen op een Jasic TIG180. Schijnt een redelijk ding te zijn (voor een Chinees lasapparaat) en was goed geprijsd.
Vanmiddag weer lekker verder!