Berichten: 11
Topics: 4
Lid sinds: Nov 2012
Mijn volvo 945 estate op LPG met 375000km heeft de geest gegeven, motor oververhit. Er zijn nog een paar mankementjes aan dus een ruilmotor is niet aan de orde.
Mijn garagist heeft een Volvo V70 classic staan - heb hem nog niet gezien - met 120000km op de teller. Benzine met 2,4 motor van 140pk (volgens hem geen turbo) en steeds goed onderhouden geweest (ouder koppel dat niet veel reed); Moet van 2000 of van 2001 zijn. Zou er Lpg installatie willen laten in bouwen. Vraagprijs voor de V70 : 3950â¬.
Auto wordt bij ons dagelijks gebruikt en moet betrouwbaar zijn, moet meestal tussen 3 en 5uur morgens naar t werk vertrekken (treinbestuurder).
Rijden die motoren goed en probleemloos op Lpg? Is het nog interessant om die auto te kopen (totaalprijs rond de 6000â¬)
Wat zijn jullie ervaringen met V70 classic 2,4 - 140pk op Lpg?
Berichten: 6.729
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
25 June 2015, 21:41
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 26 June 2015, 11:40 door Dopski.)
Kijk eens op marktplaats naar de waard van die dingen. Vooral de sedans zijn erg goedkoop, onder de 1000 kan je een afgeleefd maar goed exemplaar kopen.
Van de 2.
5 motoren is de 140PK variant de versie met de minste pk's Het is een 10 klepper, hij is er ook met 20 dan hebben ze 170 pk. Maar in praktijk ontlopen ze elkaar niet. Rijdt als een trein

.
Deze heeft wel lekker weinig kilometers, het (3)dubbele is gebruikelijker. Toch lijkt een aanschafprijs van 2500-3000 lijkt me ruim voldoende.
Die whiteblocks lopen erg prima op LPG. Nadeel van het aanschaffen van een lpg installatie is dat je die bijna instant afschrijft. Een gebruikte auto op LPG is vaak goedkoper dan een benzine versie (niet alleen vanwege de hoge kms en MRB). Dus waarom niet een goede gebruikte zoeken op G3? Als je kan kiezen voor een auto met hydraulisch of handmatige klepstoters zou ik voor de eerste gaan (beter als je op lpg rijdt, kleppen stellen zich zelf).
Berichten: 336
Topics: 10
Lid sinds: Sep 2010
Er is absoluut geen 2.3 10V of 2.3 20 V die aan de 144 of 170 PK komen hoor, dit zijn allemaal de 2.5 motoren (onverwoestbaar, dat wel).
De 2.3 blokken zijn, per defintie, de turbo blokken !
De 2.0 blokken zijn zowel met als zonder turbo geleverd en dan ook in de 10v en 20v als N/A motor en als 20v turbo blok...
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
Berichten: 6.729
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Owja sjt, je hebt gelijk. De 2.5 bedoel ik uiteraard. Ben helemaal verpest met de redblocks... waardoor ik in 2.3 denk.
Berichten: 11
Topics: 4
Lid sinds: Nov 2012
De V70 classic is van december 1999, geen plekje roest, ziet er als nieuw uit vanbinnen, is van eerste eigenaars die gemiddeld een 8000km per jaar reden. Hebben hem verkocht wegens aankoop nieuwe volvo.
Motor is een 2,4l van 140pk.
Weet iemand of deze auto hydraulische klepstoters heeft?
Welk LPG systeem beste laten inbouwen? Het reservewiel ligt onder de laadkoffer.
Berichten: 336
Topics: 10
Lid sinds: Sep 2010
Is lastig zonder de auto te zien om te zeggen of deze hydraulische of mechanische stoters heeft. Maar over het algemeen geld dat als de auto een gaskabel heeft en dus geen ETM, deze ook hydraulische stoters heeft. Maar ook zonder hydraulische stoters lopen deze blokken meer als prima op LPG ! Het mooiste voor deze blokken is een LPi installatie van bijvoorbeeld Vialle, maar een (goede !!) dampgasinstallatie voldoet ook meer als genoeg ! Denk hierbij aan Prins of Necam bijvoorbeeld met aparte dampgasinjectoren....
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
Berichten: 691
Topics: 159
Lid sinds: Dec 2009
Op het
http://www.volvo850forum kun je daar de volgende informatie over vinden:
Vanaf mj '99 vaste stoters, al zijn er wat uitzondering.
Als je een gewone 2.4 hebt (vanaf 1999 heten ze niet meer 2.5, al is de motorinhoud het zelfde) met ETM en 5 penbobines dan kun je er vanuit gaan dat je vaste stoters hebt.
Als je de kunststof plaat boven de bougies weghaalt en je hebt 4 boutjes rondom ieder bougiegat, dan heb je vaste stoters. Deze boutjes zitten in de inspectiegaatjes waardoor de klepspeling kan worden gecontroleerd.
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1
244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2
Berichten: 336
Topics: 10
Lid sinds: Sep 2010
Die boutjes (torxboutjes) tref je echt niet rond de bougiegaten aan hoor, kun je dan lang naar zoeken. Zou ook een rare plaats zijn om klepspeling te controleren bij de vaste stoters

Ze zitten veel meer naar zowel de voorzijde, als achterzijde van de kop, maar in het klependeksel zelf natuurlijk
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983